search icon

Τεχνολογία

Dojo: O υπερυπολογιστής του Μασκ κοστίζει 500 εκατ. δολ.

Η Tesla κατασκευάζει επίσης ένα άλλο σύμπλεγμα υπερυπολογιστών, που ονομάζεται Cortex, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Ώστιν του Τέξας

Ως διευθύνων σύμβουλος της Tesla και της νέας του startup τεχνητής νοημοσύνης xAI, ο Έλον Μασκ έχει μεγαλεπήβολα σχέδια για το πώς η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει σε αυτό το εγχείρημα.

Το Dojo

Τον Ιανουάριο, έγραψε στο X ότι η Tesla πρέπει να θεωρείται ως εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης – ρομποτικής και όχι ως εταιρεία αυτοκινήτων.

Ο ειδικά κατασκευασμένος υπερυπολογιστής της Tesla με το όνομα Dojo είναι το κλειδί για αυτόν τον μετασχηματισμό. Η Tesla είπε ότι σχεδιάζει να δαπανήσει 500 εκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή του υπερυπολογιστή στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης.

Η Tesla κατασκευάζει επίσης ένα άλλο σύμπλεγμα υπερυπολογιστών, που ονομάζεται Cortex, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Ώστιν του Τέξας, σύμφωνα με το CNBC.

Το Dojo θα επεξεργάζεται και θα εκπαιδεύει μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιώντας τις μεγάλες ποσότητες βίντεο και δεδομένων που καταγράφονται από αυτοκίνητα Tesla.

Στόχος είναι να βελτιωθεί η σειρά λειτουργιών υποστήριξης οδηγού της Tesla, την οποία η εταιρεία ονομάζει Autopilot, και το πιο ισχυρό σύστημα Full Self-Driving ή FSD.

Οι συνδρομές στις λειτουργίες FSD της Tesla κοστίζουν 99 δολάρια τον μήνα και περιλαμβάνουν αυτόματες αλλαγές λωρίδας, αυτόματη στάθμευση και αυτόματη στάση στα φανάρια.

Παρά τα ονόματά τους, ούτε το Autopilot ούτε το FSD καθιστούν τα οχήματα της Tesla αυτόνομα και απαιτούν ενεργή επίβλεψη οδηγού, όπως αναφέρει η Tesla στον ιστότοπό της. Στο παρελθόν, η εταιρεία έχει δεχθεί πυρά από ρυθμιστικές αρχές που υποστήριζαν ότι η Tesla διαφήμισε ψευδώς τις δυνατότητες των συστημάτων Autopilot και FSD της.

Ωστόσο, η επίτευξη πλήρους αυτονομίας είναι κρίσιμης σημασίας για την Tesla, της οποίας η υψηλή αποτίμηση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την εισαγωγή του robotaxi στην αγορά, λένε ορισμένοι αναλυτές.

Η εταιρεία ανέφερε αποτελέσματα ανεπάρκειας στην τελευταία της έκθεση κερδών και έχει μείνει πίσω από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που εργάζονται στην τεχνολογία αυτόνομων οχημάτων. Σε αυτά περιλαμβάνονται η Waymo που ανήκει στην Alphabet, η οποία ήδη λειτουργεί εμπορικά πλήρως αυτόνομα ταξί σε πολλές πόλεις των ΗΠΑ, η Cruise της GM και η Zoox της Amazon. Στην Κίνα, μεταξύ των ανταγωνιστών περιλαμβάνονται οι Didi και Baidu.

Η Tesla ελπίζει ότι το Dojo, το οποίο ο Mασκ λέει ότι εκτελεί εργασίες για την Tesla από το 2023, θα το αλλάξει αυτό. Μια εκδήλωση robotaxi της Tesla που είχε αρχικά προγραμματιστεί για τον Αύγουστο αναμένεται τώρα να πραγματοποιηθεί στις αρχές Οκτωβρίου.

Το Dojo μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο για την εκπαίδευση του ανθρωποειδούς ρομπότ της Tesla, Optimus, το οποίο η εταιρεία σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει στα εργοστάσιά της από το επόμενο έτος. Ο Μασκ είπε ότι η Tesla σχεδιάζει να ξοδέψει 10 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος για την τεχνητή νοημοσύνη.

To xAI

Στοιχηματίζει επίσης σε υπερυπολογιστές για να τρέξει το νέο του εγχείρημα AI, το xAI. Ο Μασκ κυκλοφόρησε το xAI το 2023 για να αναπτύξει μεγάλα γλωσσικά μοντέλα και προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης, όπως το chatbot Grok, ως εναλλακτική λύση στα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που δημιουργήθηκαν από την OpenAI, τη Microsoft και την Google.

Παρά το γεγονός ότι ήταν ένας από τους ιδρυτές του, ο Έλον Μασκ άφησε το OpenAI το 2018 και έκτοτε έγινε ένας από τους πιο σκληρούς επικριτές της εταιρείας. Τον Ιούνιο, ανακοινώθηκε ότι η xAI θα κατασκεύαζε έναν υπερυπολογιστή στο Μέμφις του Τενεσί.

Διαβάστε ακόμη

Adnoc: Mega deal €12 δισ. για την εξαγορά της γερμανικής Covestro

Κώστας Δελαπόρτας: Η DryDel παρέλαβε το 3ο από συνολικά τέσσερα νεότευκτα φορτηγά πλοία

Εκλογές ΠΑΣΟΚ: Aναλυτικά τα εκλογικά κέντρα σε όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version