Χιλιάδες ζωές χάνονται καθημερινά από τροχαία ατυχήματα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη, με μία από τις βασικές αιτίες θανάτου την υπερβολική κατανάλωση του αλκοόλ και την υπέρμετρη ταχύτητα. Στη χώρα μας ένας οδηγός θεωρείται υπό την επήρεια μέθης όταν ανιχνεύεται αλκοόλ 0,50 γρ./λτ. σε περίπτωση αιμοληψίας ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εκπνεόμενου αέρα. Τα πρόστιμα ξεκινούν από 200 ευρώ και μπορούν να φθάσουν (ανάλογα με τα ποσοστά αλκοόλ στο αίμα του παραβάτη) έως και τις 2.000 ευρώ.
Αποσκοπώντας λοιπόν στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο λαμβάνει ακόμη πιο σκληρά μέτρα με το νομικό πλαίσιο να αυστηροποιείται κι άλλο, για όσους κρατούν τιμόνι υπό την επήρεια αλκοόλ. Ειδικότερα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ένας στους τέσσερις θανάτους στην άσφαλτο οφείλεται στην οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, ενώ στην Ελλάδα, το αλκοόλ την πρώτη αιτία θανάτων στους νέους.
Συνεπώς από τον προσεχή Ιούλιο, σύμφωνα με την εφημερίδα τα «ΝΕΑ», όλα τα νέα μοντέλα που θα αποκτούν έγκριση τύπου σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα πρέπει να έχουν στον βασικό εξοπλισμό τους υποχρεωτικά το αλκοολόμετρο. Η συγκεκριμένη συσκευή θα υπάρχει ως ενσωματωμένο σύστημα σε όλα τα καινούρια-μελλοντικά αυτοκίνητα και ο ρόλος της θα είναι να εντοπίζει αν ο οδηγός έχει καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ.
Έτσι, κατά την είσοδο του οδηγού στο αυτοκίνητο και πριν εκκινήσει το όχημα με το κλειδί, το αλκοολόμετρο θα απαιτεί από τον οδηγό να φυσήξει στο ειδικό στόμιο ενός αναπνευστήρα ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσον έχει κάνει χρήση αλκοόλ και αν είναι σε θέση να οδηγήσει, σύμφωνα και με τα όρια που ισχύουν σε κάθε χώρα. Στην περίπτωση που ο οδηγός βρεθεί να έχει καταναλώσει περισσότερο αλκοόλ από όσο προβλέπει ο νόμος, τότε ο κινητήρας δεν θα παίρνει μπροστά και το αυτοκίνητο θα μένει ακινητοποιημένο.
Διαβάστε ακόμη:
Επενδυτική «απόβαση» των Αμερικανών σε ελληνικές εταιρείες τεχνολογίας
Πλειστηριασμοί: Ούτε σήμερα θα κληρώσει για το γιαπί – «φάντασμα» του Βωβού στο «δαχτυλίδι» (pics)