search icon

Οικονομία

Σούπερ Μάρκετ: Σε ποια προϊόντα «φρέναραν» οι τιμές (πίνακας)

Πού καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), στο πλαίσιο στοχευμένης έρευνας εξέτασε την πορεία των τιμών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ ανάμεσα στον Απρίλιο 2024 και τον Απρίλιο 2023.

Από την έρευνα προέκυψε:

Μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στις κατηγορίες:

Βρεφικές και παιδικές τροφές: -4,57%
Χαρτικά, πάνες & σερβιέτες: -2,99%
Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού: –2,71%
Βούτυρα και αυγά: –2,34%
Γαλακτοκομικά: –1,93%
Στα γαλακτοκομικά, οι μειώσεις που καταγράφονται είναι αποτέλεσμα τόσο της ομαλοποίησης της αγοράς μετά την πανδημία και της μείωσης στις τιμές παραγωγού σε ορισμένα προϊόντα, ενώ προϊόντα όπως το βούτυρο και τα αυγά επωφελούνται από τις προωθητικές ενέργειες λόγω του Πάσχα.

Μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στις κατηγορίες:

Νερά και αναψυκτικά: +12,26%
Μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη: +7,80%
Αλκοολούχα ποτά: +7,68%
Έτοιμα γεύματα: +5,14%
Ξηροί καρποί και σνακ: +4,51%
Τα περισσότερα από αυτά τα είδη επηρεάζονται από τις διεθνείς τιμές πρώτων υλών και κυρίως τις τιμές της ζάχαρης και του κακάο.

Σημειώνεται ότι η κατηγορία «τρόφιμα παντοπωλείου», η οποία περιλαμβάνει το ελαιόλαδο καταγράφει αύξηση 4,29%. Η συγκρατημένη αύξησή οφείλεται στις μειώσεις στις τιμές των λοιπών ελαίων, αλλά και στα λοιπά προϊόντα που συμμετέχουν στην κατηγορία αυτή (ζυμαρικά, ρύζι κ.ά.).

Σημειώνεται ότι τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά, για τα οποία καθ’ όλο το 2023 καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστους παραγωγής, των ακραίων κλιματικών φαινομένων και των διεθνών τιμών πρώτων υλών και οδηγούσαν τις αυξητικές πιέσεις στον πληθωρισμό τροφίμων περιορίζεται ο ρυθμός αύξησης στο 2,09%.

Οι λόγοι στους οποίους αποδίδεται η τάση συγκράτησης των τιμών προϊόντων στα σουπερμάρκετ:

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης στο συνέδριο του ygeiamou: Υποχρέωση μας να διορθώσουμε βασικές αδυναμίες του συστήματος υγείας

Burberry: Η αδύναμη ζήτηση σε Κίνα και ΗΠΑ βούλιαξε τις πωλήσεις

Εμπορικά ακίνητα: Αυξάνονται τα ενοίκια, υποχωρεί η ύφεση στην Ευρώπη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version