Υποχρεωτικό για τους διαφημιστές να αποκαλύπτουν προεκλογικές διαφημίσεις που χρησιμοποιούν ψηφιακά τροποποιημένο περιεχόμενο για να απεικονίζουν πραγματικά ή ρεαλιστικά πρόσωπα ή γεγονότα από την Google. Η κίνηση αυτή είναι ουσιαστικά το τελευταίο βήμα της αμερικανικής εταιρείας για την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης σε περιόδους εκλογικών αναμετρήσεων.
Η ενημέρωση των απαιτήσεων γνωστοποίησης σύμφωνα με την πολιτική της εταιρείας για το πολιτικό περιεχόμενο απαιτεί από τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ να επιλέξουν ένα πλαίσιο ελέγχου στην ενότητα «τροποποιημένο ή συνθετικό περιεχόμενο» των ρυθμίσεων της καμπάνιας τους.
Η ταχεία ανάπτυξη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, η οποία μπορεί να δημιουργήσει κείμενο, εικόνες και βίντεο σε δευτερόλεπτα, ανταποκρινόμενη σε προτροπές του χρήστη, έχει εγείρει ανησυχίες για την πιθανή κακή χρήση της.
Η άνοδος των deepfakes, του πειστικά παραποιημένου περιεχομένου για να παραποιηθεί κάποιος, έχουν θολώσει ακόμη περισσότερο τα όρια μεταξύ του αληθινού και του ψεύτικου.
Η Google είπε ότι θα δημιουργήσει μια κοινοποίηση της νέας πολιτικής εντός διαφημίσεων για ροές και shorts σε κινητά τηλέφωνα και σε ροές σε υπολογιστές και τηλεόραση. Για άλλες μορφές, οι διαφημιστές θα πρέπει να παρέχουν μια διακριτή «εξέχουσα δημοσιοποίηση» στους χρήστες.
Η «αποδεκτή γλώσσα δημοσιοποίησης» θα ποικίλλει ανάλογα με το πλαίσιο της διαφήμισης, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Google.
Τον Απρίλιο, κατά τη διάρκεια των γενικών εκλογών στην Ινδία, ψεύτικα βίντεο δύο ηθοποιών του Bollywood που εθεάθησαν να ασκούν κριτική στον πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι είχαν γίνει viral στο διαδίκτυο, αναφέρει το Reuters. Και τα δύο βίντεο που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη ζητούσαν από τους ανθρώπους να ψηφίσουν για το αντιπολιτευόμενο κόμμα του Κογκρέσου.
Παράλληλα, η OpenAI υπό τον Σαμ Άλτμαν ανακοίνωσε τον Μάιο ότι διέκοψε πέντε μυστικές επιχειρήσεις επιρροής που προσπαθούσαν να χρησιμοποιήσουν μοντέλα AI για «παραπλανητική δραστηριότητα» στο διαδίκτυο, σε μια «προσπάθεια χειραγώγησης της κοινής γνώμης ή επηρεασμού των πολιτικών αποτελεσμάτων».
Η Meta Platforms από την πλευρά της είχε ανακοινώσει πέρυσι ότι θα έκανε τους διαφημιστές να αποκαλύπτουν εάν η τεχνητή νοημοσύνη ή άλλα ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνται για την τροποποίηση ή τη δημιουργία πολιτικών, κοινωνικών ή εκλογικών διαφημίσεων στο Facebook και στο Instagram.
Διαβάστε ακόμη
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Εκτός λειτουργίας ένας στους πέντε φορτιστές