Οι μάσκες μπήκαν στη ζωή μας και στη λίστα των απαραίτητων όταν βγαίνουμε από το σπίτι. Η ιαπωνική εταιρεία Donut Robotics τις αναβαθμίζει:
Η εταιρεία ρομποτικής έκανε το άλμα και από εφαρμογές μετάφρασης για ταξιδιώτες σε αεροδρόμια μετέφερε την τεχνολογία και την ενσωμάτωσε στο αξεσουάρ της εποχής, τη μάσκα προστασίας.
Οι ειδικοί συστήνουν στους πολίτες να φορούν μάσκες, είτε έχουν συμπτώματα COVID-19 είτε όχι, και λένε ότι οι μάσκες μειώνουν σημαντικά την ικανότητα ενός μολυσμένου ατόμου να διαδώσει τον ιό. Το βασικό τους μειονέκτημα, ωστόσο, είναι ότι καθιστούν την επικοινωνία πιο δύσκολη.
Ένα κάλυπτρο στόματος φυσιολογικά «φιμώνει» την ομιλία και καθιστά αδύνατη την ανάγνωση των χειλιών ή την παρακολούθηση των εκφράσεων. Με την δυνατότητα καταγραφής και μετάφρασης της ομιλίας, η C-Mask προτείνει μια λύση σε αυτό το πρόβλημα, ειδικά εάν οι μάσκες γίνουν μέρος της καθημερινότητας για το ορατό μέλλον.
Πώς προέκυψε η μάσκα-μεταφραστής
–
Η Donut Robotics είχε συμβόλαιο με το αεροδρόμιο Haneda στο Τόκιο για την προμήθεια μεταφραστών και ρομπότ-ξεναγών.
Όταν ενέσκηψε ο COVID-19, η ομάδα εργάστηκε γρήγορα για να προσαρμόσει την τεχνολογία της στις απαιτήσεις της πανδημίας. «Εργαστήκαμε σκληρά και για χρόνια για να αναπτύξουμε το ρομπότ μεταφραστή και αξιοποιήσαμε αυτήν την τεχνολογία για να δημιουργήσουμε ένα προϊόν που ανταποκρίνεται στον τρόπο με τον οποίο ο κοροναϊός έχει μεταμορφώσει την κοινωνία», είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος Ταϊσούκε Όνο στο Reuters.
Η μάσκα συνδέεται με μια εφαρμογή smartphone μέσω Bluetooth και μπορεί στη συνέχεια να μεταγράψει ομιλία, να χρησιμοποιηθεί για κλήσεις ή να μεταφράσει ιαπωνικά (προς το παρόν) σε οκτώ διαφορετικές γλώσσες.
Οι σχεδιαστές της Donut Robotics χρειάστηκαν μόνο περίπου έναν μήνα για να προσαρμόσουν την τεχνολογία από το ρομπότ μεταφραστή στη μάσκα.
Η C-Mask προσαρμοζεται πάνω από μια τυπική μάσκα προσώπου, η οποία κρατά ψηλά την έξυπνη μάσκα με τους ιμάντες της.
Οι πρώτες 5.000 μάσκες C θα παραδοθούν σε πελάτες στην Ιαπωνία τον Σεπτέμβριο.
Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να πουλήσει στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Κίνα και έχει λάβει διεθνή προσοχή. Ο Όνο είπε επίσης ότι η εταιρεία φιλοδοξεί να κερδίσει επιπλέον έσοδα από συνδρομές στην εφαρμογή της μάσκας-μεταφραστή στο κινητό.