Λιγότερο από μία βδομάδα περιθώριο έχουν στη διάθεσή τους επιχειρήσεις και επαγγελματίες που είχαν μείωση τζίρου 30% να ενταχθούν στο πρόγραμμα επιδότησης πάγιων δαπανών, μέσω του οποίου «σβήνονται» φόροι και ασφαλιστικές εισφορές.
Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων λήγει την Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου.
Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής αιτήσεων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) θα προχωρήσει στις εκκαθαρίσεις, προκειμένου να προσδιοριστούν οι δικαιούχοι και τα κουπόνια που τους αντιστοιχούν για μείωση φόρων και εισφορών.
Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, δικαιούχοι είναι 28.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες που μπορούν να σβήσουν συνολικά 210 εκατ. ευρω από φόρους και 240 εκατ. ευρώ από ασφαλιστικές εισφορές.
Ήδη έχουν γίνει οι πρώτοι αυτόματοι συμψηφισμοί φόρων ύψους 32,7 εκατ. ευρω. Η ΑΑΔΕ συνεχίζει να «σκανάρει» τις οφειλές των δικαιούχων που έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα. Μάλιστα η πλατφόρμα «myBusinessSupport» παρέχει διαρκή ενημέρωση στις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στην επιδότηση παγίων δαπανών.
Η διαγραφή των φόρων γίνεται με τα εξης 2 βήματα:
- Βήμα 1: Για τις επιχειρήσεις που έχουν υποβάλει αίτηση χορήγησης στην πλατφόρμα «myBusinessSupport», προσδιορίζοντας το ποσό που επιθυμεί να διατεθεί για την εξόφληση φορολογικών οφειλών, από την επόμενη ημέρα της υποβολής της αιτήσεων, ελέγχεται καθημερινά από την ΑΑΔΕ, με αυτοματοποιημένο τρόπο, εάν οι δικαιούχες επιχειρήσεις εμφανίζουν στο TAXIS οφειλές φόρων (φόρος εισοδήματος, ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ και λοιποί φόροι) που έχουν βεβαιωθεί ή θα βεβαιωθούν στο β΄ εξάμηνο του 2021.
- Βήμα 2: Σε περίπτωση που η επιχείρηση έχει τέτοιες οφειλές, οι οφειλές αυτές εξοφλούνται αυτόματα με το ποσό επιδότησης παγίων δαπανών που δικαιούται η επιχείρηση, μέχρι την εξάντληση του ποσού αυτού.
Η πλατφόρμα «myBusinessSupport» παρέχει διαρκή ενημέρωση στις επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στην επιδότηση παγίων δαπανών για τα εξής:
- Το αρχικό ποσό που η επιχείρηση επέλεξε να διαθέσει για την εξόφληση των φορολογικών οφειλών
- Τις υποχρεώσεις που έχουν εξοφληθεί με το ποσό της επιδότησης παγίων δαπανών (είδος φόρου, χρόνος εξόφλησης)
- Το υπόλοιπο διαθέσιμο ποσό προς εξόφληση φορολογικών οφειλών της επιχείρησης
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Με βάση τα παραπάνω, έστω ότι μια επιχείρηση δικαιούται συνολικό ποσό επιδότησης παγίων δαπανών 10.000€ και με την αίτησή της επιλέγει να διατεθεί για την εξόφληση παγίων δαπανών το 40%, ήτοι 4.000€.
Από τον αυτοματοποιημένο έλεγχο προκύπτει ότι η επιχείρηση έχει υποβάλει δήλωση ΦΠΑ μηνός Ιουλίου, από την οποία προκύπτει φόρος προς καταβολή 2.500€. Το σύστημα προχωρά στην εξόφληση του φόρου αυτού, μειώνοντας ισόποσα το διαθέσιμο ποσό για εξόφληση επόμενων φορολογικών οφειλών σε 4.000 – 2.500 = 1.500€.
Η διαδικασία της αίτησης
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις υποβάλλουν αίτηση για την ενίσχυση με τη μορφή επιδότησης παγίων δαπανών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport». Κατά την αίτηση, η επιχείρηση δηλώνει το ύψος της ενίσχυσης που αιτείται να λάβει και επιπλέον υποβάλλει στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» τα κατωτέρω στοιχεία:
α) Το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει για δικαίωμα έκπτωσης από τρέχουσες φορολογικές οφειλές έτους 2021 που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.
β) Το ποσό της ενίσχυσης που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει για αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021, που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021. Όπως τονίζεται στην απόφαση, τα στοιχεία που θα υποβληθούν δεν μπορούν να τροποποιηθούν μετά τη λήξη της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης.
Η είσοδος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα «myBusinessSupport» διενεργείται με τους κωδικούς TAXISnet. Με την είσοδο στην εφαρμογή και την υποβολή της αίτησης, η επιχείρηση πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων. Παράλληλα, ελέγχεται αυτοματοποιημένα η δήλωση λογαριασμού – ΙΒΑΝ από την επιχείρηση στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του TAXISnet.
Η ενίσχυση χορηγείται με τη μορφή δικαιώματος έκπτωσης από τρέχουσες οφειλές έτους 2021 στη φορολογική αρχή, που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021 ή και με τη μορφή πιστωτικού για την αποπληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών έτους 2021, που καθίστανται πληρωτέες από 1η Ιουλίου 2021 μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2021.
Η ενίσχυση μπορεί να χρησιμοποιηθεί το αργότερο ως 31.12.2021. Τυχόν υπόλοιπο της ενίσχυσης που παραμένει μετά το τέλος Δεκεμβρίου ακυρώνεται αυτόματα.
Διαβάστε ακόμα:
Φορολογικές δηλώσεις: Λήγει η προθεσμία για υποβολή – Ποιοι απαλλάσσονται από τον ΕΝΦΙΑ (vid)
Bitcoin: Στο υψηλότερο επίπεδο από τον Μάιο – Ξεπέρασε τα 51.000 δολάρια
EΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ: H βιομηχανία ξεκινά την απορρύπανση των υπόγειων υδάτων στα Οινόφυτα