Περισσότεροι από 120.000 ιδιοκτήτες οχημάτων οι οποίοι έως τα τέλη Φεβρουαρίου προχώρησαν στην ηλεκτρονική ακινησία των οχημάτων τους προκειμένου να αποφύγουν την πληρωμή των τελών για ολόκληρο το 2022, θα έχουν τη δυνατότητα μετά το Πάσχα να «πάρουν πίσω» τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους και να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα.
Συγκεκριμένα στις αρχές Μαΐου 120.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και δικύκλων που προχώρησαν σε ηλεκτρονική άρση ακινησίας τους προηγούμενους μήνες θα μπορούν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους πληρώνοντας αναλογικά τέλη κυκλοφορίας για κάθε μήνα που θα κινούν τα οχήματά τους.
Όπως επισημαίνεται σε ρεπορτάζ στον Οικονομικό Ταχυδρόμο, με την ενεργοποίηση της ρύθμισης, ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.000 κυβικών το οποίο επιβαρύνεται κανονικά με ετήσια τέλη 690 ευρώ, που θα θελήσει να βάλει ξανά τις πινακίδες κυκλοφορίας στο αυτοκίνητό του για διάστημα δυο μηνών (Ιούνιο και Ιούλιο) θα επιβαρυνθεί με τέλη 115 ευρώ ( 2 μήνες από 57,5 ευρώ ο καθένας).
Αντίστοιχα αν ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.400 κυβικών με ετήσια τέλη 920 ευρώ θελήσει να «πάρει πίσω» τις πινακίδες του για το διάστημα Ιουλίου – Δεκεμβρίου 2022 θα πρέπει να καταβάλλει 459,6 ευρώ (76,6 ευρώ για έξι μήνες).
Πώς θα πληρώνονται τα τέλη
Σύμφωνα με δημοσίευμα της Ημερησίας, εάν κάποιος επιθυμεί να κινήσει το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής.
Εάν κάποιος, για παράδειγμα, έχει ένα αυτοκίνητο 2.000 κυβικών εκατοστών και έχει ταξινομηθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου του 2020, το συνολικό κόστος των τελών κυκλοφορίας ανέρχεται στα 615 ευρώ. Εάν κάνει άρση ακινησίας για 4 μήνες, θα καταβάλει 205 ευρώ, ενώ για 7 μήνες θα πληρώσει 358,75 ευρώ.
Η διαδικασία
Πλέον οι οδηγοί από τις αρχές Μαΐου θα έχουν τη δυνατότητα να κινήσουν τα οχήματά τους για όσο χρονικό διάστημα θέλουν. Με αυτόν τον τρόπο το οικονομικό επιτελείο αφενός διευκολύνει τους οδηγούς να επανεκκινήσουν τα οχήματά τους και ταυτόχρονα ενισχύει τα κρατικά ταμεία με περισσότερα έσοδα.
Όσοι επιθυμούν να κάνουν άρση της ακινησίας εισέρχονται με τους κωδικούς TAXISnet, στην πλατφόρμα my car, επιλέγoυν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία, πληρώνoυν τα τέλη κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης και στη συνέχεια γίνεται η υποβολή του αιτήματος.
Όσοι όμως πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να γνωρίζουν ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους.
Πινακίδα «Μ»
Με την πινακίδα «Μ», μπορεί κάποιος να κυκλοφορήσει το όχημά του μέχρι 3 μέρες τον χρόνο με πληρωμή ποσού τελών κυκλοφορίας 10 ευρώ/ημέρα για επιβατικό Ι.Χ. ή 3 ευρώ/ημέρα για δίκυκλο Ι.Χ.
Οι μέρες μπορούν να είναι 3 συνεχόμενες για μία φορά, ή για δύο φορές εντός του έτους 1 και 2 συνεχόμενες ή 2 συνεχόμενες και 1. Το δικαίωμα δεν μπορεί να χορηγηθεί και τρίτη φορά μέσα στο ίδιο έτος. Το Μ, χορηγείται ψηφιακά, ανεξάρτητα αν το όχημα έχει τεθεί σε εκούσια ακινησία στη Δ.Ο.Υ. ή σε ψηφιακή ακινησία, αποκλειστικά και μόνο:
για την παράδοσή του, σε σημείο συλλογής οχημάτων Τέλους Κύκλου Ζωής (ΟΤΚΖ), ή
για την επισκευή και έλεγχο αυτού από ΚΤΕΟ, ή
για την αλλαγή του χώρου στον οποίο φυλάσσεται.
Ψηφιακή άρση ακινησίας
Η άρση της ακινησίας γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφρόρμας myCar της ΑΑΔΕ.
Με τους κωδικούς TAXISnet, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα μπαίνουν στην πλατφόρμα θα επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και θα πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν. Στη συνέχεια θα γίνεται αυτόματος έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος θα υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.
Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που κατέθεσαν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ, δεν είχαν υποχρέωση να τις αποστείλουν στην Εφορία.
Έχουν κρατήσει τις πινακίδες στο σπίτι τους και όταν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας του οχήματός τους πληρώνοντας τα τέλη με το μήνα θα τις επανατοποθετήσουν στα αυτοκίνητά τους για να κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους.
Διαβάστε ακόμα:
ΕΛΤΕΚ: Ποια είναι η εταιρεία της μεγάλης έκρηξης στα Γρεβενά
WSJ: Το Plan B για την Ουκρανία που δεν θα μπορέσει να αποφύγει ο Πούτιν