search icon

Οικονομία

Τρέχουν να εισπράξουν παλιά πρόστιμα και κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας

«Φούρια» στους ΟΤΑ για να μην παραγραφούν οι προ του 2018 κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας - Πότε μπορούν να τις εισπράξουν, πότε πάνε στο Taxisnet και πότε διαγράφονται - Τι προβλέπει ο νόμος

Παλιές κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας που έχουν βεβαιωθεί μέχρι και το 2008 και πρόκειται να παραγραφούν στο τέλος τους έτους τρέχουν να εισπράξουν οργανισμοί της τοπικής αυτοδιοίκησης. Με τα νέα δεδομένα για την παραγραφή, όπου πλέον ισχύει πενταετία και στην τοπική αυτοδιοίκηση, οι δήμοι επιχειρουν να κάνουν ένα ξεκαθάρισμα στα ανείσπρακτα πρόστιμα (για ΤΑΠ, δημοτικά τελείς κλπ) αλλα και τις κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας.

Πρέπει δηλαδή να ξεκαθαρίσουν ποια μπορούν να εισπραχθούν και ποια θα μείνουν «στο συρτάρι», καθώς δεν υπάρχει δυνατότητα αναγκαστικών μέτρων είσπραξης. Όσα δεν μπορούν να εισπράξουν οι δήμοι, τα στέλνουν στην εφορία που εκείνη με τη σειρά της μπλοκάρει την χορήγηση φορολογικής ενημερότητας προσθέτοντας το χρέος αυτό στα ληξιπρόθεσμα, με αποτέλεσμα να αβγατίσει μήνα με το μήνα.

Ειδικότερα, οι Δήμοι όλης της χώρας αγωνίζονται να βεβαιώσουν τις παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που έχουν καταγραφεί από τις 23/2/2007 έως και 31/12/2018, καθώς λήγει η προθεσμία που έχει ορίσει ο νόμος 5027 (ΦΕΚ Α’ 48/02-03-2023). Βέβαια οι παραβάσεις έως 23/02/2007 έχουν ήδη παραγραφεί σύμφωνα με το νόμο 4795 και το άρθρο που αφορά στην διαγραφή οφειλών.

Οι παραβάτες οδηγοί θα πρέπει να έχουν υπόψη τους πως μπορεί να τους βεβαιωθεί κάποια κλήση από Δήμο χωρίς να το γνωρίζουν, καθώς θα τους πιστωθεί στον προσωπικό τους λογαριασμό Taxisnet, αν είναι οι ιδιοκτήτες του οχήματος. Το πρόβλημα είναι ότι οι πολίτες, πολλές φορές, δε νγνωρίζουν καν την ύπαρξη αυτών των χρεών. Διότι μπορεί π.χ. οι κλήσεις της δημοτικής αστυνομίας να περνάνε στην εφορία, όμως δεν εμφανίζονται στην προσωποποιημένη πληροφόρησή στη ιστοσελίδα MyAΑΔΕ. Στο Taxinet εμφανίζονται μόνο οι οφειλές που αφορούν άμεσα την εφορία και όχι αυτά που εισπράττονται υπέρ τρίτων.

Τι συμβαίνει πρακτικά; Οι πολίτες που προσπαθούν να κάνουν μεταβίβαση ή να εισπράξουν χρήματα από το Δημόσιο ανακαλύπτουν ότι υπάρχει κάποιο ανοιχτό χρέος και γι’ αυτό δεν μπορούν να εκδώσουν φορολογική ενημερότητα. Αναγκαστικά, πρέπει να στηθούν στον γκισέ της εφορίας για να βρουν τι χρωστάνε. Και εκεί ανακαλύπτουν ότι έχουν απλήρωτα χρέη προς τους δήμους και ότι αυτά έχουν αβγατίσει, εν αγνοία τους, με τα χρόνια.

Οι όφειλες αυτές δεν μπορούν να ενεργοποιήσουν αναγκαστικά μέτρα εισπράξεις, δηλαδή κατασχέσεις:

Και όλα αυτά μπλοκάρουν την εκδοσή φορολογική ενημερότητας. Με βάση τους ισχύοντες κανόνες, εάν ο φορολογούμενος οφείλει έως 30 ευρώ (βεβαιωμένα χρέη στον ΑΦΜ του ή οφειλές για τις οποίες έχει την ευθύνη καταβολής), και εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις χορήγησης ενημερότητας (έχουν υποβληθεί η απαιτούμενες δηλώσεις, δεν υπάρχει δέσμευση χορήγησης), μπορεί να λάβει αποδεικτικό ενημερότητας διαδικτυακά για κάθε νόμιμη χρήση, εκτός της είσπραξης χρημάτων και εκτός μεταβίβασης ακινήτου.

Διαβάστε ακόμη

Το τοπ 5 των ξένων επισκεπτών – Πώς κινούνται Μύκονος, Ρόδος, Σαντορίνη (πίνακας)

Έρχονται 10 ειδικές φορολογικές ελαφρύνσεις για το 2023 και μετά

Μητσοτάκης: Ραντεβού με UEFA και Big 4 του ελληνικού ποδοσφαίρου στο Μαξίμου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version