Καθίζηση σε όλο το φάσμα της λιανικής, από τα τεχνολογικά προϊόντα έως τα ρούχα και τα είδη πρώτης ανάγκης που αγοράζουμε από τα σουπερ μάρκετ, καταδεικνύουν τα στοιχεία των πωλήσεων το τρέχον έτος.
Ενδεικτική, όπως γράφει η «Καθημερινή», είναι η κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Οι πωλήσεις το Σεπτέμβριο υποχώρησαν κατά 7,19% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015, γεγονός που δείχνει ότι οι Έλληνες σφίγγουν και άλλο το «ζωνάρι» περικόπτοντας πλέον σε σημαντικό βαθμό από βασικά αγαθά.
Επίσης την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου καταγράφηκαν απώλειες της τάξης του 4,3% και τη δεύτερη, της τάξης του 5,6%.
Συνολικά το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, η μέση μείωση των πωλήσεων στον κλάδο των σούπερ μάρκετ ανήλθε στο 7,8% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι!
Η μεγάλη υποχώρηση που καταγράφεται φέτος οφείλεται σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς και ειδικούς αναλυτές, κυρίως στις άμεσες φορολογικές υποχρεώσεις – φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ – και στις έμμεσες φορολογικές επιβαρύνσεις που εξαντλούν μήνα με τον μήνα τα περιθώρια αντοχής των καταναλωτών.
Παράλληλα, η μετάταξη πολλών ειδών διατροφής από το χαμηλό συντελεστή 13% στο συντελεστή 23% έχει προκαλέσει κάμψη της κατανάλωσης.
Σταθερά όλους τους μήνες του 2016 παρατηρείται μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση του όγκου πωλήσεων από τη μείωση της αξίας πωλήσεων.