Το 64% των ατόμων ηλικίας 55+ κατέχουν φορητό υπολογιστή ενώ την ίδια ώρα και το 76% της ίδιας ηλικιακής ομάδας κατέχει smartphone, σε σύγκριση με το 59% και το 62% των ατόμων ηλικίας 16-24 ετών.
Οι αριθμοί αυτοί έρχονται να αποδημήσουν τον μύθο σχετικά με το φόβο που πιθανολογείται ότι έχουν τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας για την τεχνολογία, όπως αναφέρει η έρευνα της εταιρείας Cudo Ventures, κορυφαίος πάροχος λογισμικού. Επιπλέον, η έρευνα κατέληξε ότι το 40% από την ηλικιακή ομάδα 55+ θα ενδιαφέρονταν να συμβάλλουν μέσω των υπολογιστών τους στην ολοένα αυξανόμενη κοινή οικονομία.
Μόνο το 10% από τα άτομα 55+ αυτή τη στιγμή έχει μερίδιο στην οικονομία, χρησιμοποιώντας υπηρεσίας όπως την Uber (12%) και το Airbnb (10%), σε σύγκριση με τα άτομα 16-24 τα οποία χρησιμοποιούν την Uber σε ποσοστό 46%.
Έκπληξη προκαλεί ότι το 53% των ατόμων 55+ θα ενδιαφέρονταν να συνεισφέρουν στην οικονομία που αφορά την υγεία και συγκεκριμένα την έρευνα πάνω σε αυτή, ή κάποιον τομέα που σχετίζεται με τη φιλανθρωπία. Βέβαια η γενιά Z (18-24 ετών) κυμαίνεται στο 86% και 89% αντίστοιχα.
«Η οικονομία κοινής χρήσης έχει ωριμάσει σε μια καθιερωμένη κοινωνικοοικονομική τάση, καθώς αλλάζει θεμελιωδώς τον τρόπο με τον οποίο ζούμε τη ζωή μας. Η έρευνά μας κατέδειξε ότι υπάρχει σημαντικό περιθώριο για ανάπτυξη και ιδιαίτερα για τις παλαιότερες γενιές», δήλωσε ο Ματ Χοκινς, διευθύνων σύμβουλος της Cudos.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι μισοί από αυτούς που συμμετείχαν στην έρευνα συμμετέχουν στην κοινή οικονομία. Είτε πρόκειται για ενοικίαση εξοχικών κατοικιών (28%) είτε για διαμοιρασμό αυτοκινήτων (28%). αυτό θα αυξηθεί μόνο με τους καταναλωτές να αναζητούν άλλα αντικείμενα και υπηρεσίες που μπορούν να μοιράζονται και να ενοικιάζονται, όπως υπηρεσίες σχετικές με τον υπολογιστή.
«Με τη συνεχή εξέλιξη της τεχνολογίας, η οικονομία κοινής χρήσης θα συνεχίσει να αυξάνεται σε δημοτικότητα, εν μέρει επειδή ως έθνος γινόμαστε πιο περιβαλλοντικά ενήμεροι. Η οικονομία αυτή φυσικά προσφέρεται για να υποστηρίξει αυτό. Παραδείγματος χάριν, οι εφαρμογές που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο βλέπουν λιγότερους ανθρώπους που χρειάζονται να ξοδεύουν σημαντικά χρήματα σε ένα αυτοκίνητο και να πάρουν ασφάλεια για τον εαυτό τους. Με την ανταλλαγή τεχνολογικών πλατφορμών τεχνολογίας, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να κερδίζουν χρήματα από τα αχρησιμοποίητα αυτοκίνητα, σπίτια κλπ. Και οι καταναλωτές που έχουν ανάγκη από αυτά τα περιουσιακά στοιχεία είναι σε θέση να τα μισθώνουν παρά να τα αγοράζουν δημιουργώντας ένα δικαιότερο πρόσωπο, φιλικό προς το περιβάλλον», πρόσθεσε.
Ωστόσο, για όσους δεν συμμετέχουν στην κοινή οικονομία και τις υπηρεσίες της, το 33% οφείλεται στην έλλειψη εμπιστοσύνης και το 28% δεν βλέπει το όφελος, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για περαιτέρω εκπαίδευση σχετικά με τις υπηρεσίες που εμπλέκονται στον τομέα.