Eπιδείνωση της κατάστασης του ελληνικού μεταποιητικού τομέα δείχνουν τα τελευταία στοιχεία της έρευνας PMI από την S&P Global. Ο δείκτης PMI της S&P Global για τη μεταποίηση, υποχώρησε στο 47,2 τον Δεκέμβριο από 48,4 τον Νοέμβριο, σημειώνοντας τη ταχύτερη ύφεση των τελευταίων δύο ετών.
Οι συνολικές νέες πωλήσεις μειώθηκαν απότομα, καθώς η ζήτηση από τους πελάτες του εξωτερικού συρρικνώθηκε επίσης με ταχύτερο ρυθμό, δεδομένου ότι το βάρος του υψηλότερου ενεργειακού κόστους είχε αρνητικό αντίκτυπο στις δαπάνες των πελατών του εσωτερικού και του εξωτερικού.
Οι εταιρείες κατέγραψαν επιστροφή στη δημιουργία θέσεων εργασίας τον Δεκέμβριο, ενώ ταυτόχρονα οι προσδοκίες σχετικά με την παραγωγή κατά το επόμενο έτος ενισχύθηκαν. Παρ’ όλα αυτά, η πίεση στην παραγωγική ικανότητα υποχώρησε, λόγω των μειωμένων εισροών νέων παραγγελιών, καθώς ο όγκος των αδιεκπεραίωτων εργασιών μειώθηκε απότομα.
Εν τω μεταξύ, οι πληθωριστικές πιέσεις εξασθένησαν. Σύμφωνα με αναφορές, οι χαμηλότερες τιμές ορισμένων εισροών μετακυλίστηκαν στους πελάτες, καθώς η επιβάρυνση κόστους και οι τιμές πώλησης αυξήθηκαν με βραδύτερους ρυθμούς.
Ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της S&P Global για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα έκλεισε στις 47.2 μονάδες τον Δεκέμβριο, χαμηλότερα από τις 48.4 μονάδες του Νοεμβρίου. Τα τελευταία στοιχεία υπέδειξαν σταθερή και ταχύτερη επιδείνωση των λειτουργικών συνθηκών στις εταιρείες του ελληνικού μεταποιητικού τομέα. Η πτώση ήταν η ταχύτερη που έχει καταγραφεί σε διάστημα δύο ετών.
Η μείωση της παραγωγής κατά τη διάρκεια του Δεκεμβρίου ήταν σε γενικές γραμμές σταθερή και με ρυθμό παρόμοιο με τον αντίστοιχο που παρατηρήθηκε τον Νοέμβριο. Η χαμηλότερη παραγωγή αποδόθηκε γενικότερα στη μείωση των εισροών νέων παραγγελιών και στην εξασθενημένη ζήτηση από την πλευρά των πελατών, λόγω των σημαντικών αυξήσεων του κόστους.
Η πτώση της παραγωγής προήλθε από την εντονότερη μείωση της ζήτησης από την πλευρά των πελατών.
Τα στοιχεία του Δεκεμβρίου υπέδειξαν τη δεύτερη ταχύτερη μείωση των νέων πωλήσεων σε διάστημα δύο ετών.
Οι επιπτώσεις του υψηλότερου ενεργειακού κόστους και των ευρύτερων πληθωριστικών πιέσεων επιβάρυναν τις δαπάνες των πελατών και επηρέασαν αρνητικά τις συνθήκες ζήτησης.
Αντίστοιχα, οι νέες εξαγωγές μειώθηκαν απότομα. Η συρρίκνωση της ζήτησης από την πλευρά των πελατών του εξωτερικού ήταν μεταξύ των ταχύτερων που έχουν καταγραφεί από τον Ιανουάριο του 2021.Οι αυξήσεις των τιμών πώλησης ήταν αισθητά υψηλότερες από τη γενική τάση που επικρατεί στην έρευνα. Οι αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις είναι πιθανόν να εξασκήσουν περαιτέρω πίεση στις δαπάνες των πελατών όσο βαδίζουμε στο 2023.
Σύμφωνα με τις τρέχουσες προβλέψεις μας, η βιομηχανική παραγωγή αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 1,6% το 2023, καθώς οι δύσκολες συνθήκες παγκόσμιας ζήτησης συνεχίζονται».
Διαβάστε ακόμη
«Σύννεφα» ξαναφέρνουν στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί
Προϋπολογισμός 2023: Μέτρα 4,8 δισ. ευρώ και η «ασφάλεια» του αποθεματικού