Εγκαταλείπει τη δραστηριότητα των ρομποταξί της θυγατρικής της Cruise η General Motors, για να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης για τα οχήματα που πωλεί σε ιδιώτες.

Η Cruise ήταν μεταξύ των πρωτοπόρων της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης και διέθετε ένα στόλο ταξί χωρίς οδηγό, τα λεγόμενα ρομποταξί, σε αμερικανικές πόλεις, μέχρι τα τέλη του 2023, όταν ένα σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε στο Σαν Φρανσίσκο.

Ένα από τα οχήματά της παρέσυρε μια πεζή την οποία είχε χτυπήσει ένα άλλο όχημα που είχε οδηγό.
Οι αρχές είχαν αφαιρέσει την άδεια της επιχείρησης, κυρίως λόγω του τρόπου με τον οποίο διαχειρίστηκε το περιστατικό: επί ημέρες οι υπεύθυνοι της εταιρείας δεν αποκάλυπταν ότι το ρομποταξί δεν είχε ακινητοποιηθεί. Ο ελιγμός που έκανε για να πάει στην άκρη του δρόμου είχε αποτέλεσμα να παρασύρει για μέτρα το θύμα.

Μετά το επεισόδιο αυτό, η General Motors (GM) είχε εντείνει τον έλεγχο επί της θυγατρικής της. Ο συνιδρυτής της Cruise Κάιλ Βογκτ αναγκάσθηκε να παραιτηθεί και η Cruise είχε απολύσει 900 εργαζομένους, το ένα τέταρτο του προσωπικού της.

Η επιχείρηση είχε σταδιακά επαναλάβει τις δραστηριότητές της -υπό επιτήρηση – και επρόκειτο να είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα της Uber, της γιγάντιας εταιρείας μίσθωσης οχημάτων, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2025.

Όμως η GM ανακοίνωσε την απόφασή της να ενσωματώσει τους μηχανικούς της θυγατρικής της στους κόλπους των ομάδων της που εργάζονται πάνω στην τεχνολογίας της υποβοηθούμενης και αυτόνομης οδήγησης.

«Βάσει των προτεραιοτήτων της όσον αφορά την κατανομή των κεφαλαίων, η GM δεν θα χρηματοδοτεί πλέον την εργασία ανάπτυξης των ρομποταξί της Cruise, δεδομένου του σημαντικού χρόνου και των σημαντικών πόρων που θα ήταν απαραίτητοι για να αναπτυχθεί η επιχείρηση, κυρίως σε μια όλο και πιο ανταγωνιστική αγορά», ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία.
«Σε περίπτωση που δεν ήταν ξεκάθαρο προηγουμένως, είναι ξεκάθαρο τώρα: η GM διευθύνεται από μια ομάδα άχρηστων», αντέδρασε ο Κάιλ Βογκτ στο X.

Η Honda, ένας από τους επενδυτές της Cruise, σκόπευε να θέσει σε λειτουργία μια νέα υπηρεσία ρομποταξί το 2026 στην Ιαπωνία, όμως ο ιαπωνικός όμιλος «θα επανεκτιμήσει το μέλλον του σχεδίου και θα πραγματοποιήσει τις απαραίτητες προσαρμογές, περιλαμβανομένης της ενδεχόμενης ματαίωσής του, αφού η Cruise θα έχει ολοκληρώσει την αναδιάρθρωσή της», ανέφερε στο AFP η θυγατρική της στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η Waymo, θυγατρική της Alphabet (μητρικός όμιλος της Google) έχει το προβάδισμα στην αγορά αυτή με τα Jaguar της χωρίς οδηγό που χρησιμοποιούνται ευρέως σε μεγάλες αμερικανικές πόλεις όπως το Φοίνιξ της Αριζόνα και το Σαν Φρανσίσκο.
Στις αρχές Οκτωβρίου, η Tesla παρουσίασε το δικό της ρομποταξί με την ονομασία Cybercab, όμως ανέφερε πως η παραγωγή του δεν πρόκειται να αρχίσει πριν από το 2026.

Και τα αυτόνομα οχήματα της Zoox, θυγατρικής της Amazon, βρίσκονται στο στάδιο δοκιμών και ανάπτυξης σε περιορισμένες συνοικίες του Λας Βέγκας και του Σαν Φρανσίσκο.

Αντίθετα από τα οχήματα των Cruise και Waymo, δεν έχουν τιμόνι, οι τέσσερις θέσεις τους βρίσκονται απέναντι ανά δύο και τα οχήματα μπορούν να κινούνται και προς τις δύο κατευθύνσεις, χωρίς να κάνουν επιτόπου στροφή.
Η General Motors διευκρίνισε ότι παραμένει «πλήρως δεσμευμένη» στην επιδίωξη της αυτόνομης οδήγησης για τα οχήματα που προορίζονται για τους καταναλωτές.

«Η δέσμευσή μας υπέρ της υποβοηθούμενης οδήγησης και της αυτόνομης τεχνολογίας για να καταστεί η οδήγηση ασφαλέστερη, περισσότερο προσβάσιμη και λιγότερο στρεσογόνα, παραμένει ακράδαντη», διαβεβαίωσε η επικεφαλής του ομίλου Μέρι Μπάρα στη διάρκεια συνέντευξης.

Διαβάστε ακόμη

Kωνσταντίνος Μάμης: Νέες επενδύσεις για τον άνθρωπο που μας έμαθε τα νάτσος και την τορτίγια

Πόσα τελικά ξοδεύουν οι ξένοι τουρίστες στην Ελλάδα (πίνακες)

Υποχρεωτική η ασφάλιση για φυσικές καταστροφές και σε ακινητοποιημένα Ι.Χ.

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα