Tης Μαριάννας Τζάννε
Σε πύλη εισόδου για την ΝΑ Ευρώπη μεταμορφώνεται από την Fraport Greece το αεροδρόμιο Μακεδονία, το οποίο από αρχές του έτους έως και τον περασμένο Αύγουστο είχε διακινήσει 4,5 εκατομμύρια επιβάτες σημειώνοντας αύξηση 4,5%.
Υπολογίζεται ότι χωρίς τα τεχνικά έργα αναβάθμισης, η αύξηση θα ήταν μεγαλύτερη.
Η βαρύτητα που δίνει στο Μακεδονία, η Fraport αποδεικνύεται και από το ύψος των επενδύσεων που προγραμματίζονται να φτάσουν τα 100 εκ. ευρώ, από ένα συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα 415 εκ. ευρώ που περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό και των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.
Χθες πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη η τελετή θεμελίωσης του νέου τερματικού σταθμού, ο οποίος προγραμματίζεται να παραδοθεί το 2021.
«Σε δύο χρόνια από σήμερα, θα εγκαινιάσουμε το νέο τερματικό σταθμό και θα ολοκληρώσουμε την αναμόρφωση του αεροδρομίου της Μακεδονίας» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Αλεξάντερ Τσινέλ, τονίζοντας ότι το νέο έργο κατασκευής θα αποτελέσει «σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη υποδομών στη χώρα».
Όταν ολοκληρωθεί ο νέος αερολιμένας, θα αποτελέσει μια εναλλακτική λύση για την χώρα μας μετά το αεροδρόμιο της Αθήνας, ως σημείο εισόδου και μετακίνησης για τους ταξιδιώτες στην Ελλάδα. Εκτιμάται μάλιστα ότι θα προσθέσει και νέους αερομεταφορείς στις 121 αεροπορικές εταιρείες που ήδη εξυπηρετεί στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
Σύμφωνα με τον κ. Τσινέλ, η Fraport βρίσκεται αυτό το διάστημα στο τέλος του πρώτου επενδυτικού κύκλου καθώς τρία αεροδρόμια, της Ζακύνθου, της Καβάλας και των Χανίων, θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους. Eκτός από την Θεσσαλονίκη νέοι αεροσταθμοί κατασκευάζονται σε Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μυτιλήνη. Επιπλέον σε Άκτιο, Μύκονο, Σαντορίνη, Σάμο και Σκιάθο, κατασκευάζονται 5 επεκτάσεις αεροσταθμών.
Ο κ. Τσινέλ δήλωσε υπερήφανος για το μηνιαίο ποσοστό των καταγγελιών πελατών, τα οποίο έχει μειωθεί κατά 78,5% σε σύγκριση με τους πρώτους μήνες της παραχώρησης.
Αλλαγές στην εστίαση
Η αλλαγή σελίδας στα αεροδρόμια έχει αρχίσει να γίνεται ορατή όχι μόνο από τον εκσυγχρονισμό των υποδομών αλλά και από τις εμπορικές επιλογές της εταιρείας στα καταστήματα αφορολόγητων ειδών (ΚΑΕ) αλλά και στον τομέα της εστίασης.
Οι μεγάλες παρεμβάσεις στον τομέα της διατροφής γίνονται με τον εμπλουτισμό εστιατορίων και καφέ αλλά και την είσοδο νέων brands, με στόχο η εστίαση να προσαρμόζεται ανάλογα με το προφίλ του επιβατικού κοινού.
Για παράδειγμα σε αεροδρόμια με Άγγλους επιβάτες μπήκαν καταστήματα με μπέργκερς κ.α και ο τζίρος σε κάποια σημεία πώλησης διπλασιάστηκε. Επίσης μεγάλες αλυσίδες έφτιαξαν νέα brands για να διαφοροποιήσουν το μείγμα των προϊόντων τους και να ανταποκριθούν στις διατροφικές ανάγκες του επιβατικού κοινού.
Προβλέψεις για κίνηση επιβατών
Η αύξηση της επιβατικής κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια προβλέπεται φέτος να φτάσει το 10%. Στην Fraport ωστόσο θεωρούν ότι οι ρυθμοί αυτοί είναι συγκυριακοί καθώς οι γεωπολιτικές συνθήκες θα αλλάξουν και χώρες όπως η Τουρκία, η οποία φέτος δέχτηκε ένα σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό, κάποια στιγμή θα ανακάμψει. Οι ετήσιοι ρυθμοί εκτιμάται ότι θα κυμαίνονται από 3 έως 3,5%.
Ήδη πάντως σε κάποια αεροδρόμια του Ιονίου και των Κυκλάδων (Μύκονο, Σαντορίνη), η αύξηση έφτασε στο 15% το πρώτο οκτάμηνο.
Οι παρεμβάσεις στο Μακεδονία
Οι εργασίες στο αεροδρόμιο Μακεδονία περιλαμβάνουν την κατασκευή νέου τερματικού σταθμού που θα ξεπερνά τα 34.033 τ.μ., την ανακαίνιση του υπάρχοντος, μήκους 24.000 τ.μ., την αύξηση κατά 47% των σταθμών check-in και κατά 50% του συνολικού αριθμού πυλών.
Η μακέτα
Επιπλέον θα αυξηθούν κατά 75% ο ιμάντες παραλαβής αποσκευών, θα κατασκευαστεί νέος πυροσβεστικός σταθμός και θα αναβαθμιστεί η μονάδα Βιολογικού Καθαρισμού που θα συνδεθεί με το δίκτυο της πόλης. Στα τεχνικά έργα θα περιληφθούν η ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης – απογείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών και η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος διαχείρισης και ελέγχου αποσκευών.