της Μαριάννας Τζάννε
Μέσω ένταξης στο πακέτο Γιούνκερ και χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) σκοπεύει να εξασφαλίσει ένα σημαντικό κομμάτι της συνολικής επένδυσης η Fraport για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, την ώρα που ο χρόνος για την υπογραφή της συμφωνίας μετράει αντίστροφα. Από τις δύο πηγές χρηματοδότησης, οι Γερμανοί και οι Έλληνες συνεργάτες τους στον όμιλο Κοπελούζου σκοπεύουν να συγκεντρώσουν περίπου 450 εκ. ευρώ από το 1,6 δισ. που θα χρειαστεί να αναζητήσουν για να καλύψουν το τίμημα αλλά και το επενδυτικό τους σχέδιο.
Τα 300 εκ. ευρώ θα έρθουν μέσα από το πακέτο Γιούνκερ και τα υπόλοιπα μέσω σύναψης δανείου με την EBRD η οποία θα κληθεί να εγκρίνει την χρηματοδότηση εντός του προσεχούς Νοεμβρίου. Με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας από την EBRD εξετάζονται δύο πακέτα χρηματοδότησης συνολικού ύψου 150 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών 90 εκ. ευρώ θα καλύψουν την δαπάνη της επένδυσης για την πρώτη συστάδα των περιφερειακών αεροδρομίων και 60 εκατ. ευρώ για τη δεύτερη.
Η επένδυση για τα 14 περιφερειακά δρομολογείται για τα τέλη του έτους υπό την προϋπόθεση ότι σύντομα θα κλείσει το θέμα της αναδιάρθρωσης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που κ στα προαπαιτούμενα αλλά παραμένει σε εκκρεμότητα. Υπενθυμίζεται ότι κατά της παραχώρησης έχει προσφύγει –μεταξύ άλλων- στο ΣτΕ η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με το σκεπτικό ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων είναι αντίθετη στις συνταγματικές επιταγές, καθώς εκχωρούνται μεγάλα κερδοφόρα περιουσιακά στοιχεία του Ελληνικού δημοσίου σε ιδιώτες προς βλάβη της εθνικής οικονομίας. Ειδική μάλιστα αναφορά γίνεται για το αεροδρόμιο των Χανιών Κρήτης καθώς για το έργο εκτελούνται έργα επέκτασης χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που όπως αναφέρουν δεν επιτρέπει την μεταβίβαση του αεροδρομίου. Η ΟΣΥΠΑ ειχε εξαπολύσει δριμεία επίθεση στο γερμανοελληνικο σχήμα προ εβδομάδων με αφορμή την δημοσίευση στο ΦΕΚ των τελών των αεροδρομίων που θα ξεκινήσουν με 14,5 ευρώ και θα φτάσουν τα 18 τα επόμενα χρονια.