4 Φεβρουαρίου του 2004: Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, ένας μάλλον ιδιόρρυθμος φοιτητής του Χάρβαρντ μαζί με τέσσερις ακόμη συμφοιτητές του, δημιούργησε στην εστία του πανεπιστημίου το Facebook, το κοινωνικό δίκτυο που έμελλε να αλλάξει τον τρόπο που επικοινωνούμε μεταξύ μας.
Μέσα στα δεκαεπτά αυτά χρόνια η ανάπτυξή του Facebook ήταν εκρηκτική. Το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης διαθέτει πλέον 2,8 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση, ενώ η κεφαλαιακή του αξία στην αγορά του ξεπερνά τα 750 δισ. δολάρια.
Πρόκειται μάλιστα για την έκτη μεγαλύτερη εταιρεία που είναι εισηγμένη στον δείκτη S&P 500. Αξίζει να σημειωθεί ότι από την αρχική του IPO to 2012, η αξία της μετοχής του σημείωσε εκρηκτική άνοδο κατά σχεδόν 600%.
Ωστόσο, οποιαδήποτε κρατική ρύθμιση θα μπορούσε να θέσει εν αμφιβόλω την ικανότητα του Facebook αναπτύσσεται περαιτέρω, ανέφερε ο Ντελάνο Σαπόρου της New Street Advisors στο «Trading Nation» του CNBC την Πέμπτη.
«Το Facebook έχει κάνει καλή δουλειά ως πλατφόρμα κοινωνικών μέσων, χάρη στις πολλές συγχωνεύσεις και εξαγορές (M&A) στις οποίες έχει προχωρήσει αλλά και στην εξωστρεφή του στρατηγική». Χρησιμοποιεί τις M&A για να χτίσει και να οχυρώσει το δίκτυό του. Εφόσον οι ρυθμιστικές αρχές του αφαιρέσουν αυτή τη δυνατότητα, είναι πολύ πιθανό οι επενδυτές να στρέψουν αλλού την προσοχή τους», συμπλήρωσε ο Σαπόρου.
Η Facebook έχει κάνει σημαντικές εξαγορές όπως το Instagram τον Απρίλιο του 2012, την εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων κειμένου WhatsApp τον Φεβρουάριο του 2014 και την τεχνολογική εταιρεία Oculus τον Μάρτιο του 2014.
Ο Σαπόρου σημείωσε ότι η μετοχή της εταιρείας πιθανότατα θα ανέβει βραχυπρόθεσμα, αλλά προειδοποίησε για τη μακροπρόθεσμη αδυναμία της που σχετίζεται με το αυστηρό ρυθμιστικό πλαίσιο με το οποίο βρίσκεται αντιμέτωπη.
Από την πλευρά του, ο Τοντ Γκόρντον, ιδρυτής του TradingAnalysis.com, δήλωσε ότι το Facebook εξακολουθεί να είναι το κυρίαρχο κοινωνικό δίκτυο παρά την πίεση της Ουάσιγκτον τα πολλαπλά πρόστιμα όπως αυτό που αφορούσε το σκάνδαλο της και τα σκάνδαλα στα οποία έχει εμπλακεί όπως της Cambridge Analytica το 2018.
Στην ίδια συνέντευξη, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι το Facebook θα ξεπεράσει και το τελευταίο χτύπημα, ήτοι το σχέδιο της Apple να συμπεριλάβει ένα opt-in feature για την παρακολούθηση διαφημίσεων στο επόμενο update του iOS.
«Το Facebook είναι το κατάλληλο μέρος για να διαφημιστεί κάποιος», σημείωσε ο Γκόρντον.
Τα στοιχεία «δείχνουν» επίσης μια ισχυρή ανοδική τάση στην απόδοση της μετοχής για την οποία ο Γκόρντον πιστεύει ότι θα συνεχιστεί.
Διαβάστε ακόμη
Σπήλιος Λιβανός: Το ισχυρό brand «Ελληνική Διατροφή» θα συνεισφέρει στο rebranding της Ελλάδας
Chobani: Ποιoς είναι ο Τούρκος ανταγωνιστής της ΦΑΓΕ που φιλοδοξεί να φτάσει στη Wall Street