Τέλη Κυκλοφορίας με το μήνα και χωρίς πέναλτι προβλέπει άρθρο σε σχετική τροπολογία που κατατέθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου 17 Απριλίου σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών με τίτλο: «Κρατική αρωγή προς επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς για θεομηνίες, επείγουσες ρυθμίσεις για τη στήριξη της οικονομίας, συμπληρωματικός κρατικός προϋπολογισμός και συνταξιοδοτική ρύθμιση». Ειδικότερα το άρθρο 4 της τροπολογίας αναγράφει ότι: «Άρση ακινησίας οχημάτων έτους 2021 με αναλογική καταβολή Τελών Κυκλοφορίας – Τροποποίηση του άρθρου 36 του ν. 2093/1992.
Η παράγραφος 1 του άρθρου 36 του ν. 2093/1992 (Α’ 181) αντικαθίστανται από το πέμπτο εδάφιο και μέχρι το τέλος αυτής και η παράγραφος διαμορφώνεται ως εξής:
«Με την επιφύλαξη των οριζομένων στις διατάξεις του άρθρου 18 του ν. 2367/1953 (Α’82), τα Τέλη Κυκλοφορίας στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, στις επιβατικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, στα τύπου Jeep αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών και στα επιβατικά ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα ιδιωτικής χρήσης (τροχόσπιτα) είναι ετήσια και αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο το έτος ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα κυκλοφορίας τους εντός του έτους.
Στα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα του ανωτέρω εδαφίου περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκαταστημένων στην Ελλάδα, βάσει του α.ν. 89/1967 (Α’ 132) όπως ισχύει.
Τα ανωτέρω οχήματα θεωρείται από ότι κυκλοφόρησαν εντός του έτους και οφείλονται για αυτά Τέλη Κυκλοφορίας για ολόκληρο το έτος, εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία, κατά τις διατάξεις των παραγράφων 1 έως 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 για ολόκληρο το έτος.
Η ακινησία δεν αίρεται εάν το κάτοχος του οχήματος δεν καταβάλει τα Τέλη Κυκλοφορίας του έτους κατά το οποίο γίνεται η άρση.
Κατ’ εξαίρεση, δίνεται εναλλακτικά η δυνατότητα άρσης της ακινησίας οχήματος αυτοκινήτου ή μοτοσυκλέτας ιδιωτικής χρήσης του πρώτου εδαφίου της παρούσης, άπαξ, εντός του 2021, με αναλογική καταβολή των δωδεκατημορίων των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας που αντιστοιχούν στους μήνες άρσης ακινησίας του οχήματος.
Διάστημα άρσης ακινησίας του μηνός λογίζεται για τους σκοπούς του παρόντος, ως ολόκληρος μήνας και καταβάλλεται για αυτό ποσό ίσιο με ένα δωδεκατημόριο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Τα Τέλη Κυκλοφορίας στις παραπάνω περιπτώσεις καταβάλλονται πριν την άρση της ακινησίας.
Ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος υποχρεούται να θέσει εκ νέου το όχημά του σε ακινησίας έως την τελευταία ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του για την οποία έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας και εάν αυτή είναι μη εργάσιμη ή συμπίπτει με επίσημη αργία κατά την επόμενη εργάσιμη για τη φορολογική διοίκηση ημέρα.
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης θέσης σε ακινησία ή μη θέσης σε ακινησία, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας, αφαιρουμένου του διπλάσιου ποσού των ήδη καταβληθέντων δωδεκατημορίων των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Σε περίπτωση άρσης αναγκαστικής ακινησίας, κατ’ εξαίρεση εντός του έτους 2021, καταβάλλονται αναλογικά τα Τέλη Κυκλοφορίας για τους μήνες που υπολείπονται μέχρι τέλος του έτους.
Τα Τέλη Κυκλοφορίας στην περίπτωση αυτή καταβάλλονται εντός 15 ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία έλαβε χώρα το γεγονός εξαιτίας του οποίου ήρθη η αναγκαστική ακινησία, ενώ σε περίπτωση εκπρόθεσμης καταβολής, επιβάλλεται πρόστιμο ίσιο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Για τον υπολογισμό του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας, ο μήνας εντός του οποίου γίνεται η άρση της αναγκαστικής ακινησίας λογίζεται ως ολόκληρος μήνας ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης αυτής.
Με πράξη της αρμόδιας υπηρεσίας της φορολογικής διοίκησης διαπιστώνεται το οφειλόμενο ποσό, με βάση την ακριβή ημερομηνία της άρσης ακινησίας και τίθεται εκ νέου σε κυκλοφορία το όχημα.»
Χωρίς πέναλτι τα μηνιαία Τέλη Κυκλοφορίας
Το κόστος των φετινών αναλογικών μηνιαίων Τελών Κυκλοφορίας όπως και πέρυσι δεν θα είναι ακριβότερο κατά 1/12 έως και 2/12 σε σχέση με τα αναλογικά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος να διαιρείται με τους 12 μήνες του έτους και να απορρέουν πραγματικά μηνιαία Τέλη Κυκλοφορίας χωρίς επιβαρύνσεις.
Δηλαδή οι κάτοχοι που θα πραγματοποιήσουν άρση ακινησίας στα οχήματά τους δεν θα επιβαρύνονται με την επιπλέον χρέωση του ενός ή των δύο δωδέκατων των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει να κινήσει το όχημά του για 3 μήνες θα πληρώσει μόνο τα 3/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.
Αντίστοιχα αν κάποιος θέλει να πραγματοποιήσει άρση ακινησίας από τον Ιούνιο έως και τον Δεκέμβριο τότε θα πληρώσει τα 7/12 των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας του οχήματός του.
Παράλληλα οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να γνωρίζουν πως υπάρχει χρέωση ολόκληρου του μήνα που γίνεται η άρση ακινησίας ανεξάρτητα αν γίνεται στην αρχή ή στο τέλος του μήνα.
Δηλαδή για επιβατικό ΙΧ με ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 120 ευρώ και ο ιδιοκτήτης του πραγματοποιήσει άρση ακινησίας στις 20 Ιουνίου για ένα μήνα θα πληρώσει 10 ευρώ, για ένα τρίμηνο 30 ευρώ ενώ αν επιλέξει την άρση ακινησίας για το υπόλοιπο του έτους από τον Μάιο θα πληρώσει 80 ευρώ.
Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του οχήματος δεν θέσει και πάλι σε ακινησία το όχημά του την ημερομηνία που λήγει η προθεσμία τότε επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο του ποσού των Τελών Κυκλοφορίας.
Δηλαδή αν τα Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματος είναι 120 ευρώ και ο κάτοχος πλήρωσε για άρση ακινησίας ενός μήνα (10 ευρώ) αλλά ποτέ δεν επέστρεψε τις πινακίδες στην εφορία μετά το πέρας των 30 ημερών τότε η Εφορία του επιβάλλει πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας, δηλαδή 240 ευρώ.
Διαβάστε περισσότερα στο newsauto.gr
Διαβάστε ακόμη
Μπέρνι Μέιντοφ: Οι δέκα Έλληνες που έχασαν 600.000.000 ευρώ
Display Hellas: Ο «βασιλιάς των καροτσιών»
Τι αλλάζει στις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων – Όσα πρέπει να γνωρίζετε