Στη χώρα μας, όπου οι κλιματολογικές συνθήκες είναι μεσογειακές, δεν αντιμετωπίζουμε «ακραίες» συνθήκες αναφορικά με τη χειμωνιάτικη θερμοκρασία.
Κατά συνέπεια, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα βρεθούν να κυκλοφορούν για μεγάλο χρονικό διάστημα σε περιβάλλον όπου η εξωτερική θερμοκρασία θα είναι για πολλές ημέρες κοντά στους μηδέν βαθμούς Κελσίου ή υπό το μηδέν.
Έτσι, οι μπαταρίες τους δεν επηρεάζονται πολύ από την εξωτερική θερμοκρασία. Τι συμβαίνει όμως στις χώρες τις βόρειας Ευρώπης και ιδίως στις σκανδιναβικές; Εκεί, οι ιδιοκτήτες των αμιγώς ηλεκτροκίνητων εκ των πραγμάτων έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν κατά πόσο είναι αποδοτικοί οι συσσωρευτές στην πράξη, στην καθημερινή μετακίνηση.
Επίσης, μπορούν να δουν πόση είναι η πραγματική αυτονομία τού αυτοκινήτου τους μέχρι την υποχρεωτική φόρτισή των μπαταριών του και πόση απόκλιση έχει αυτή από τη μέγιστη θεωρητική (αυτονομία) που ανακοινώνει η κάθε εταιρεία.
«Πεδίον δόξης λαμπρόν», λοιπόν, για τους συναδέλφους στις περιοχές αυτές να πραγματοποιήσουν συγκριτική δοκιμή και να δουν ποιο από τα διαθέσιμα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα είναι το καλύτερο σε αυτόν τον τομέα. Και αυτοί της νορβηγικής αυτοκινητικής ιστοσελίδας motor.no δεν έχασαν την ευκαιρία.
Συγκέντρωσαν 29 διαφορετικά αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών, μεταξύ των οποίων και μεγάλων πολυτελών, και από κατασκευαστές από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, την Κίνα και τη Νότια Κορέα.
Για την πραγματοποίηση της δοκιμής ακολούθησαν μια κυκλική διαδρομή από το Όσλο μέχρι την πόλη Hjerkinn -προς τα βόρεια της Νορβηγίας- και επιστροφή στη πρωτεύουσα της χώρας, μια συνολική απόσταση η οποία ξεπερνά τα 700 χλμ. Σύμφωνα με τα δεδομένα που ανακοινωθήκαν από τους συναδέλφους, η εξωτερική θερμοκρασία που επικρατούσε κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε από τους -5 βαθμούς Κελσίου μέχρι τους -10 βαθμούς Κελσίου.
Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto