search icon

Οικονομία

ΣΕΠΕ: 4 στους 10 καταναλωτές θα συνεχίσουν να ψωνίζουν online και μετά την πανδημία

Το 70% των καταναλωτών ηλικίας 25-34 απαντά ότι κάνει πλέον πιο συχνά αγορές στο Διαδίκτυο

Τεκτονικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες έφερε η πανδημία και οι περιορισμοί των μετακινήσεων των πολιτών για τον περιορισμό της περαιτέρω διασποράς της. Μάλιστα, οι αλλαγές αυτές, με τη σαφέστατη στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο, δεν είναι παροδικές, αλλά ήρθαν για να μείνουν.

Το 40% των πολιτών, παγκοσμίως, απαντά ότι θα συνεχίσει να πραγματοποιεί τις αγορές του στο Διαδίκτυο και μετά το τέλος της πανδημίας. Αυτό δείχνει μια θεμελιώδη αλλαγή στον τρόπο, με τον οποίο πραγματοποιούμε τις αγορές μας και είναι προφανές ότι ο αντίκτυπος της πανδημίας στις αγοραστικές μας συνήθειες πιθανότατα θα παραμείνει και μετά από τον COVID-19.

Ήδη, το 61% των καταναλωτών παγκοσμίως πραγματοποιεί αγορές online πιο συχνά απ’ ό,τι πριν από την πανδημία. Αυτή η αύξηση της δημοτικότητας τού ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ιδιαίτερα έντονη στις νεότερες ηλικίες: το 70% των καταναλωτών ηλικίας 25-34 αναφέρει ότι πραγματοποιεί, πλέον, πιο συχνά αγορές στο Διαδίκτυο.

“Όμως, όσο οι ηλεκτρονικές αγορές εξακολουθούν να αυξάνονται, οι καταναλωτές θα πρέπει να παραμένουν προστατευμένοι από τους κινδύνους, που ενέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο”, αναφέρει έρευνα της ESET, η οποία διερεύνησε τις απόψεις των καταναλωτών σχετικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και τις τραπεζικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.

Phishing στα χρόνια της πανδημίας

Μόλις το 29% των καταναλωτών σε ολόκληρο τον κόσμο απαντά ότι αισθάνεται “πολύ ασφαλές”, όταν πραγματοποιεί αγορές στο Διαδίκτυο. Το 16% των καταναλωτών δήλωσε ότι νιώθει είτε “όχι ιδιαίτερα ασφαλές”, είτε “καθόλου ασφαλές”.

Όπως διαπιστώνει η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε 10.000 καταναλωτές σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Αυστραλία, Ιαπωνία και Βραζιλία, κάτι που πολλοί δε γνωρίζουν είναι ότι, εξαιρετικά συχνά, οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν ως δόλωμα τις γνωστές εμπορικές μάρκες για ηλεκτρονικό ψάρεμα (phishing).

Εκμεταλλεύονται, δηλαδή, την εμπιστοσύνη που έχουν οι καταναλωτές σε αυτές τις μάρκες, για να τους πείσουν να κάνουν κλικ σε κάποιο κακόβουλο link και να δώσουν – εν αγνοία τους – προσωπικές πληροφορίες, όπως όνομα χρήστη, κωδικό πρόσβασης και στοιχεία της τραπεζικής τους κάρτας.

Από την άλλη, οι ίδιες οι εμπορικές εταιρείες συχνά υφίστανται παραβιάσεις δεδομένων και κυβερνοεπιθέσεις. Όποτε συμβαίνει αυτό, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι κυβερνοεγκληματίες να αποκτήσουν πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα των καταναλωτών – πελατών και να βρεθούν έτσι εκτεθειμένοι σε απειλές εκβιασμού και επιθέσεων ηλεκτρονικού ψαρέματος.

Σε ερώτηση για το εάν μπορούν να διακρίνουν ένα email ηλεκτρονικού “ψαρέματος”, που μιμείται τα emails που λαμβάνουν από τα online καταστήματα από τα οποία ψωνίζουν, πάνω από τα δύο τρίτα των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα της ESET απάντησαν ότι μπορούν. “Δεδομένης της τεράστιας αύξησης των επιθέσεων μέσω ηλεκτρονικού “ψαρέματος” που έχουμε δει λόγω της πανδημίας, είναι εξαιρετικά πιθανό πολλοί από τους καταναλωτές να υποτιμούν την έκταση της συγκεκριμένης απειλής”, αναφέρουν οι αναλυτές.

 Διαβάστε ακόμη:

Κομισιόν: Προτείνει επιπλέον €2,5 δισ. βοήθεια για την Ελλάδα 

O συναρπαστικός διάπλους της Διώρυγας του Σουέζ μέσα από τα μάτια των ναυτικών

Ενοίκια: Διπλή ανατροπή στα «κουρέματα» και τις αποζημιώσεις Μαρτίου – Απρίλιου

Exit mobile version