Ανέβασε ταχύτητα ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον περασμένο Ιανουάριο, καθώς διαμορφώθηκε σε 2,7% έναντι 2,6% που ήταν τον Δεκέμβριο του 2024.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η εξέλιξη του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) του μηνός Ιανουαρίου 2025 (έτος αναφοράς 2020=100,0) έχει ως εξής:

Από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ του μηνός Ιανουαρίου 2025 με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2024 προέκυψε αύξηση 2,7% έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2024 με το 2023.

Ο Γενικός ΔΤΚ κατά τον μήνα Ιανουάριο 2025, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2024 παρουσίασε μείωση 0,7%, έναντι μείωσης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

ΕΛΣΤΑΤ

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2023 – Ιανουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 2,7%, έναντι αύξησης 3,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2023 – Ιανουαρίου 2024 με το δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2022 – Ιανουαρίου 2023.

 

ΕΛΣΤΑΤ

Οι μεγαλύτερες ετήσιες αυξήσεις στον ΔΤΚ παρατηρήθηκαν στις εξής κατηγορίες:

-Μεταφορά επιβατών με αεροπλάνο (+31,6%)

-Φυσικό αέριο (+26,5%)

-Ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία (+16,8%)

-Ενοίκια κατοικιών (+9,2%)

-Πακέτο διακοπών (+8,4%)

ΕΛΣΤΑΤ

Οι αντίστοιχες μεγαλύτερες ετήσιες μειώσεις στον ΔΤΚ αφορούν στις ακόλουθες κατηγορίες:

-Ελαιόλαδο (-10,5%)

-Εξοπλισμός επεξεργασίας ήχου και εικόνας (-8,7%)

-Αυτοκίνητα μεταχειρισμένα (-5%)

-Στερεά καύσιμα (-4,2%)

-Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού (-4%)

ΕΛΣΤΑΤ

Η ετήσια αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,7% τον Ιανουάριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 0,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, χοιρινό, νωπά ψάρια, αποξηραμένα φρούτα και ξηροί καρποί, λαχανικά κατεψυγμένα, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, καφές-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, αλλαντικά, γαλακτοκομικά και αυγά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά.

• 0,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 5,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 4,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.

• 3,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές – οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.

• 3,3% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

• 1,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

• 1,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.

• 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 5,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία – κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

• 2,3% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων, άλλες υπηρεσίες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. 2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά: • 0,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες.

2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 0,2% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες.

Η μηνιαία μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,7% προήλθε κυρίως από τις μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

• 22,9% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

• 0,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα καύσιμα και λιπαντικά.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

• 1,0% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, μοσχάρι, πουλερικά, αλλαντικά, νωπά ψάρια, άλλα βρώσιμα έλαια, λαχανικά (γενικά), σοκολάτεςπροϊόντα σοκολάτας, σάλτσες-καρυκεύματα, χυμοί φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, νωπά φρούτα.

• 0,9% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

• 0,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, πετρέλαιο θέρμανσης. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.

• 0,4% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

• 0,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις ψυχαγωγικές και πολιτιστικές δραστηριότητες.

• 0,3% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία.

• 0,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα υγείας.

Στο 3,1% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός

Επιπλέον, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Ιανουαρίου 2025 (έτος αναφοράς 2015=100,0) έχει ως εξής:

Ο ΕνΔΤΚ του μηνός Ιανουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 3,1% έναντι αύξησης 3,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2024 με το 2023.

Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Ιανουάριο 2025, σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2024 παρουσίασε μείωση 0,7% έναντι μείωσης 0,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2023 – Ιανουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 3,0% έναντι αύξησης 3,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2023 – Ιανουαρίου 2024 με το δωδεκάμηνο Φεβρουαρίου 2022 – Ιανουαρίου 2023.

Διαβάστε ακόμη

«Σκοντάφτει» το Trump-trade μετά τις αμερικανικές εκλογές (πίνακες)

Με το… δεξί ο Ιανουάριος για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια – Υψηλές πτήσεις στη Θεσσαλονίκη

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Όλες οι αλλαγές στα έντυπα Ε3 και Ν

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ