Όσοι έχουν στην κατοχή τους αυτοκίνητα plug-in θα πρέπει να έχουν υπόψη μερικούς βασικούς κανόνες, προκειμένου να αξιοποιήσουν στο έπακρο το όχημά τους.
Η σωστή φόρτιση της μπαταρίας, η κατάλληλη θερμοκρασία, η μείωση της κατανάλωσης και ο έλεγχος των ελαστικών χρειάζονται ειδικούς χειρισμούς κατά τους μήνες του χειμώνα.
Η φόρτιση της μπαταρίας
Με τη θερμοκρασία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες να είναι κάτω από το μηδέν, η ισχύς της μπαταρίας στα υβριδικά plug-in μπορεί να επηρεαστεί αρκετά, καθώς το σύστημα μπαταρίας έχει διαφορετικές λειτουργίες από αυτές ενός απλού αυτοκινήτου.
Το κρύο επηρεάζει την απόδοση της μπαταρίας λόγω των ηλεκτροχημικών διεργασιών που πραγματοποιούνται εντός των στοιχείων ιόντων λιθίου. Το καλύτερο είναι η μπαταρία να φορτίζεται σε κλειστό χώρο, όπου η θερμοκρασία δεν είναι ίδια με αυτή του περιβάλλοντος.
Η κατάλληλη θερμοκρασία
Για την καμπίνα των επιβατών δεν υπάρχει ιδανική θερμοκρασία, ωστόσο τα ηλεκτρικά συστήματα αποδίδουν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά στους 21-22 βαθμούς Κελσίου, θερμοκρασία που θεωρείται η πλέον κατάλληλη για οδήγηση.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτή η θερμοκρασία, η καλύτερη λύση είναι να ενεργοποιηθεί η προθέρμανση της καμπίνας ή η προθέρμανση των λειτουργιών του καθίσματος και του τιμονιού, όσο το όχημα είναι συνδεμένο στο δίκτυο. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει η ιδανική θερμοκρασία όταν ο οδηγός μπει στο αυτοκίνητό του.
Σε πολύ κρύο καιρό, ο οδηγός θα πρέπει να αφήσει το αυτοκίνητό του συνδεδεμένο στο δίκτυο ενώ είναι σταθμευμένο, ώστε να μπορεί να άμεσα και εύκολα να ενεργοποιηθεί η λειτουργία της προθέρμανσης.
Μείωση της κατανάλωσης
Η ομαλή οδήγηση είναι πάντα το «κλειδί» για τη μείωση της κατανάλωσης. Σε ένα plug-in υβριδικό αυτοκίνητο θα πρέπει η επιτάχυνση να είναι σταδιακή, καθώς αυτή βοηθάει στην εξοικονόμηση ή ανάκτηση ενέργειας.
Όπως συμβαίνει όταν ο οδηγός πατάει φρένο, όπου η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αυτή αποθηκεύεται για μελλοντική χρήση στη μπαταρία.
Εκτός από το να τηρεί τους κανόνες, ο οδηγός οφείλει να ελέγχει συχνά τα ελαστικά πριν ξεκινήσει, να καθαρίζει από τον πάγο το παρμπρίζ με ξύστρα και να ελέγχει τη στάθμη του ψυκτικού υγρού (και του αντιψυκτικού), για να αποφευχθεί η υπερθέρμανση του κινητήρα.
Διαβάστε ακόμη
Μεγάλα επιχειρηματικά deals εν μέσω πανδημίας
Τράπεζα της Ελλάδος: Αυτές είναι οι 3 προκλήσεις των τραπεζών
ΔΕΗ: Θέσεις εργασίας για 13 ειδικότητες