Ένα από τα απαραίτητα τεχνολογικά στοιχεία σε ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης είναι τα «μάτια» τού οχήματος, δηλαδή εκείνη η συσκευή η οποία θα του επιτρέπει να «συνειδητοποιήσει» τη θέση του στον χώρο και να «αντιλαμβάνεται» το περιβάλλον στο οποίο κινείται.
Τα τελευταία χρόνια οι μεγάλοι όμιλοι όπως η Volkswagen και η General Motors επενδύουν και εξελίσσουν την τεχνολογία «LiDAR» («Light Detection And Ranging») για την αποστολή δέσμης λέιζερ και της λήψης της για να καταγράφει τον χώρο εμπρός και περιμετρικά του οχήματος.
Βεβαίως, η Tesla, η οποία είναι πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, έχει απορρίψει τη συγκεκριμένη τεχνολογία, επενδύοντας στα δεδομένα από τις κάμερες που υπάρχουν στα οχήματά της.
Όμως, οι πιο παραδοσιακοί κατασκευαστές, δεν συμμερίζονται τη στάση τής αμερικανικής εταιρείας. Έτσι, εξελίσσουν ένα καινούργιο σύστημα LiDAR το οποίο αποτελείται από λιγότερα επιμέρους τμήματα συγκριτικά με πριν.
Αυτό είναι γνωστό ως υβρίδιο (λέιζερ) στερεάς κατάστασης το οποίο αποτελείται από τέσσερις έως οκτώ αισθητήρες και έχει χαμηλότερο κόστος εξέλιξης, κάτι που σημαίνει ότι θα είναι οικονομικά πιο προσιτό όταν θα τοποθετηθεί στα αυτοκίνητα.
Το συγκεκριμένο σύστημα, προς το παρόν, μειονεκτεί στην αποδοτικότητά του συγκριτικά με άλλα που χρησιμοποιούνται ήδη στα σύγχρονα μοντέλα ως μέρος του (συστήματος) ενεργού cruise control που έχουν στον εξοπλισμό τους.
Όμως, τα τμήματα έρευνας των δύο μεγάλων ομίλων θεωρούν ότι σύντομα θα ξεπεράσουν τα όποια προβλήματα υπάρχουν και θα καταφέρουν να το κάνουν εξίσου αξιόπιστο.
O Όμιλος Volkswagen έχει ανακοινώσει ότι θα επενδύσει περίπου 4 δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη αισθητήρων LiDAR και συνεργάζεται ήδη με την «Innoviz Technologies» γι’ αυτόν τον σκοπό. Σύμφωνα με το newsauto, η σταδιακή εξέλιξή τους θα καταστήσει ασφαλή την τοποθέτησή τους σε οχήματα τα οποία αρχικά θα έχουν τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 ή/και επιπέδου 3.
Διαβάστε ακόμη
Foster + Partners: Το αρχιτεκτονικό team πίσω από το «ELLINIKON» θαύμα (pics)