search icon

Οικονομία

Χωρίς το «ΟΚ» των θεσμών οι υποσχέσεις Κατρούγκαλου για το ΕΚΑΣ

Δίνουν «χάντρες» στους 160.000 που έχασαν 230 ευρώ με υποσχέσεις για επιδότηση λογαριασμών ΔΕΚΟ και πληρωμής ΕΝΦΙΑ, χωρίς όμως την έγκριση των πιστωτών

Της Μαίρης Λαμπαδίτη

Υπό την αίρεση των δανειστών θα τεθούν τα μέτρα ανακούφισης για 160.000 χαμηλοσυνταξιούχους που έχασαν το ΕΚΑΣ. Ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος εξέθεσε τις «σκέψεις» του για ελάφρυνση των «χαμένων» για επικοινωνιακούς λόγους αλλά στην πραγματικότητα οι προτάσεις της ελληνικής πλευράς θα πρέπει να εγκριθούν από τους δανειστές μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης του Σεπτεμβρίου που θα περιλαμβάνει τη σκληρή ατζέντα των αλλαγών στα εργασιακά.

Οι «σκέψεις» που προβλέπουν κρατική επιδότηση προκειμένου να καλυφθεί μέρος των λογαριασμών των ΔΕΚΟ και του ΕΝΦΙΑ για την ελάφρυνση των «χαμένων» του ΕΚΑΣ θα συζητηθούν την Πέμπτη σε σύσκεψη με τον αναπληρωτή υπουργό Oικονομικών Γιώργο Χουλιαράκη. Οι συζητήσεις θα διατηρήσουν ζωντανές τις ελπίδες για τους συνταξιούχους που έχασαν από τη μία μέρα στην άλλη το επίδομα των 230 ευρώ. Πάντως το μόνο μέτρο που θα τεθεί σίγουρα σε εφαρμογή προς το παρόν είναι η διατήρηση της συμμετοχής του 10% στην φαρμακευτική περίθαλψη για τους συνταξιούχους που έχασαν το επίδομα.

Ο υπουργός Eργασίας εντός της εβδομάδας έχει προγραμματίσει συνάντηση και με τους κοινωνικούς εταίρους προκειμένου να διαμορφωθεί κοινό μέτωπο αντίστασης στις ομαδικές απολύσεις.

Η ελληνική πλευρά θα αντιμετωπίσει με plan A και B τις αξιώσεις των δανειστών για ομαδικές απολύσεις, κατώτατο μισθό και συνδικαλιστικό νόμο.

Η διεθνής επιστημονική επιτροπή (στην οποία συμμετέχει μόνο ένας Έλληνας) θα παραδώσει το προσχέδιο του πορίσματός της μετά τις 18 Ιουλίου, το οποίο δε θα είναι δεσμευτικό για την κυβέρνηση ενώ στις αρχές του Σεπτεμβρίου το υπουργείο Εργασίας σχεδιάζει τη διοργάνωση διεθνούς συνεδρίου με θέμα το εργασιακό, όπου θα κληθούν ευρωπαϊκά συνδικάτα, υπουργοί εργασίας χωρών μελών της ΕΕ, οι κοινωνικοί εταίροι της χώρας και η ΟΚΕ προκειμένου να καταγραφούν όλες οι απόψεις.

Την ίδια ώρα η αναδιάρθρωση του ΟΑΕΔ, που αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, σύμφωνα με τη διοικήτρια του οργανισμού Μαρία Καραμεσίνη προβλέπει πλήρη λειτουργία όλων των εφαρμογών για συσκευές τύπου tablet και smart phone, Portal του ΟΑΕΔ που εξασφαλίζει καλύτερη και ευκολότερη εξυπηρέτηση των πολιτών. Διαθέτει αλληλένδετες μηχανές απλής ή σύνθετης αναζήτησης κενών θέσεων (για τους αναζητούντες εργασία) και βιογραφικών (για τους εργοδότες) για την αποτελεσματικότερη σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας. Καινοτομία του αποτελεί η παροχή πρόσβασης σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών, στις οποίες έχει δυνητικά πρόσβαση ο χρήστης, ανάλογα με την κατηγορία συναλλασσόμενου στην οποία ανήκει. Ήδη, κατά τη δοκιμαστική λειτουργία του νέου Portal από τον Απρίλιο, έγιναν 3.200.000 προβολές σελίδας από 350.000 χρήστες σε μηναία βάση.

Στο προσεχές διάστημα οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Οργανισμού θα αναβαθμιστούν, ώστε να γίνουν περισσότερο εξατομικευμένες.

Η νέα υπηρεσία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης -Call Center του Οργανισμού- εξασφαλίζει προσβασιμότητα και άμεση τηλεφωνική εξυπηρέτηση σε όλους τους πολίτες που συναλλάσσονται με τον ΟΑΕΔ, στον πενταψήφιο αριθμό 11320. Η νέα υπηρεσία στελεχώνεται από έμπειρο προσωπικό που δίνει στο κοινό πληροφορίες κι οδηγίες ή παραπέμπει για εξειδικευμένη πληροφόρηση στους αρμόδιους εκπροσώπους. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, το τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΕΔ εξυπηρετεί κατά μέσο όρο 900 κλήσεις καθημερινά. Ο μέσος όρος αναμονής σε κάθε κλήση διαμορφώνεται στα 30” και ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης στα 2′ 30” λεπτά.

Exit mobile version