Της Στεφανίας Σούκη

Στον ρυθμό του Μαραθωνίου, με περισσότερους από 50.000 δρομείς και συμμετοχές από 105 χώρες από όλο τον κόσμο, ζει αυτό το Σαββατοκύριακο η ελληνική πρωτεύουσα, με ουκ ολίγους φορείς της πόλης- ξενοδοχεία, επιχειρήσεις,  ιδρύματα, και Μουσεία να υποστηρίζουν για τέταρτη συνεχή χρονιά τη μεγάλη διοργάνωση, καθιερώνοντας πλέον το Νοέμβριο ως μήνα Μαραθωνίου για τον τουρισμό της Αθήνας.

Η πλατφόρμα συνεργιών – μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα-  http://www.athensauthentic.com/, που δημιούργησε η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού για την προβολή του αυθεντικού Μαραθωνίου Δρόμου, – με όλα τα θετικά αποτελέσματα για τον προορισμό-  υποστηρίζει τη διοργάνωση, εντός και εκτός Ελλάδας και περιλαμβάνει συμμετοχές υποστηρικτών (φορέων, ιδρυμάτων, επιχειρήσεων) αλλά και προσφορές προς τους Μαραθωνοδρόμους και τους συνοδούς τους που κάθε χρόνο εμπλουτίζονται. «Στόχος είναι η καθιέρωση του Νοεμβρίου ως μήνα Μαραθωνίου δρόμου, η δημιουργία ατμόσφαιρας γιορτής στην πόλη, η αύξηση παραμονής των επισκεπτών στην Αθήνα – και αλλά και του ενδιαφέροντος για τον αυθεντικό Μαραθώνιο και την ιστορία του», αναφέρεται χαρακτηριστικά.  

μαραθώνιος.PNG

Με βάση τα στοιχεία του ΣΕΓΑΣ, ο συνολικός οικονομικός αντίκτυπος του Μαραθωνίου μπορεί και να φτάνει τα 30 εκατ. ευρώ, τα οποία προκύπτουν από το τουριστικό εισόδημα, τις δαπάνες για κοινωνικούς σκοπούς στο πλαίσιο της διοργάνωσης, αλλά και από αυτά που ξοδεύει ο ίδιος ο ΣΕΓΑΣ και οι χορηγοί του για τη διοργάνωση. Επιπλέον, ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι αυτό που προέκυψε από τη φετινή 14η Έρευνα της ΕΞΑΑΑ και της εταιρείας συμβούλων GBR Consulting «Περί ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2018», από τα τέλη Ιουνίου έως και την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου σε ξενοδοχεία – μέλη της ΕΞΑΑΑ, με τη συμμετοχή 1.500 επισκεπτών- ενοίκων ξενοδοχείων όλων των κατηγοριών: Με βάση τις απαντήσεις, ποσοστό 69% των επισκεπτών δεν γνωρίζει τίποτα για τον αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, γεγονός το οποίο υποδηλώνει τα περιθώρια για περαιτέρω προβολή και ανάπτυξη.

Οσον αφορά τώρα την ειδικά πλατφόρμα, σε αυτή συμμετέχουν πάνω από 35 «marathon hotels»– μέλη της Ένωσης τα οποία προσφέρουν ειδική υποδοχή και εξειδικευμένες υπηρεσίες στους δρομείς, ενώ σε συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών αλλά και με παραδοσιακά καταστήματα στη Πλάκα και το Μοναστηράκι σημαντική είναι η συμμετοχή και των «marathon stores’», των καταστημάτων που υποστηρίζουν τη διοργάνωση.

Αγορές προϊόντων, ξεναγήσεις, μεταφορές και πολλά ακόμη προσφέρονται σε ειδικές προσφορές για τους δρομείς και τους συνοδούς τους για 10 ημέρες με αφορμή το Μαραθώνιο της Αθήνας. Ενδεικτικά, έως τις 12 Νοεμβρίου το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο διοργανώνει θεματική διαδρομή στους εκθεσιακούς χώρους όπου οι συμμετέχοντες αθλητές του Αυθεντικού Μαραθωνίου θα γνωρίσουν μια σειρά εκθεμάτων που σχετίζονται με τον αθλητισμό (π.χ. προετοιμασία αθλητών, αγώνες, έπαθλα), ενώ το ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, με την επίδειξη της διαπίστευσης προσφέρει ειδικές τιμές αυτό το Σαββατοκύριακο με δυο εισιτήρια στην τιμή του ενός.

Αντίστοιχα, όλοι οι μαραθωνοδρόμοι έως και τις 16/11/2018 με την επίδειξη της σχετικής τους ταυτότητας συμμετοχής ή και ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας θα έχουν 50% έκπτωση στα εισιτήρια της CitySightseeing Athens & Piraeus, το Athens Walking Tours προσφέρει ειδική έκπτωση 15% και προσφορές σε όλους τους συμμετέχοντες αθλητές και συνοδούς του Μαραθωνίου της Αθήνας, σε όλες τις ξεναγήσεις (ιστορικές ή γαστρονομικές) έως και 10 Δεκεμβρίου, ενώ τα «Αρχαία Μονοπάτια Γνώσης και Άθλησης» προσφέρουν έως τις 15 Νοεμβρίου περιηγήσεις στο Λόφο των Μουσών και της Πνύκας, με θέμα τις ωραιότερες συνοικίες της Αθήνας και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η Αθηναϊκή Δημοκρατία.

Η πλατφόρμα φιλοξενείται στην αρχική σελίδα του Μαραθωνίου του ΣΕΓΑΣ κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ενημέρωση των Μαραθωνοδρόμων αλλά και των ΜΜΕ διεθνώς. Η πλατφόρμα και οι προσφορές που συγκεντρώνονται προβάλλονται και μέσω της εκπτωτικής κάρτας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «ATHENS SPOTLIGHTED».

Σημειώνεται εδώ ότι μέσω της στρατηγικής συνεργασίας με την Marketing Greece με την υποστήριξη του ΣΕΤΕ έχουν προσκληθεί και θα φιλοξενηθούν στην Αθήνα ξένοι δημοσιογράφοι – μαραθωνοδρόμοι από Ελβετία, Γαλλία, Αγγλία ενώ έχει δρομολογηθεί και σχετική καμπάνια στο εξωτερικό μέσω του discovergreece.com. 

Επιπλέον, φέτος προστέθηκε μια νέα πρωτοβουλία: Η διεθνής εταιρία City Sightseeing και το ελληνικό τμήμα της εταιρείας («RED BUS» – επίσης σύμμαχος της προσπάθειας και ενεργό μέλος του Δικτύου Συνεργειών της ΕΞΑΑΑ), ξεκίνησε την προβολή της ιδέας του Μαραθωνίου στις πόλεις όπου δραστηριοποιείται, μέσω του City Sightseeing Marathon Challenge. 

Ηπρώτη δράση πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Αύγουστο στη Σεβίλλη, ενώ η δεύτερη θα διεξαχθεί φέτος στην Αθήνα. Ήδη έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την ανάδειξη των 3 τυχερών δρομέων που θα μετέχουν στον αυθεντικό Μαραθώνιο. 

Οι 3 νικητές του «Marathon Challenge», καθώς και ο Πρόεδρος της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας κ. Ortenga θα φιλοξενηθούν στην Αθήνα.