Οι πληθωριστικές πιέσεις έφεραν αύξηση κατά 5% σε αξία στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το δεκάμηνο του 2022 (Ιανουάριος- Οκτώβριος) με τον συνολικό τζίρο να ανέρχεται, στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών, στα 6,933 δισ. ευρώ.
Τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI δείχνουν για τον μήνα Οκτώβριο, αύξηση του τζίρου κατά 10% και οριακή μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 0,6%. Την τελευταία εβδομάδα του συγκεκριμένου μήνα ωστόσο καταγράφηκε μεγαλύτερη πτώση στον όγκο της τάξεως του 4,8%.
Οι τιμές, το 10μηνο του έτους, συνολικά στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών έχουν αυξηθεί κατά 6%. Αναλυτικά, στα τρόφιμα κατά 6%, κατά 7,9% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και κατά 7,4% στα προϊόντα για το σπίτι.
Οι προωθητικές ενέργειες από πλευράς επιχειρήσεων έχουν μειωθεί κατά 1,3 μονάδες συνολικά και συγκεκριμένα: -0,9 μονάδες στα τρόφιμα, -2,3 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και -3,4 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι.
Στο 10μηνο του έτους τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα μικρότερα καταστήματα, έκτασης έως 400 τ.μ (+10,4%) και ακολουθούν τα υπερμαρκετ άνω των 2.500 τ.μ. με αύξηση +6,2%.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τέλος, συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιό τους – με ανάπτυξη 13,9% από την αρχή της χρονιάς- φτάνοντας το 16,1%, το ίδιο ποσοστό που είχαν και εν μέσω οικονομικής κρίσης το 2011.
Διαβάστε ακόμη
UBS: Ψήφος εμπιστοσύνης για την Motor Oil – Buy και αυξημένη τιμή στόχος στα €23
Ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων: €1,5 δισ. θα επανεπενδύονται στη Ναυτιλία