Τους διψήφιους ρυθμούς ανόδου των προηγούμενων μηνών ακολουθεί ο ελληνικός τουρισμός στο εντεκάμηνο του 2019 ως προς τα έσοδα που διαμορφώνονται κατά τι χαμηλότερα των 18 δισ. ευρώ, αν και το Νοέμβριο οι εισπράξεις για πρώτη φορά «φρέναραν» παρά τη μεγάλη αύξηση των αφίξεων.
Ειδικότερα, με βάση τα προσωρινά στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, για την περίοδο Ιανουαρίου- Νοεμβρίου του 2019 οι τουριστικές εισπράξεις ανήλθαν στα 17,86 δισ. ευρώ, έχοντας σημειώσει αύξηση 13% έναντι του εντεκαμήνου του 2018, ενώ όσον αφορά τις αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών, σημείωσαν μικρή άνοδο κατά 4%. Το αμέσως προηγούμενο έτος τα τουριστικά έσοδα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος είχαν διαμορφωθεί στα 15,8 εκατ. ευρώ, ενώ για το εντεκάμηνο του 2017 το αντίστοιχο νούμερο είχε φθάσει τα 14,44 δισ. ευρώ.
Για το μήνα Νοέμβριο του 2019, οι τουριστικές εισπράξεις ήταν σχεδόν σταθερές έναντι του Νοεμβρίου του 2018, στα 314 εκατ. ευρώ (με οριακή μείωση από τα 316 εκατ. ευρώ το Νοέμβριο του 2018 και 229 εκατ. ευρώ το Νοέμβριο του 2017), παρά το γεγονός ότι οι αφίξεις για το Νοέμβριο αυξήθηκαν κατά 18,2% σε σχέση με το Νοέμβριο του 2018. Τα νούμερα αποτυπώνουν τις ακόμη χαμηλότερες τιμές που επέλεξαν να προσφέρουν οι εγχώριοι τουριστικοί φορείς σε μία ούτως ή άλλως πολύ χαμηλή περίοδο όπως είναι ο Νοέμβριος, προκειμένου να προσελκύσουν επισκέπτες μετά την κατάρρευση του ταξιδιωτικού κολοσσού της Thomas Cook στο τέλος του περασμένου Σεπτεμβρίου.
Ο αντίκτυπος πάντως από το μεγάλο «κανόνι» φαίνεται ότι περιορίστηκε πολύ γρήγορα για τον ελληνικό τουρισμό αν ληφθούν υπόψη οι επιδόσεις του 2019, ενώ «συγκρατημένη αισιοδοξία» επικρατεί, σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις του ίδιου του υπουργού Τουρισμού κ. Χάρη Θεοχάρη για τη φετινή χρονιά, για την οποία στόχος είναι το μονοψήφιο ποσοστό αύξησης των αφίξεων και η αύξηση των εσόδων σε διψήφιο ποσοστό. Στόχος να επιτευχθεί αύξηση της μέσης δαπάνης ανά τουρίστα με την προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερων εισοδηματικών κριτηρίων.
Στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς, από την πλευρά του, ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού ξεκινά από τώρα το πρόγραμμα προβολής της χώρας στις αγορές του εξωτερικού, με την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού να υποστηρίζει ότι είναι η πρώτη φορά που η εκκίνηση γίνεται τόσο νωρίς, προκειμένου η Ελλάδα να βρίσκεται «μπροστά» όσον αφορά τις προκρατήσεις για τη θερινή σεζόν του 2020. Το πρόγραμμα προβολής του ΕΟΤ έχει ήδη ξεκινήσει από τα μέσα Ιανουαρίου για την περίοδο έως τον Απρίλιο- Μάιο.
Toυ λόγου το αληθές επιβεβαίωσε και σε ραδιοφωνική του συνέντευξη χθές στον Alpha ο υπουργός Τουρισμού, ο οποίος επεσήμανε ότι «για πρώτη φορά η καμπάνια προβολής και διαφήμισης της χώρας μας ξεκίνησε στις 15 Ιανουαρίου».
Όσον αφορά το εθνικό στρατηγικό σχέδιο με ορίζοντα δεκαετίας για τον τουρισμό, ο κ. Θεοχάρης ανέφερε:
«Ξεκινάμε με τη συγκρότηση διευθύνουσας Επιτροπής ( Steering Committee) ενώ ήδη έχει καταρτιστεί το πλάνο εργασιών. Μόλις ολοκληρωθεί η διαβουλευτική διαδικασία, θα προχωρήσουμε με γοργούς ρυθμούς στην υλοποίηση των δράσεων του σχεδίου». Οσον αφορά τις νέες αγορές τις οποίες στοχεύει να προσελκύσει η Ελλάδα, σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου, «η προσπάθεια στροφής προς τον ποιοτικό τουρισμό δε σημαίνει πως πρέπει να αφήσουμε πίσω αυτούς που μας στήριξαν τα προηγούμενα χρόνια. Παράλληλα, όμως, πρέπει να στραφούμε και σε πιο μακρινές αγορές, όπως η Κίνα, η Ινδία, η Σαουδική Αραβία, που φέρνουν τουρίστες που αφήνουν πολλά χρήματα, αλλά και στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη, που μπορούν να μας προσφέρουν ακόμα περισσότερα».