Ξεκινούν από βδομάδα οι έλεγχοι σε ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ καθώς από τις 29 Οκτωβρίου έληξε η διορία που είχαν να τοποθετήσουν το ειδικό αυτοκόλλητο σήμα στο πίσω δεξί τζάμι των οχημάτων τους, για να γνωρίζουν οι πελάτες τους ότι δικαιούνται να πληρώνουν με κάρτα μέσω POS για την κάθε διαδρομή, αντί για μετρητά.
ΑΑΔΕ και υπουργείο Οικονομικών αναμένουν στοιχεία από τις Ενώσεις αυτοκινητιστών για το αν διέθεσαν τα αυτοκόλλητα σήματα στα μέλη τους. Και αμέσως μετά, κλιμάκια ελεγκτών της ΑΑΔΕ θα βγουν στους δρόμους για να καταγράψουν παραβάσεις. Ο νόμος προβλέπει ότι, σε περίπτωση μη επικόλλησης της αυτοκόλλητης ταμπέλας, το πρόστιμο θα ανέρχεται στα 1.000 ευρώ.
Στην πράξη πάντως, ακόμα και μετά τη λήξη της διορίας, η μειοψηφία μόνο των οχημάτων ΤΑΞΙ που κυκλοφοροεί στους δρόμους της Αθήνας είχε συμμορφωθεί, κολλώντας στη σωστή θέση το αυτοκόλητο.
Ορισμένοι αυτοκινητιστές μάλιστα φαίνεται να ακολούθησαν ενδιάμεσες λύσεις, που δεν τους απαλλάσσουν όμως από τα πρόστιμα. Συγκεκριμένα επικόλλησαν μικρότερο ταμπελάκι άλλου χρώματος (όχι μπλε) στο πίσω δεξι φινιστρίνι του αυτοκινήτου όπου, αντί για κείμενο στα ελληνικά και στα αγγλικά, εμφανίζεται μόνον ένα σύμβολο το οποίο υποδηλώνει ότι γίνονται δεκτές οι ηλεκτρονικές πληρωμές.
Παρότι «κορνάρουν» όμως πρόστιμα 1.000 ευρώ κατά κεφαλήν, οι οδηγοί ΤΑΞΙ αντιδρούν στις πινακίδες που ετοίμασε η ΑΑΔΕ, επειδή τα μπλε ταμπελάκια τους δημιουργούν πρόβλημα ορατότητας κατά την οδήγηση.
Το «πρόβλημα» όμως που βλέπουν στο υπουργείο Οικονομικών, είναι τα στοιχεία που δείχνουν ότι 19 στα 20 ευρώ που εισπράττουν οι οδηγοί ταξί, τα δέχονται με μετρητά «στο χέρι». Αντιθέτως, ούτε 1 στα 20 δεν εισπράττεται με POS και κάρτα.
Συγκεκριμένα, τα στοιχεία ηλεκτρονικών πληρωμών από τις τράπεζες που δείχνουν ότι:
– σε ολόκληρο το έτος 2023, τα ΤΑΞΙ εισέπραξαν μέσω POS 26 εκατ. ευρώ.
– στους 8 πρώτους μήνες του 2024 τα ΤΑΞΙ εισέπραξαν 50 εκατ. μέσω POS, σχεδόν τριπλάσια από τα 18 εκατ. ευρώ που είχαν εισπράξει στο αντίστοιχο οκτάμηνο του 2023.
– με τους ρυθμούς αυτούς το 2024 αναμένεται ο τζίρος (εισπράξεις) των ΤΑΞΙ μέσω POS να ξεπεράσει τα 70 ή 75 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, παρά τη θεαματική αύξηση φέτος στην αποδοχή πληρωμών με κάρτα, στο σύνολο της αγοράς αλλά και στον συγκεκριμένο κλάδο επαγγελματιών (αύξηση 177% στο οκτάμηνο) αυτά είναι… σταγόνα στον ωκεανό!
Σύμφωνα με στοιχεία του ΥΠΕΘΟ τα οποία παρουσιάζει το newmoney.gr:
– για ολόκληρο το 2023, οι 29.206 εκμεταλλευτές ΤΑΞΙ (ιδιοκτήτες) δήλωσαν στην εφορία πως είχαν ακαθάριστα έσοδα (εισπράξεις) 18.595 ευρώ κατά μέσο όρο ο καθένας. Δηλαδή συνολικά οι εισπράξεις τους, ξεπερνούσαν το μισό δισ. ευρώ και ανήλθαν σε 543 εκατ. ευρώ, κατά δήλωση των ιδίων των φορολογουμένων.
– δεδομένου ότι τα 26 εκατ. ευρώ εισπράχθηκαν με κάρτες, συνεπάγεται ότι δέχθηκαν πληρωμές με μετρητά της τάξεως των 517 εκατ. ευρώ. Το ποσοστό των ηλεκτρονικών πληρωμών δεν ξεπέρασε το 4,8%, δηλαδή ούτε 1 ευρώ στα 20 δεν εισπράχθηκε με κάρτα. Αντιθέτως με μετρητά εισπράχθηκε το 95,22% των εσόδων του κλάδου.
– σε σχέση με 2022, οι ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ είχαν αύξηση δηλωθέντων εσόδων της τάξεως σχεδόν του 15% (από 16.281 ευρώ το 2022 σε 18.595 ευρώ το 2023) λόγω αύξησης των κομίστρων του 2022. Αυτό δεν προβλέπεται να επαναληφθεί το 2024, και ο τζίρος που δηλώνουν μπορεί να παραμείνει στάσιμος ή να ξεπεράσει ελαφρώς τα 550 εκατ. ευρώ.
Σε αυτή την περίπτωση, τα 70-75 εκατ. ευρώ που θα εισπραχθούν μέσω POS, δεν θα ξεπερνούν σε ποσοστό το 13%. Δηλαδή 480 εκατ. ευρώ ή σχεδόν 17,5 στα 20 ευρώ θα έχουν εισπραχθεί με μετρητά, ενώ μόλις οι πληρωμές με κάρτα δε θα ξεπερνούν τα 2-3 ευρώ αντίστοιχα.
Διαβάστε ακόμη
Μάστιγα οι ρευματοκλοπές: Πάνω από 400 εκατ. ευρώ οι ετήσιες απώλειες
Ηχηρό «κανόνι» στη Γερμανία: Πώς η deeptech Lilium «έκαψε» κεφάλαια 1,5 δισ. ευρώ
Bloomberg για ελληνικές τράπεζες: Σε τροχιά επίσπευσης η κατάργηση των DTCs
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα