Σε νέα επίπεδα οδηγεί η Apple τον ανταγωνισμό των Big Tech γύρω από τον ανερχόμενο κλάδο της τεχνητής νοημοσύνης με τη σημερινή, πολυαναμενόμενη παρουσίαση των νέων γυαλιών επαυξημένης πραγματικότητας.
Η παρουσίαση έγινε στο πλαίσιο του συνεδρίου προγραμματιστών, που πραγματοποιείται στα κεντρικά γραφεία του αμερικανικού κολοσσού, στην Καλιφόρνια.
Η Apple σχεδίασε διάφορες εκπλήξεις για τους πελάτες της και το διεθνές καταναλωτικό κοινό, με ανανεωμένα προϊόντα και αναβαθμίσεις, όμως η κορωνίδα της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση του AR/VR headset, υπό την ονομασία Vision Pro.
Τα νέα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας θα εντείνουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο βάζοντας την ίδια την Apple και πάλι στη θέση του οδηγού. Θα είναι, άλλωστε, η πρώτη, νέα γραμμή προϊόντος που βγάζει στην αγορά η εταιρεία από το Apple Watch, το 2014.
Οι οθόνες των Vision Pro είναι εξαιρετικά υψηλής ανάλυσης (τεχνολογίας Micro OLED με διαγώνιο 1,41 ιντσών, ανάλυση 4.000 ppi και φωτεινότητα 5.000 nits), επιτρέποντας στον χρήση να βλέπει σε ανάλυση 4Κ μέσα από αυτά.
Το νέο headset είναι μια αυτόνομη συσκευή με τσιπ πυριτίου που θα προσφέρει επιδόσεις εφάμιλλες των Mac της Apple. Έχει δύο μικροτσίπ, που της επιτρέπουν να εκτελεί σύνθετες εργασίες και να χειρίζεται τις δυνατότητες εικονικής πραγματικότητας, μέσα από τουλάχιστον 12 κάμερες, ενώ επιπλέον μπορεί να λειτουργεί ανεξάρτητα από ένα iPhone ή ένα Mac, παρότι η σύζευξη θα είναι δυνατή, ώστε να χρησιμοποιείται το iPhone ως πληκτρολόγιο και να διευκολύνεται η μεταφορά αρχείων.
Σχεδιαστικά, τα ακουστικά μοιάζουν με αντίστοιχες συσκευές των ανταγωνιστών, όπως τα γυαλιά της Facebook, Oculus Quest. Είναι ωστόσο πιο κομψά και ελαφρύτερα.
Ο εξοπλισμός είναι αρκετά ακριβός, πιο ακριβός από τις πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει, στα 3.499 δολάρια, καθώς είναι πολύ πιο εξελιγμένος από οτιδήποτε άλλο σχετικό κυκλοφορεί στο εμπόριο. Η κυκλοφορία του, ωστόσο, δεν θα ξεκινήσει από φέτος, αλλά τελικά από τις αρχές του 2024.
Πάντως, παρά το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον κόσμο του virtual reality, η Meta που «μπήκε» πρώτη στον κλάδο επενδύοντας τεράστια κονδύλια σε αυτόν, δεν έχει δει ακόμη την επένδυση της να αποδίδει καρπούς. Μάλιστα, οι πωλήσεις των VR headsets που διαθέτει δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές, αν και θεωρεί πως είναι θέμα χρόνου η ανάπτυξη και εδραίωση συσκευών τεχνητής νοημοσύνης στο ευρύ κοινό.
Διαβάστε ακόμη
Οι επενδυτές βλέπουν ράλι στο Χρηματιστήριο και επενδυτική βαθμίδα (πίνακας)
Ντάνιελ Φάμπιαν (Google): «Ψηφιακός εμπρηστής» στον άγνωστο πόλεμο της κυβερνοασφάλειας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ