Αυξήσεις «φωτιά» έρχονται σε πολλά προϊόντα και ιδίως πρώτης ανάγκης εξαιτίας των διεθνών ανατιμήσεων με την κυβέρνηση να ετοιμάζει δίχτυ προστασίας για τους ευάλωτους καταναλωτές. Οι αυξήσεις στο «καλάθι της νοικοκυράς» θα είναι εμφανείς, δεδομένου ότι τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα συνεχίζονται.
Μάλιστα, οι εισαγωγές από την Κίνα επηρεάζονται από την αναταραχή αυτή με αποτέλεσμα και τα σχολικά είδη να ακολουθούν τη ροή της αγοράς και ειδικότερα των τιμών όπως αυτή διαμορφώνεται στην παρούσα φάση. Το μόνο βέβαιο σε όλη την κατάσταση είναι ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Άλλωστε, στην Ελλάδα τον κίνδυνο από τις ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες είχαν επισημάνει πολλοί επιχειρηματίες, αρχής γενομένης από τον επικεφαλής του ομίλου Jumbo.
Επίσης, η επανεμφάνιση του κορωνοϊού με τη μετάλλαξη Δέλτα εντείνει τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα καθώς λιμάνια κλείνουν ή υπολειτουργούν ακόμα και με την ταυτοποίηση ενός μόνο κρούσματος με αποτέλεσμα οι καθυστερήσεις ή μετακυλήσεις στις παραδόσεις να αυξάνουν τις ελλείψεις σε προϊόντα ειδικά αυτών με έντονο εποχιακό χαρακτήρα.
Εν τω μεταξύ, όσον αφορά τα σχολικά είδη, όπως αναφέρει η «Ναυτεμπορική» η εν λόγω κατάσταση προτρέπει τους καταναλωτές σε αναζήτηση του καλύτερου deal με τους λιανέμπορους, οι οποίοι με τη σειρά τους αναζητούν αξιόπιστους προμηθευτές. Στις εν λόγω συνθήκες, δημιουργούνται ευκαιρίες για εγχώριους «παίκτες» να ενισχύσουν την πελατειακή βάση τους.
Σημειώνεται ότι στην αγορά σχολικών ειδών κινούν τα νήματα οι ίδιοι «παίκτες» που δραστηριοποιούνται στο παιχνίδι, στο βιβλίο και στα είδη εξοπλισμού γραφείου, από τα Jumbo και τον Μουστάκα μέχρι το Public, το Πλαίσιο, τις αλυσίδες Κωτσόβολος, Media Markt και μια σειρά άλλες εταιρείες και καταστήματα. Συνεπώς αν και ακριβότερα τα ελληνικά σήματα σχολικών ειδών φαίνεται να κερδίζουν έδαφος έναντι πολλών εισαγόμενων.
Στον αντίποδα, αξίζει να σημειωθεί ότι το παράδειγμα του ομίλου Jumbo, ο οποίος παρά το αρνητικό περιβάλλον που διαμορφώνεται σε σχέση με τις ανατιμήσεις, πέτυχε θετικό πρόσημο. Ειδικότερα, στον όμιλο Jumbo, οι καταναλωτές συνεχίζουν να παρέχουν ψήφο εμπιστοσύνης καθημερινά και σε συνδυασμό με την πολύ θετική εικόνα της τουριστικής κίνησης στην Ελλάδα οι πωλήσεις του συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι κατά τον μήνα Αύγουστο 2021 οι πωλήσεις του Ομίλου JUMBO κατέγραψαν αύξηση κατά +3% περίπου.
Διαβάστε ακόμη:
ΕΛΣΤΑΤ: Επενδύσεις, τουρισμός και εξαγωγές «ανέστησαν» την οικονομία (upd)
Τζορτζ Σόρος: «Τραγικό λάθος» η τοποθέτηση χρημάτων από επενδυτές στην Κίνα
Έφτασε η ώρα του ΕΝΦΙΑ 2021 – Πότε έρχονται τα ειδοποιητήρια