Η μάρκα που είναι πλέον συνώνυμη με τα τεχνολογικά θεάματα της πασαρέλας, η Coperni, εμπνευσμένη από τη «Μικρή Γοργόνα», παρουσίασε το τελευταίο της επίτευγμα στην επίδειξη Άνοιξη-Καλοκαίρι 2025 στο Παρίσι, μια τσάντα εκτυπωμένη 3D.
Μετά το φόρεμα που «ψέκασαν» οι δημιουργοί της Coperni στη Μπέλα Χαντίντ, ήρθε η σειρά της Ariel Swipe Bag, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία κατασκευής Rapid Liquid Print ως απόδειξη της ευχρηστίας της τρισδιάστατης εκτύπωσης.
Η τσάντα χρησιμοποιεί ένα ανακυκλώσιμο υλικό σιλικόνης που κατασκευάζεται μέσω μιας διαδικασίας τρισδιάστατης εκτύπωσης χωρίς βαρύτητα, μέσα σε ένα τζελ με βάση το νερό. Μια λεπτή βελόνα εγχέει σιλικόνη μέσα στο τζελ για να σχηματίσει την εικονική σιλουέτα Swipe Bag της Coperni. Μόλις ολοκληρωθεί η εκτύπωση, η τσάντα είναι έτοιμη για άμεση χρήση.
Τεχνολογία: Ποιος είναι ο νέος «καμβάς» της μόδας
Όπως επισημαίνει και το JingDaily, η Swipe Bag έχει γίνει κάτι σαν καμβάς για την καινοτομία του Coperni. Για το Φθινόπωρο 2024, οι συνιδρυτές Sébastien Meyer και Arnaud Vaillant συνεργάστηκαν με τη NASA για να δημιουργήσουν μια έκδοση από το silica aerogel του οργανισμού – ένα εξαιρετικά ελαφρύ υλικό που είναι γνωστό ως το ελαφρύτερο στερεό στη Γη και χρησιμοποιείται συνήθως για τη μεταφορά αστρόσκονης. Ζυγίζοντας μόλις 33 γραμμάρια, η τσάντα, σχεδιασμένη να χωράει μόνο το ελαφρύτερο περιεχόμενο, μοιάζει με αιωρούμενο σύννεφο.
Ο οίκος Coperni δεν είναι ο μόνος που εξερευνά τις δυνατότητες της τρισδιάστατης εκτύπωσης. Η μάρκα Published By, με έδρα τη Βιέννη, έχει κερδίσει την προσοχή για τις γλυπτικές «it» τσάντες της που κατασκευάζονται με παρόμοιες τεχνικές. Αν και η τρισδιάστατη εκτύπωση μπορεί να είναι δαπανηρή και έχει αβέβαιες αποδόσεις, η δέσμευση της Published By στην καινοτομία φαίνεται να αποδίδει: οι πωλήσεις πρόκειται να διπλασιαστούν σε ετήσια βάση για το 2024, σύμφωνα με τη Vogue Business, με τα έσοδα να αναμένεται να ξεπεράσουν το 1 εκατ. ευρώ (1,1 εκατ. δολάρια).
@gloriasroutine The Ariel Swipe Bag , by Disney x Coperni Is made using a 3D printing process that utilizes recyclable silicone and a water-based gel to support the printing, creating a soft and stretchable product without the need for post-processing. Do you like this swipe bag? #coperni
Καινοτομία μέσα από την τεχνολογία
Αντί να κυνηγά τις εποχιακές τάσεις, η Published By επικεντρώνει τη στρατηγική της στην ανάπτυξη βασικών στυλ σχεδιασμένων για μακροζωία. Είναι ένας στόχος που επιτυγχάνεται μέσω μιας τεχνικής χύτευσης με έγχυση, η οποία επιτρέπει στις ίδιες σιλουέτες να επαναχρησιμοποιούνται ξανά και ξανά.
Ο Κινέζος σχεδιαστής Kay Kwok, συμμετέχων στην ψηφιακή θερμοκοιτίδα μόδας Syky Collective, χρησιμοποιεί επίσης την τρισδιάστατη εκτύπωση για τις πρωτοποριακές δημιουργίες του, τις οποίες έχουν ήδη υποστηρίξει διασημότητες όπως η Beyoncé και η Björk. Ετικέτες αθλητικών παπουτσιών επόμενης γενιάς, όπως η Sol3mates και η Zellerfeld της Chalhoub Group, ενσωματώνουν ομοίως την τρισδιάστατη εκτύπωση στις διαδικασίες παραγωγής τους, ενώ η ανερχόμενη μάρκα αθλητικών παπουτσιών On έγινε πρωτοσέλιδο με το ντεμπούτο της με παπούτσια που λειτουργούν με ρομπότ και ψεκάζονται κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, συγκεντρώνοντας ευρεία προσοχή από τα μέσα ενημέρωσης για το επίτευγμά της.
Η οικονομία της τρισδιάστατης εκτύπωσης
Αν και η τρισδιάστατη εκτύπωση συχνά απορρίπτεται ως ένα παροδικό τέχνασμα, οι οικονομικές δυνατότητες είναι πραγματικές. Το 2021, η εταιρεία ερευνών αγοράς SmarTech Analysis ανέφερε ότι ο τομέας είχε δημιουργήσει έσοδα ύψους 10,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εξαιρουμένων των εσόδων από τη συντήρηση του υλικού και τη μετεπεξεργασία. Η εταιρεία προβλέπει ότι η προσθετική κατασκευή (η κατασκευή ενός τρισδιάστατου αντικειμένου από ένα μοντέλο CAD ή ένα ψηφιακό τρισδιάστατο μοντέλο) θα αυξηθεί σε πάνω από 50 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030.
Ωστόσο, η πρόκληση για την τρισδιάστατη εκτύπωση έγκειται στους περιορισμούς της για μαζική παραγωγή, καθιστώντας την ιδανική για την κατασκευή μικρών παρτίδων. Αυτή η δυαδικότητα αποτελεί ταυτόχρονα ευκαιρία και μειονέκτημα για τις μάρκες πολυτελείας- ενώ ευθυγραμμίζεται με την εστίαση της βιομηχανίας σε υπερ-εξαιρετικά, περιορισμένης έκδοσης κομμάτια, περιορίζει τη δυνατότητα εμπορικής εκμετάλλευσης προϊόντων σε μεγαλύτερη κλίμακα – μια κατεύθυνση που οι μάρκες πολυτελείας επιδιώκουν όλο και περισσότερο την τελευταία δεκαετία.
Μάρκες όπως η Coperni και η Published By έχτισαν τη φήμη τους παίρνοντας το ρίσκο σε καινοτομίες αιχμής όπως η τρισδιάστατη εκτύπωση. Αλλά το αν η τεχνολογία θα κερδίσει έδαφος μεταξύ των βαρέων βαρών της πολυτέλειας παραμένει αβέβαιο. Ακόμα και αν το κάνει, το ερώτημα είναι αν η τρισδιάστατη εκτύπωση θα αποδειχθεί κάτι περισσότερο από μια απλή αναλαμπή σε μια βιομηχανία γνωστή για την ταχεία υιοθέτηση – και εγκατάλειψη – των τελευταίων τεχνολογικών συνθημάτων.
Διαβάστε ακόμη
Deal με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ποσοστό 10% στην Αττική Οδό αποκτά το Latsco Family Office
Η ρύπανση σε έδαφος και νερό βλάπτει την καρδιά
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα