Aλλαγές στα όσα ξέραμε με πρόστιμα για την εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας των Ι.Χ. εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
Απο το 2025 τελειώνουν οι πρακτικές με τις παρατάσεις δύο μηνών (έως τα τέλη Φεβρουαρίου) και έρχεται η επιβολή προστίμων ανάλογα με το πόσο καθυστέρησε ο ιδιοκτήτης του Ι.Χ. να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας μετά τη λήξη της προθεσμίας. Δηλαδή, όσο νωρίτερα γίνει η εκπρόθεσμη πληρωμή τόσο μικρότερη θα είναι και η προσαύξηση στα τέλη κυκλοφορίας (π.χ. 5% επιπλέον από το ποσό της οφειλής για μικρή καθυστέρηση, 25% για μεγαλύτερη καθυστέρηση κ.ο.κ). Σήμερα επιβάλλεται οριζόντιο πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ανεξάρτητα από τη διάρκεια καθυστέρησης της πληρωμής ακόμα και αν αυτή είναι μια ημέρα μετά την εκπνοή της καταληκτικής ημερομηνίας.
Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εχει συστήσει Ομάδας Εργασίας που θα επεξεργαστεί εναλλακτικά σενάρια κοστολόγησης και να υποβάλλει προτάσεις για τις αλλαγές που θα μπορέσουν να επέλθουν στα τέλη κυκλοφορίας. Με βάση σχετική απόφαση, έργο της Ομάδας Εργασίας είναι η αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων, η διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, η επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών.
Οι αλλαγές που αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή το 2025, φαίνεται από τα παραπάνω ότι θα πρέπει να λάβουν υπόψη κριτήρια περιβαλλοντικά, όπως οι εκπομπές ρύπων αλλά και τεχνολογικά για π.χ. αυτοκίνητα εναλλακτικών καυσίμων, αμιγώς ηλεκτρικά, υβριδικά κ.α.
Έξαλλου έως τις αρχές Μαΐου αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η διάταξη που θα δίνει τη δυνατότητα στους κατόχους οχημάτων σε ακινησία να τα επανακυκλοφορήσουν καταβάλλοντας μέρος των ετήσιων τελών ανάλογα με το χρόνο κυκλοφορίας. Έτσι εάν κάποιος «ξαναβγάλει στους δρόμους» το αυτοκίνητό του για ένα μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής. Για παράδειγμα εάν ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους 300 ευρώ άρει την ακινησία του οχήματος του για διάστημα τεσσάρων μηνών θα πληρώσει 100 ευρώ (4/12). Για τέλη 500 ευρώ και επανακυκλοφορία του οχήματος για τρεις μήνες το ποσό ανέρχεται σε 125 ευρώ και για τέλη 900 ευρώ και κυκλοφορία για 6 μήνες το ποσό διαμορφώνεται σε 450 ευρώ.
Όσοι θέλουν να κάνουν άρση ακινησίας θα πρέπει να επισκεφθούν την πλατφόρμα MyCAR της ΑΑΔΕ και να πληρώσουν τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας για το διάστημα που θα επιλέξουν να θέσουν το όχημα τους σε κυκλοφορία ενώ όσοι έχουν καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός τους στην εφορία θα πρέπει να υποβάλλουν το αίτημα στη αρμόδια Δ.Ο.Υ. για να τις παραλάβουν.
Διαβάστε ακόμη:
Θεόδωρος Δουζόγλου: Mε νέα ομάδα το πλάνο ανάπτυξης στη φιλοξενία 5 αστέρων (pics)
Περιστέρης: Έχουμε προτάσεις για την Αττική οδό, προς το παρόν δεν εξετάζουμε την είσοδο τρίτων
Σαράντης: Μπαίνει στην αγορά της Σ. Αραβίας – Με ρυθμό 32% η ανάπτυξη των εξαγωγών (πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ