Η Alibaba, ο παγκόσμιος κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου, παρουσίασε πρόσφατα, την αναβαθμισμένη έκδοση του δικού της εργαλείου μετάφρασης με τεχνητή νοημοσύνη, που υπόσχεται καλύτερα και πιο αξιόπιστα αποτελέσματα από τους γνωστούς διαδικτυακούς μεταφραστές, Google Translate, DeepL και ChatGPT.
Το εργαλείο, που ονομάζεται Marco MT, έχει ήδη κερδίσει τις εντυπώσεις, καθώς, σύμφωνα με την κινεζική εταιρεία, ξεπερνά τους ανταγωνιστές του σε ακρίβεια, όπως αξιολογήθηκε μέσω του πλαισίου αναφοράς Flores. Η διεθνής μονάδα της Alibaba κυκλοφόρησε αυτό το προϊόν ως αναβάθμιση ενός ήδη υπάρχοντος εργαλείου που βγήκε στην αγορά, πριν από έναν χρόνο και χρησιμοποιείται ήδη από περισσότερους από 500.000 εμπόρους παγκοσμίως.
Οι έμποροι έχουν τη δυνατότητα να δημιουργούν σελίδες προϊόντων στις γλώσσες των αγορών στις οποίες στοχεύουν, διευκολύνοντας έτσι την επέκτασή τους σε διεθνές επίπεδο. Το Marco MT βασίζεται σε μεγάλα γλωσσικά μοντέλα, που έχουν την ικανότητα να λαμβάνουν υπόψη το πολιτισμικό πλαίσιο και εξειδικευμένους όρους του εκάστοτε κλάδου.
Ο Κάιφου Ζανγκ, αντιπρόεδρος του Alibaba International Digital Commerce Group, δήλωσε στο CNBC ότι ο κύριος στόχος του νέου εργαλείου είναι να βοηθήσει τους εμπόρους να βελτιώσουν τις πωλήσεις τους, καθώς η επιτυχία των εμπόρων οδηγεί στην επιτυχία της ίδιας της πλατφόρμας. «Η ιδέα είναι ότι θέλουμε αυτό το εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης να βοηθήσει το τελικό αποτέλεσμα των εμπόρων, διότι αν οι έμποροι τα πάνε καλά, τότε και η πλατφόρμα θα τα πάει καλά», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα που χρησιμοποιούνται από το Marco MT είναι παρόμοια με εκείνα που τροφοδοτούν εφαρμογές με τεχνητή νοημοσύνη, όπως το ChatGPT της OpenAI, και έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν μεταφράσεις με υψηλή ακρίβεια και ροή. Το Qwen είναι ένα μεγάλο γλωσσικό μοντέλο που ανέπτυξε η Alibaba και χρησιμοποιείται για εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, συμπεριλαμβανομένων εργαλείων μετάφρασης όπως το Marco MT. Υποστηρίζει 15 γλώσσες, μεταξύ των οποίων τα αραβικά, τα αγγλικά, τα γαλλικά, τα γερμανικά, τα ιταλικά, τα κινέζικα και τα ισπανικά, ενώ η εταιρεία αναμένει μεγάλη ζήτηση για το προϊόν από τις αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής και τις αναδυόμενες αγορές.
Ανάπτυξη και ζήτηση
Η αναβάθμιση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που οι κινεζικές εταιρείες, όπως η Alibaba, στρέφονται όλο και περισσότερο σε διεθνείς αγορές για να βρουν νέες ευκαιρίες ανάπτυξης. Εταιρείες όπως η PDD Holdings (Temu), η Shein και το TikTok έχουν ήδη σημειώσει σημαντική πρόοδο στην παγκόσμια αγορά, ενώ πολλοί έμποροι από την Κίνα πωλούν επίσης μέσω του Amazon.com.
Από την κυκλοφορία του πρώτου εργαλείου μετάφρασης της Alibaba τον περασμένο χρόνο, οι χρήστες το έχουν αξιοποιήσει για περισσότερες από 100 εκατομμύρια καταχωρήσεις προϊόντων. Η τιμολόγηση του εργαλείου βασίζεται στην ποσότητα του κειμένου που μεταφράζεται, ενώ η νέα έκδοση περιλαμβάνεται σε πακέτα υπηρεσιών για εμπόρους που θέλουν να ενισχύσουν την παρουσία τους στις διεθνείς αγορές.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του Marco MT είναι η ικανότητά του να αποδίδει πιο φυσικές και ακριβείς μεταφράσεις, αποφεύγοντας τις κυριολεκτικές αποδόσεις που συχνά δεν συνάδουν με την πολιτισμική και γλωσσική πραγματικότητα της αγοράς-στόχου. Ο Ζανγκ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι μια κυριολεκτική μετάφραση κινεζικού κειμένου για ένα προϊόν, όπως μια παντόφλα, μπορεί να μην είναι ελκυστική για τους αγγλόφωνους καταναλωτές αν δεν αποδίδεται σωστά το υπονοούμενο νόημα.
Το σκεπτικό του είναι ότι η μετάφραση με βάση τα συμφραζόμενα καθιστά πολύ πιο πιθανό οι καταναλωτές να αποφασίσουν να αγοράσουν. Μοιράστηκε ένα παράδειγμα στο οποίο μια καθομιλουμένη κινεζική περιγραφή για μια παντόφλα θα απωθούσε τους αγγλόφωνους καταναλωτές αν μεταφραζόταν μόνο κυριολεκτικά, χωρίς να προσεγγίζεται το υπονοούμενο νόημα. Το εργαλείο αυτό αναμένεται να παίξει καθοριστικό ρόλο κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ αγορών Double 11, που είναι αφιερωμένο στις 11 Νοεμβρίου και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές εκδηλώσεις της χρονιάς, με επικεφαλής την Alibaba.
Διεθνής επέκταση
Η Alibaba έχει ενισχύσει την παρουσία της στις διεθνείς αγορές, με πλατφόρμες όπως η AliExpress και η Lazada να ηγούνται της προσπάθειας, κυρίως στη Νοτιοανατολική Ασία. Η διεθνής μονάδα της Alibaba ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεών της κατά 32% το τελευταίο τρίμηνο, σε αντίθεση με την ελαφρά πτώση των εγχώριων πωλήσεων από την κύρια πλατφόρμα της στην Κίνα, Taobao και Tmall.
Η εφαρμογή Taobao κερδίζει επίσης έδαφος στη Σιγκαπούρη, όπου τον Σεπτέμβριο λάνσαρε μια αγγλική έκδοση με τεχνητή νοημοσύνη, ανοίγοντας νέες προοπτικές για διεθνείς χρήστες. Η αναμενόμενη επιβράδυνση στην ανάπτυξη εσόδων της Alibaba κατά το τελευταίο τρίμηνο, σύμφωνα με αναλυτές της Nomura, δείχνει ότι, παρά τις δυσκολίες στην εγχώρια αγορά, η διεθνής επέκταση της εταιρείας παραμένει ισχυρή και αναμένεται να συνεχιστεί.
Διαβάστε ακόμη
Reuters: Συνεργασία Ελλάδας – Ισραήλ για αντιαεροπορικό θόλο «Iron Dome» ύψους 2 δισ. ευρώ (vid)
Netflix: Αύξησε ξαφνικά τις τιμές στην Ελλάδα – Ο νέος τιμοκατάλογος
McDonald’s: Αυξάνονται τα θύματα του burger – Τουλάχιστον 104 κρούσματα δηλητηρίασης με E.coli
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα