Πάνω από τα 2,60 ευρώ το λίτρο έχει σκαρφαλώσει η αμόλυβδη, συνεχίζοντας το ξέφρενο ράλι των ανατιμήσεων στη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης και πλέον στα πρατήρια της Αττικής, ενώ οι εκτιμήσεις θέλουν τις ανατιμήσεις να συνεχίζονται και το επόμενο διάστημα.

Οι πιο τσουχτερές τιμές στην περιφέρεια εντοπίζονται σε:

  • Κυκλάδες 2,657
  • Δωδεκάνησα 2,556
  • Ευρυτανία 2,522
  • Κεφαλλονιά 2,504
  • Σάμος 2,494
  • Λασίθι-Λευκάδα 2,487

Μιλώντας το πρωί στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος των πρατηριούχων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου τόνισε ότι πλέον δεν είναι απίθανο να δούμε την αμόλυβδη στα 3 ευρώ το λίτρο. Παράλληλα, επισήμανε ότι ο κλάδος έχει τρωθεί καθώς έχει περιορίσει το περιθώριο κέρδους στο 2% ενώ προειδοποίησε για λουκέτα στο 20% των πρατηρίων της Αττικής από Σεπτέμβριο. Πρόσθεσε πως το επικείμενο fuel pass που αναμένεται να ανακοινωθεί θα δώσει ανάσα στους καταναλωτές αλλά εφόσον η τιμή εκτιναχτεί στα 3 ευρώ θα απαιτηθεί εναλλακτικό σχέδιο από την κυβέρνηση.

Αξίζει να αναφερθεί πως πριν λοιπόν από μια 10ετία, τον Ιούνιο του 2012 και με τον ΕΦΚ να μη βρίσκεται πολύ «μακριά» από ό,τι σήμερα, η τιμή της απλής αμόλυβδης στην Ελλάδα ήταν 1,678 ευρώ/λίτρο, φθηνότερη δηλαδή κατά 0,718 ευρώ/λίτρο σε σχέση με τα 2,396 ευρώ/λίτρο που κοστίζει σήμερα.

Χάλκινο στην Ευρώπη

Μετά τη Φινλανδία και τη Δανία, η Ελλάδα είχε στις 13/6 την τρίτη ακριβότερη βενζίνη μεταξύ 26 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν Ολλανδία και Σουηδία, ενώ τη χαμηλότερη τιμή έχει, όπως πάντα, η Μάλτα.

Αναλυτικά ο πίνακας:

  • Φινλανδία: 2,56 ευρώ
  • Δανία: 2,49 ευρώ
  • Ελλάδα: 2,41 ευρώ
  • Ολλανδία: 2,37 ευρώ
  • Σουηδία: 2,23 ευρώ
  • Ιρλανδία: 2,17 ευρώ
  • Πορτογαλία: 2,17 ευρώ
  • Γαλλία: 2,13 ευρώ
  • Ισπανία: 2,12 ευρώ
  • Εσθονία: 2,12 ευρώ
  • Βέλγιο: 2,11 ευρώ
  • Λετονία: 2,10 ευρώ
  • Λιθουανία: 2,06 ευρώ
  • Αυστρία: 2,05 ευρώ
  • Γερμανία: 2,01 ευρώ
  • Ιταλία: 2,01 ευρώ
  • Λουξεμβούργο: 2,00 ευρώ
  • Σλοβακία: 1,91 ευρώ
  • Τσεχία: 1,91 ευρώ
  • Κροατία: 1,83 ευρώ
  • Κύπρος: 1,78 ευρώ
  • Ρουμανία: 1,73 ευρώ
  • Πολωνία: 1,71 ευρώ
  • Βουλγαρία: 1,67 ευρώ
  • Σλοβενία: 1,56 ευρώ
  • Μάλτα: 1,34 ευρώ

Fuel Pass 2: Τα κριτήρια για την επιδότηση στα καύσιμα – Πώς και ποιοι θα λάβουν τα 80 ευρώ

Το πώς ακριβώς θα πραγματοποιηθεί η χορήγηση του νέου, αυξημένου «Fuel Pass 2» ανέλυσε το μεσημέρι της 21ης Ιουνίου, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, λίγες ώρες αφότου έγινε γνωστό ότι η επιδότηση για αγορά καυσίμων από την αντλία θα ανέρχεται πλέον στα 80 ευρώ (από 45 ευρώ προηγουμένως).

Η παρουσίαση έγινε από τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, και τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνο Πετραλιά.

Η ενίσχυση απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια οδηγούς, ενώ θα υπάρξει και μια ξεχωριστή παρέμβαση για αγρότες, καθώς επισπεύδεται για τις αρχές Αυγούστου η επιστροφή του ΕΦΚ για το πετρέλαιο που αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας:

«Παρεμβαίνουμε για να ενισχύσουμε κυρίως τα ασθενέστερα στρώματα κα τη μεσαία τάξη. Ο πληθωρισμός της ευρωζώνης σκαρφαλώνει στο 6,8% για το 2022, υπερδιπλάσιος από τις προβλέψεις κι επιβαρύνοντας τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Στο πλαίσιο αυτό ενισχύουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις 

1. Ενισχύουμε κάρτα καυσίμων για Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο.

  • Με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα ως 30.000, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικοκυριού, ως 45.000 ευρώ.
  • Οι δικαιούχοι οδηγοί είναι 3,1 εκατομμύρια.
  • Στην ηπειρωτική χώρα, αυξάνεται η επιδότηση στα 80 ευρώ για την κατανάλωση βενζίνης στην αντλία.
  • Στη νησιωτική Ελλάδα στα νησιά η επιδότηση θα είναι 100 ευρώ.

Η επιδότηση ρίχνει την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ, ενώ το κόστος ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ.

  • Επιδοτούμε το ντίζελ με 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, ώστε το όφελος να ανέβει στα 15 λεπτά. Το κόστος είναι στα 115 εκατ. ευρώ.
  • Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 375 εκατ. ευρώ, οι πόροι προέρχονται από καλύτερη εκτέλεση προπϋπολογισμού. Τα μέτρα αυτά ξεπερνούν σε κόστος τον ευρωπαϊκό μέσο όρο», τόνισε ο υπουργός Οικονομικών.

Διαβάστε ακόμα:

Ενισχυμένο το fuel pass – Στα 80 ευρώ η επιδότηση της βενζίνης

Συντηρούνται τα κέρδη στο Χρηματιστήριο – Ράλι έως 4% σε ΔΕΗ, Εθνική, Mytilineos και Eurobank (upd)

Goldman Sachs: Τι σημαίνει η επίσημη είσοδος των μετοχών σε bear market