Με στόχο τη συγκράτηση των ανατιμήσεων σε βασικά προϊόντα για τους καταναλωτές, καθεμία αλυσίδα σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα καλείται να δημιουργήσει ένα τυπικό καλάθι με προϊόντα πρώτης ανάγκης, το οποίο θα περιλαμβάνει 50 διαφορετικούς κωδικούς.
Αυτό συμφωνήθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνάντησης του υπουργού Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη με τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ της χώρας.
Μέσα στις επόμενες ημέρες, κάθε επιχείρηση – σούπερ μάρκετ που έχει τζίρο μεγαλύτερο των 90 εκατ. ευρώ θα παρουσιάσει το δικό του «καλάθι της νοικοκυράς», το οποίο θα περιλαμβάνει 50 κωδικούς προϊόντων. Τα προϊόντα αυτά θα προέρχονται από 20 βασικές κατηγορίες που καταναλώνει καθημερινά ο μέσος καταναλωτής, όπως για παράδειγμα το γάλα, το ψωμί, τα ζυμαρικά, το ρύζι, τα όσπρια, τα απορρυπαντικά, και άλλα. Τελικός στόχος είναι να συγκρατηθούν οι τιμές τους παρά την τεράστια έκρηξη του πληθωρισμού.
Τα καλάθια αυτά δεν θα συγκρίνονται ευθέως, καθώς, το κάθε σούπερ μάρκετ θα περιλαμβάνει μέσα στο εν λόγω καλάθι διαφορετικό μείγμα προϊόντων. Παρόλα αυτά, θα υπάρχει ανά τακτά χρονικά διαστήματα μια γενικότερη εξέταση των επιδόσεων των σούπερ μάρκετ στη μάχη κατά της ακρίβειας. Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο αν ο κάθε καταναλωτής θα μπορεί να παρακολουθεί ζωντανά τις τιμές στα προϊόντα του κάθε καλαθιού ή αν αυτή τη δυνατότητα θα την έχει μόνο το υπουργείο και οι ελεγκτικοί φορείς.
Σε κάθε περίπτωση, η πρωτοβουλία αυτή δεν είναι δεσμευτική για τα σούπερ μάρκετ, καθώς, όπως διευκρίνισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδωνις Γεωργιάδης, μετά το πέρας της σύσκεψης, «δεν πρόκειται για “πάγωμα τιμών” αλλά ούτε για “συμφωνία κυρίων” για τη συγκράτηση των τιμών. Η κάθε αλυσίδα θα κάνει τη δική της πολιτική. Δεν παραβιάζουμε το δίκαιο του ανταγωνισμού. Είναι κάτι που δεν θα κάναμε ποτέ».
Υπογράμμισε ωστόσο ότι «θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εκπροσώπους του κλάδου για την καλή μας έως τώρα συνεργασία και κυρίως γιατί κατανοούν ότι εδώ δίνεται μια μάχη που αφορά κάθε Ελληνα και κάθε Ελληνίδα. Και είναι μια μάχη που ναι μεν προήλθε από το εξωτερικό, από τον πόλεμο και από την ενεργειακή κρίση, αλλά είναι μια μάχη που πρέπει να τη δώσουμε και να την κερδίσουμε».
Στη σύσκεψη συμμετείχαν από πλευράς επιχειρήσεων και επαγγελματικών φορέων:
ο γενικός διευθυντής του Ομίλου Σκλαβενίτη, Λάμπρος Παπακοσμάς
ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας
ο διευθύνων σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης
ο διευθύνων σύμβουλος της Μασούτης, Γιάννης Μασούτης
ο επιστημονικός σύμβουλος του ΙΕΛΚΑ, Γιώργος Δουκίδης
ο γενικός διευθυντής του ΙΕΛΚΑ, Λευτέρης Κιοσσές
ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, Αντώνης Μακρής
ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας
Πρόθεση του ΥΠΑΝ είναι να καλέσει το επόμενο διάστημα και εκπροσώπους της βιομηχανίας, ώστε να επιτευχθούν ανάλογες δεσμεύσεις.
Πλήρης επάρκεια αγαθών
Αναφορικά με το ζήτημα της επάρκειας των προϊόντων που ετέθη, ο κ. Γεωργιάδης ανέφερε ότι «είναι ένα θέμα που απασχολεί αρκετές ευρωπαϊκές χώρες υπό τις παρούσες συνθήκες και θέλω να τους ευχαριστήσω διότι η ελληνική αγορά, όπως και κατά την περίοδο της πανδημίας κατάφερε να ξεχωρίσει και να μην έχει ζητήματα ελλείψεων, θα καταφέρει και τώρα να έχει πλήρη επάρκεια προϊόντων παρά τις πολύ μεγάλες διεθνείς πιέσεις σε διάφορα είδη προϊόντων.
Αυτό είναι αποτέλεσμα της πολύ καλής δουλειάς που έκαναν όλους τους προηγούμενους μήνες για να προλάβουν να έχουν τις επαρκείς προμήθειες που δημιουργούν ένα δείκτη ασφαλείας για τον Ελληνα καταναλωτή».
Διαβάστε ακόμα:
Goldman Sachs: Προετοιμαστείτε για «προσγείωση» στις μετοχές – Πού να επενδύσετε τώρα (γραφήματα)
Ο ματιασμένος, η Τράπεζα Πειραιώς, το distress deal της Προοδευτικής και τα πωλητήρια…
Μαρία Αγγελικούση: Ναύλωσε για $400.000 την ημέρα το LNG «Yiannis» στη SHELL