Παίρνει τα πάνω της η ευρωπαϊκή αγορά smartphone κατά το α’ τρίμηνο του 2024 σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canalys, με τις αποστολές συσκευών να καταγράφουν αύξηση 2% σε ετήσια βάση σε 33,1 εκατομμύρια μονάδες.

Σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, η ανάπτυξη… επέστρεψε λόγω της χαλάρωσης των μακροοικονομικών συνθηκών και την έναρξη ενός κύκλου ανανέωσης συσκευών Android, για συσκευές που αγοράστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Rebound της παγκόσμιας αγοράς smartphones το 2024

Σε επίπεδο κατασκευαστών, η κορεατική Samsung διατήρησε τα πρωτεία με μερίδιο αγοράς 37% χάρη στη νέα της ναυαρχίδα Galaxy S24 και την ανανέωση των μοντέλων της χαμηλότερης τιμής της σειράς συσκευών Α. Η Apple διατήρησε και αυτή τη δεύτερη θέση της, με μερίδιο αγοράς στο 22%. Την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν οι Xiaomi, Motorola και HONOR λαμβάνοντας μερίδια αγοράς 16%, 6% και 3%, αντίστοιχα.

Το α’ τρίμηνο του 2024 είχε το υψηλότερο μερίδιο premium συσκευών που έχει καταγραφεί στην Ευρώπη, αναφέρουν οι αναλυτές της Canalys, καθώς τα smartphone με κόστος 800 δολαρίων και άνω αποτελούσαν το 32% των αποστολών. Η διάσπαση μεταξύ των τμημάτων τιμών αυξάνεται καθώς το τμήμα premium κλίνει περισσότερο προς το εξαιρετικά υψηλό άκρο και η μαζική αγορά κλίνει περισσότερο προς το χαμηλό άκρο, σημειώνουν οι αναλυτές.

Οι επιδόσεις της premium αγοράς οδηγήθηκαν από τη σειρά Galaxy S24 της Samsung, η οποία υποβοηθήθηκε από μια μεγάλη επένδυση μάρκετινγκ που τονίζει το Galaxy AI παράλληλα με σημαντικές προσφορές. Οι αποστολές της σειράς Galaxy S στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 58% σε ετήσια βάση σε 4,3 εκατομμύρια μονάδες το α’ τρίμηνο του 2024.

Παρά την ισχύ του high end τμήματος της αγοράς, το ASP (Average Selling Price), δηλαδή η μέση τιμή πώλησης, αυξήθηκε μόνο κατά 2%, λόγω της περιφερειακής αναζωπύρωσης της ζήτησης για συσκευές χαμηλού κόστους.

Αυτή η βελτιωμένη ζήτηση αντικατοπτρίζεται στην υψηλή παρουσία μοντέλων προσιτής τιμής στη λίστα των κορυφαίων δέκα συσκευών με τις περισσότερες αποστολές, όπως το Samsung Galaxy A15, το Redmi 13C της Xiaomi και το Redmi Note 13 4G. Η βελτιωμένη ζήτηση χαμηλού κόστους θα είναι ζωτικής σημασίας για την επιστροφή της αγοράς σε ανάπτυξη το 2024, επισημαίνουν οι αναλυτές της Canalys.

Ο παράγοντας τεχνητή νοημοσύνη

Οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές θα επικοινωνούν προς τους καταναλωτές όλο και περισσότερο τις ικανότητες τεχνητής νοημοσύνης των συσκευών, για το υπόλοιπο του έτους, ιδιαίτερα για εκείνους τους προμηθευτές που επιδιώκουν να ενισχύσουν την παρουσία τους στο τμήμα premium, σημειώνει η Canalys.

Σε πρόσφατη μελέτη καταναλωτών που διεξήχθη από την Canalys, η οποία επικεντρώθηκε στην ευρωπαϊκή αντίληψη των δυνατοτήτων τεχνητής νοημοσύνης στα smartphones, το 40% των ερωτηθέντων ισχυρίστηκε ότι είναι θετικό σχετικά με τα χαρακτηριστικά τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν να προσθέσουν στην εμπειρία τους στα smartphone.

Αλλά το χάσμα μεταξύ ενδιαφέροντος και αγοραστικής πρόθεσης είναι πιθανό να είναι μεγάλο. Κατά συνέπεια, οι δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ολιστικά και ισορροπημένα ως μέρος του ευρύτερου μάρκετινγκ προϊόντων και επωνυμιών, καθώς ο μέσος Ευρωπαίος καταναλωτής είναι προσεκτικά αισιόδοξος για τις δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στα smartphone, υπενθυμίζει η Canalys.

Μάλιστα, προειδοποιεί ότι η υπερπήδηση της διαφημιστικής εκστρατείας του μάρκετινγκ και η υπερβολική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα αυξήσει τον κίνδυνο ανεκπλήρωτων προσδοκιών των καταναλωτών, μείωσης της επωνυμίας και μειωμένης εμπιστοσύνης των καταναλωτών στην περιοχή.

Η πρόβλεψη

Η Canalys προβλέπει ότι η ευρωπαϊκή αγορά smartphone (εξαιρουμένης της Ρωσίας) θα αυξηθεί κατά 1% το 2024, καθώς η ζήτηση παραμένει μέτρια εν μέσω μεγαλύτερου κύκλου ζωής των συσκευών. Οι δυνατότητες AI θα παραμείνουν κυρίως μια μεσομακροπρόθεσμη φιλοδοξία τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τους πωλητές και είναι απίθανο να οδηγήσουν σε σημαντική ζήτηση φέτος.

Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, οι πωλητές πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην προσαρμογή των σχεδίων των συσκευών τους ώστε να συμμορφώνονται με την οδηγία της ΕΕ για τον οικολογικό σχεδιασμό, η οποία θα αυξήσει τις απαιτήσεις για ενημερώσεις λογισμικού, ανθεκτικότητα και δυνατότητα επισκευής στα smartphone. Η εύρεση μιας ισορροπίας μεταξύ της βιωσιμότητας, της συμμόρφωσης, της τεχνητής νοημοσύνης, της ενίσχυσης της επωνυμίας και των καινοτομιών υλικού θα είναι ζωτικής σημασίας για τους πωλητές να επιτύχουν στην Ευρώπη μέχρι το 2030, καταλήγει η ανάλυση της Canalys.

Διαβάστε ακόμη

Folli Follie: Στη φυλακή οδηγείται ο Τζώρτζης Κουτσολιούτσος – Σε κατ’ οίκον περιορισμό Δημήτρης και Καίτη Κουτσολιούτσου

Φίλιπ Λέιν: Η ΕΚΤ μπορεί να ανταποκριθεί στις όποιες εκπλήξεις

Schroders Insight: Πώς επηρεάζονται οικονομία και αγορές από τις εκλογές στο Ηνωμένο Βασίλειο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ