Σε ριζικές αλλαγές στην οργανωτική δομή και ελεγκτική δομή προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Όλοι οι φοροελεγκτικοί και φοροεισπρακτικοί μηχανισμοί θα απομακρυνθούν οριστικά από τις Δ.Ο.Υ. της Αττικής και της Θεσσαλονίκης το αργότερο μέχρι τον Απρίλιο του 2024 και θα μεταφερθούν σε 6 μεγάλα Κέντρα. Οι Δ.Ο.Υ. της Αττικής και της Θεσσαλονίκης θα μετατραπούν σταδιακά σε σημεία εξυπηρέτησης, κάτι σαν φορολογικά ΚΕΠ, για τους πολίτες που δεν έχουν πρόσβαση σε ψηφιακά μέσα, αλλά και για την καθοδήγηση των φορολογουμένων στην ορθή εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους.
Συγκεκριμένα με αποφάσεις του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή:
• Συστήνονται δυο Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου, τα οποία αναλαμβάνουν από τις 29/01/2024 όλες τις αρμοδιότητες φορολογιών κατοχής ακίνητης περιουσίας, κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, κερδών από τυχερά παίγνια και μεταβίβασης ακινήτων, που σήμερα έχουν οι ΔΟΥ Αττικής και Θεσσαλονίκης.
• Συστήνονται επίσης δύο Κέντρα Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης, τα οποία αναλαμβάνουν από την 01/04/2024 τις αρμοδιότητες φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ και ειδικών φορολογιών, μητρώου, οι οποίες μεταφέρονται από τις ΔΟΥ των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Τα κεντρα αυτα θα τα στελεχώσουν πάνω από 800 ελεγκτές και βοηθοί ελεγκτές, που θα ελέγχουν όλα τα φυσικά πρόσωπα (είτε ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, είτε όχι) εφόσον:
α) έχουν ή είχαν από το 2015 και μετά, οικογενειακή ακίνητη περιουσία 1.000.000 και έως 1.500.000 ευρώ, ή
β) διαβιούν με ετήσια τεκμαρτή δαπάνη (βάσει δήλωσης εισοδήματος έτους 2018) από 100.000 έως 150.000 ευρώ,
ή γ) έκαναν αγορές με ποσά δαπανών (τεκμηρίων) απόκτησης περιουσιακών στοιχείων το 2018 ύψους 200.000 έως 400.000 ευρώ, ή
δ) απέστειλαν στο εξωτερικό εμβάσματα συνολικού ύψους από 100.000 έως 200.000 ευρώ, από το έτος 2015 και μετά.
Τα κεντρα θα ελέγχουν επίσης μεταβιβάσεις ακινήτων, δηλώσεις φορολογίας κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών και κερδών από τυχερά παίγνια. Οι επισκέψεις των ελεγχόμενων προσώπων ή των εκπροσώπων τους δικηγόρων στα Ελεγκτικά Κέντρα (ΕΛΚΕ) της ΑΑΔΕ, γίνονται πλέον μόνο μετά από ψηφιακά προγραμματισμένο ραντεβού.
Τα ραντεβού προγραμματίζονται μέσω της εφαρμογής «Τα Ραντεβού μου», με τη χρήση των κωδικών taxisnet στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr), καταχωρώντας και τον αριθμό της εντολής ελέγχου, βάσει της οποίας καλείται ο ελεγχόμενος.
Οι ελεγχόμενοι προσέρχονται στα ΕΛΚΕ, επιδεικνύοντας τα απαιτούμενα νομιμοποιητικά έγγραφα. Θα λαμβάνουν ειδική κάρτα, την οποία πρέπει να φέρουν μαζί τους σε όλη τη διάρκεια της παραμονής τους στον χώρο.
Η αναδιάρθρωση αυτή, μαζί με τα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης Αττικής και Θεσσαλονίκης, των οποίων η έναρξη λειτουργίας έχει επίσης δρομολογηθεί, επιτρέπουν τη μετεξέλιξη των σημερινών ΔΟΥ σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης όσων πολιτών δεν έχουν πρόσβαση σε ψηφιακά μέσα, αλλά και καθοδήγησης των φορολογουμένων στην ορθή εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους.
Διαβάστε ακόμη
Σε συναγερμό η κυβέρνηση για τα επόμενα 24ωρα – Ενίσχυση για τις φωτιές από το εξωτερικό
Deloitte – ΙΝΣΕΤΕ: Πόσο «πράσινος» είναι ο ελληνικός τουρισμός;
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ