search icon

Οικονομία

Σκρέκας: Θα διατηρήσουμε κάποια μέτρα μέχρι να δούμε τον πληθωρισμό να μειώνεται

Ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε βελτιώσεις στην πλατφόρμα του e-katanaloti - «Η Ελλάδα έχει τον τρίτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη - Μηδενικές ήταν οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα το Μάρτιο και τον Απρίλιο»

«Η τελευταία δέσμη μέτρων για τις τιμές των προϊόντων, έχει φέρει αποτέλεσμα και θα δούμε ταχύτερη αποκλιμάκωση του αποπληθωρισμού. Είναι μέτρα έκτακτα μέχρι να λειτουργήσει η αγορά και μετά αυτά τα μέτρα θα σβήσουν». Αυτό σημείωσε από το βήμα του 14ου Food Retail ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας ενώ πρόσθεσε ότι η «Κυβέρνηση εστιάζει στον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα και της μεταποίησης αγροτικών προϊόντων».

Ο υπουργός αναφέρθηκε στον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα διότι όπως είπε, οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής αλλά και η μείωση της παραγωγικής ικανότητας λόγω ελλείψεων σε προσωπικό ενδέχεται να προκαλέσουν προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς με αγροδιατροφικά προϊόντα. Δηλαδή σε τρόφιμα «και αυτό, από τη μια έχει ως αποτέλεσμα μια πιθανή αύξηση των τιμών και από την άλλη ελλείψεις σε προϊόντα που έχουμε ανάγκη».

Η Ελλάδα έχει τον τρίτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη

«Η Ελλάδα στο γενικό δείκτη έχει τον τρίτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη, περίπου 15%, όταν ο μέσος πληθωρισμός στην Ευρώπη είναι 20%, όταν μελετάμε τα στοιχεία από το 2019 έως τον Μάρτιο του 2024» υποστήριξε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας μιλώντας στο συνέδριο για το λιανεμπόριο τροφίμων Food Retail Conference που διοργάνωσε η Boussias events.

«Την ίδια στιγμή ο γενικός δείκτης πληθωρισμού στις ΗΠΑ κινείται μεταξύ 23 με 26%» είπε ο υπουργός, ωστόσο τόνισε ότι τα στοιχεία αυτά ναι μεν χαροποιούν την κυβέρνηση, αλλά δεν την εφησυχάζουν «γνωρίζουμε ότι οι καταναλωτές δυσκολεύονται, ο πληθωρισμός τροφίμων από το 2019 μέχρι σήμερα είναι κοντά στο 30%, αλλά τόσο είναι και ο μέσος πληθωρισμός στην υπόλοιπη την Ευρώπη στα τρόφιμα» ανέφερε ο κ. Σκρέκας και διευκρίνισε πως η ελληνική αγορά έχει κάποιες ιδιαιτερότητες σε σχέση με την Ευρώπη.

«Εδώ πρέπει να πούμε πως υπάρχουν κάποια προϊόντα όπως είναι το ελαιόλαδο, η κατανάλωση του οποίου στην Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερη συγκριτικά με άλλες χώρες όπως τη Γερμανία, άρα καταλαβαίνετε, πως όταν έχουμε διπλασιασμό στην τιμή του ελαιόλαδου οι 3,5 μονάδες στον πληθωρισμό τροφίμων προέρχονται μόνο από το ελαιόλαδο» εξήγησε ο κ. Σκρέκας.

Όσο αφορά στα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση για τον έλεγχο της ακρίβειας ο κ. Σκρέκας ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να τα διατηρήσει έως ότου ο πληθωρισμός των τροφίμων και συνολικότερα των καταναλωτικών προϊόντων να μειωθεί, για τον οποίο ο υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση ότι τους επόμενους μήνες αναμένεται να μειωθεί.

Ο υπουργός έκανε ειδική αναφορά στο μέτρο της τρίμηνης απαγόρευσης των προωθητικών ενεργειών σε προϊόντα που προηγουμένως έχουν ανατιμηθεί. «Αυτό το μέτρο αντιλαμβάνομαι πόσο δραστικό και περιοριστικό είναι, έχει όμως αποτέλεσμα. Είδαμε πολλές εταιρείες είτε να ανακαλούν ανατιμήσεις είτε να μην προχωρούν γιατί αυτό θα τους στερούσε το δικαίωμα να προχωρήσουν σε προωθητικές ενέργειες. Ήδη έχουμε τα στοιχεία από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ όπου έχουμε μηδενικές ανατιμήσεις για τον Μάρτιο και τον Απρίλιο στο μέσο όρο και μάλιστα για τον Απρίλιο ο πληθωρισμός στα καταστήματα είναι σχεδόν μισός από αυτόν που αναφέρει η ΕΛΣΤΑΤ, που σημαίνει ότι σε λίγο ο αριθμός αυτός θα αποτυπωθεί και από την ΕΛΣΤΑΤ, είδαμε όμως σε κάποια σούπερ μάρκετ μηδενικό ΦΠΑ, ο οποίος είναι στο 0,5%» ανέφερε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Για το e-katanalotis

Ακόμη, σημείωσε ότι ο καταναλωτής μπορεί να βοηθήσει να μειωθούν οι τιμές μέσα από την καταναλωτική συμπεριφορά του. «Θέλουμε να τον βοηθήσουμε να αξιοποιήσει τη δύναμή του μέσω της πλατφόρμας e-καταναλωτής και να δει πως και από που μπορεί να προμηθευτεί τα προϊόντα φθηνότερα έτσι θα έρθουν οι πιο ανταγωνιστικές τιμές. Αναβαθμίζουμε, λοιπόν, το e-katanalotis και δημιουργείται άλλο ένα εργαλείο για να ρίξει ο ανταγωνισμός τις τιμές».

Επιπλέον, ο υπουργός τόνισε ότι το ζητούμενο είναι πως θα γίνει πιο ανταγωνιστική η οικονομία και οι επιχειρήσεις και να προσφέρουμε ποιοτικά ελληνικά προϊόντα.

Από την πλευρά του ο Αριστοτέλης Παντελιάδης ανέφερε ότι κάποια από τα μέτρα κατά της ακρίβειας που έλαβε Κυβέρνηση δεν είναι σε λάθος κατεύθυνση. Ωστόσο έσπευσε να σημειώσει: «σε ένα προϊόν με τόσο μεγάλη αύξηση τιμής, όπως είναι το κακάο, τα μέτρα που περιορίζουν τις ανατιμήσεις είναι επώδυνα και μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις. Θέλω να πιστεύω ότι όσο ο πληθωρισμός εξομαλύνεται, θα αρχίσουν να αποσύρονται εφόσον δούμε την αποκλιμάκωση που επιθυμούμε στον πληθωρισμό τροφίμων».

Με τον γενικό διευθυντή της ΕΣΕ Απόστολο Πεταλά να σημειώνει από το βήμα του συνεδρίου: «Ο παρεμβατισμός δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ’ ότι λύνει». Ο εκπρόσωπος των σούπερ μάρκετ υπεραμύνθηκε της συμβολής του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην οικονομία της χώρας, δηλώνοντας ότι παρέχει ποιότητα, ποικιλία και επάρκεια προϊόντων και σε επίπεδο τιμών και κάνει, όπως σημείωσε ο κ. Πεταλάς «το καλύτερο δυνατό που μπορεί για να υπάρχει αύριο». Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του ο επικεφαλής της ΕΣΕ ανέφερε ότι τα σούπερ μάρκετ επενδύουν δύο και τρεις φορές περισσότερο από τα χρήματα που εμφανίζουν στην τελική γραμμή η οποία πέρυσι υποχώρησε κάτω από το 1,5% του τζίρου.

Διαβάστε ακόμη 

Koντόπουλος (ΕΧΑΕ): Η μετάταξη του ΧΑ στις ώριμες αγορές, το «αγκάθι» της JP Morgan και ο νέος κανονισμός

Κρας τεστ στα προγράμματα στήριξης των τραπεζών σε Ελλάδα, Ισπανία και Αμερική – Το κόστος και τα οφέλη

Β’ Ακτή Βούλας: Τι περιλαμβάνουν τα έργα ανάπλασης στο παράκτιο μέτωπό της από το σχήμα ΤΕ.ΜΕΣ.- Intracom- Προκοπίου (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version