search icon

Τεχνολογία

Από τους Mad Men στις μηχανές: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τη διαφήμιση

Ορισμένες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών παραμένουν επιφυλακτικές όσον αφορά τους κινδύνους ασφάλειας ή τις παραβιάσεις των πνευματικών δικαιωμάτων, λένε στελέχη του κλάδου

Ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, από τον γίγαντα των τροφίμων Nestle έως την πολυεθνική εταιρεία καταναλωτικών αγαθών Unilever, πειραματίζονται με τη χρήση λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης (AI) όπως το ChatGPT και το DALL-E προκειμένου να μειώσουν το κόστος και να αυξήσουν την παραγωγικότητα.

Ωστόσο, πολλές εταιρείες παραμένουν επιφυλακτικές για τους κινδύνους σε θέματα ασφάλειας και πνευματικών δικαιωμάτων, καθώς και για τους κινδύνους ακούσιων προκαταλήψεων που βρίσκονται κρυμμένες στις ακατέργαστες πληροφορίες που τροφοδοτούν το λογισμικό, που σημαίνει ότι οι άνθρωποι θα παραμείνουν μέρος της διαδικασίας για το ορατό μέλλον τουλάχιστον.

Όπως μεταδίδει το Reuters, η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την δημιουργία περιεχομένου με βάση δεδομένα του παρελθόντος, έχει γίνει «μόδα» τον τελευταίο χρόνο, κατακτώντας τη φαντασία του κοινού και προκαλώντας το ενδιαφέρον σε πολλούς κλάδους.

Οι ομάδες μάρκετινγκ ελπίζουν ότι θα οδηγήσει σε φθηνότερους, ταχύτερους και σχεδόν απεριόριστους τρόπους διαφήμισης προϊόντων.

Οι επενδύσεις ήδη αυξάνονται εν μέσω προσδοκιών ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αλλάξει για πάντα τον τρόπο με τον οποίο οι διαφημιστές εμφανίζουν τα προϊόντα στην αγορά, δήλωσαν στο Reuters στελέχη δύο κορυφαίων εταιρειών καταναλωτικών αγαθών και της μεγαλύτερης διαφημιστικής εταιρείας στον κόσμο.

Η τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία φαινομενικά πρωτότυπων κειμένων, εικόνων, ακόμη και κώδικα προγραμματισμού, με βάση την εκπαίδευση, αντί για την απλή κατηγοριοποίηση ή αναγνώριση δεδομένων, όπως άλλες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης.

H WPP, η μεγαλύτερη διαφημιστική εταιρεία στον κόσμο, συνεργάζεται με εταιρείες καταναλωτικών αγαθών, όπως η Nestle και η Mondelez, για να χρησιμοποιήσει τη δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη σε διαφημιστικές καμπάνιες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της Μαρκ Ριντ.

«Η εξοικονόμηση για τα σχετικά κόστη μπορεί να είναι 10 ή 20 φορές μεγαλύτερη» δήλωσε ο Ριντ σε συνέντευξή του. «Αντί να στείλουμε ένα κινηματογραφικό συνεργείο στην Αφρική για να γυρίσουμε ένα διαφημιστικό σποτ, το δημιουργούμε εικονικά».

Στην Ινδία, η WPP συνεργάστηκε με τη Mondelez σε μια καμπάνια Cadbury με τεχνητή νοημοσύνη και τον σούπερ σταρ του Μπόλιγουντ Shah Rukh Khan, δημιουργώντας διαφημίσεις στις οποίες ο ηθοποιός ζητούσε από τους περαστικούς να ψωνίσουν σε 2.000 τοπικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του Diwali (ινδουιστική γιορτή).

Οι μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποίησαν ένα microsite για να δημιουργήσουν εκδόσεις διαφημίσεων με το δικό τους κατάστημα που μπορούσαν να αναρτηθούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε άλλες πλατφόρμες. Δημιουργήθηκαν περίπου 130.000 διαφημίσεις με 2.000 καταστήματα, οι οποίες είχαν 94 εκατομμύρια προβολές στο YouTube και το Facebook, σύμφωνα με την WPP.

Θέσεις εργασίας

Η WPP έχει «20 νέους ανθρώπους λίγο πάνω από είκοσι ετών που είναι μαθητευόμενοι στην AI» στο Λονδίνο, δήλωσε ο Ριντ, και έχει συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης σε μαθήματα που επικεντρώνονται στο μέλλον του μάρκετινγκ. Το δίπλωμα «AI for business» προσφέρει εκπαίδευση στα δεδομένα και την AI για ηγέτες πελατών, επαγγελματίες και στελέχη της WPP, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της WPP.

Η ομάδα εργάζεται υπό τον εμπειρογνώμονα σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης Ντάνιελ Χαλμ, ο οποίος διορίστηκε επικεφαλής της AI στην WPP πριν από δύο χρόνια. «Είναι πολύ πιο εύκολο να σκεφτούμε όλες τις θέσεις εργασίας που θα διαταραχθούν παρά όλες τις θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν», δήλωσε ο Ριντ.

Η Nestle επεξεργάζεται επίσης τρόπους για να χρησιμοποιήσει το ChatGPT 4.0 και το Dall-E 2 για να βοηθήσει στην εμπορία των προϊόντων της, δήλωσε στο Reuters η Οντ Γκάντον, η Global Chief Marketing Officer και πρώην στέλεχος της Google.

«Η τεχνητή νοημοσύνη απαντά σε σύντομες καμπάνιες με εξαιρετικές ιδέες και έμπνευση που είναι πλήρως εναρμονισμένες με το εμπορικό σήμα και τη στρατηγική», δήλωσε η Γκάντον. «Οι ιδέες στη συνέχεια αναπτύσσονται περαιτέρω από τη δημιουργική ομάδα για να γίνουν τελικά περιεχόμενο που θα παραχθεί, για παράδειγμα για τις ιστοσελίδες μας».

Ενώ τόσο οι νομοθέτες όσο και οι ειδικοί εξακολουθούν να συζητούν για το κατά πόσον το περιεχόμενο που παράγεται από μοντέλα γεννητικής τεχνητής νοημοσύνης ισοδυναμεί με κάτι που μοιάζει με την ανθρώπινη δημιουργικότητα, οι διαφημιστές έχουν ήδη αρχίσει να χρησιμοποιούν την τεχνολογία στις διαφημιστικές τους καμπάνιες.

Η Unilever, στην οποία ανήκουν περισσότερα από 400 εμπορικά σήματα, όπως το σαπούνι Dove και το παγωτό Ben & Jerry’s, διαθέτει τη δική της τεχνολογία δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να γράφει περιγραφές προϊόντων για τους ιστότοπους των λιανοπωλητών και τους ιστότοπους ψηφιακού εμπορίου.

Η μάρκα περιποίησης μαλλιών TRESemmé της εταιρείας έχει χρησιμοποιήσει τη μηχανή δημιουργίας περιεχομένου AI για γραπτό περιεχόμενο και το εργαλείο αυτοματοποίησής της για οπτικό περιεχόμενο στο Amazon.co.uk.
Ορισμένες εταιρείες καταναλωτικών αγαθών παραμένουν επιφυλακτικές όσον αφορά τους κινδύνους ασφάλειας ή τις παραβιάσεις των πνευματικών δικαιωμάτων, λένε στελέχη του κλάδου.

«Αν θέλετε έναν κανόνα: θεωρήστε όλα όσα λέτε σε μια υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης σαν να ήταν ένα πραγματικά ζουμερό κουτσομπολιό. Θα θέλατε να βγει προς τα έξω;», δήλωσε ο Μπεν Κινγκ, αντιπρόεδρος πιστότητας πελατών στην Okta, πάροχο διαδικτυακών υπηρεσιών πιστοποίησης ταυτότητας.

«Θα θέλατε να γνωρίζει κάποιος άλλος το ίδιο είδος πραγμάτων για εσάς;», πρόσθεσε. «Αν όχι, μην το πείτε στην AI».

Διαβάστε ακόμη

Το σχέδιο για «λαϊκό ομόλογο» με απόδοση πάνω από τον πληθωρισμό

Κίεβο: 15 ρωσικά drones κατέστρεψε ο ουκρανικός στρατός

Κορωνοϊός: Τα πιθανά σενάρια για την εξέλιξή του – Πότε θα έρθουν τα νέα εμβόλια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version