search icon

Οικονομία

Πόσα «voucher» θα δικαιούστε για αλλαγή POS, ταμειακών και ηλεκτρονικά τιμολόγια

Αναλυτικά οι δράσεις του προγράμματος ψηφιακής αναβάθμισης και οι επιταγές που θα δοθούν σε επιχειρήσεις – Σε ποιες δράσεις θα διατεθούν τα 162,4 εκατ. ευρώ – Τα ποσά επιδότηση ανά περίπτωση (πίνακες)

Σαρωτικό πρόγραμμα για την αναβάθμιση των μηχανημάτων πληρωμής POS, την αντικατάσταση ταμειακών μηχανών και την εφαρμογή ηλεκτρονικών τιμολογίων, έρχεται μέσα στο προσεχές διάστημα και μάλιστα με…. επιδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης!

Με ένα προϋπολογισμό ύψους 162,440 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων τα 81,2 εκατ. ευρώ θα διατεθούν φέτος), προκηρύχτηκε το έργο της «Αναβάθμισης Ταμειακών μηχανών, φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών και μηχανισμών ηλεκτρονικών πληρωμών».

Το έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και προβλέπει κουπόνια – voucher σε επιχειρήσεις, προκειμένου να αναβαθμίσουν τα μηχανήματα POS (περίπου 100.000 συσκευές), αλλά και τις ταμειακές μηχανές, εάν δεν το έχουν ήδη κάνει ( 500.000 συσκευές).

Τα κουπόνια αυτά θα είναι της τάξης των 150 – 350 ανά περίπτωση και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να λάβουν πολλές ενισχύσεις, ανάλογα με τις ανάγκες και το μέγεθος τους.

Στόχος είναι, μέσα από αυτήν την αναβάθμιση, οι ταμειακές και τα POS να μπορούν να στέλνουν σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα για κάθε συναλλαγή στα συστήματα τη Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Ο προϋπολογισμός του Προγράμματος επιμερίζεται ως εξής:

Οι 6 επιλέξιμες ενέργειες και δαπάνες

Πώς θα μπορούν να αξιοποιηθούν οι επιταγές

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του προγράμματος (αναμένεται να εντός Ιουνίου – Ιουλίου), το κουπόνι θα μπορεί να εξαργυρώνεται σε ειδική πλατφόρμα αγοράς (Digital Marketplace), όπου θα είναι διαθέσιμες υπηρεσίες και προϊόντα που θα μπορούν να προμηθευτούν οι επιχειρήσεις. Δηλαδή θα υπάρχει μια λίστα με τους εγκεκριμένους προμηθευτές που θα «ανεβάζουν» στην πλατφόρμα τις προσφερόμενες τεχνολογικές εφαρμογές (Pos Ταμειακές κ.ά.).

Οι επιχειρήσεις, αφού επιλέξουν τα προϊόντα που χρειάζονται, θα λαμβάνουν το «κουπόνι» ενίσχυσης. Μετέπειτα, κάθε επιδότηση θα ελέγχεται ως προς διάφορες τυπικές διαστάσεις, όπως επιβεβαίωση της ολοκλήρωσης, καταβολή ιδίας συμμετοχής από τις επιχειρήσεις, εξοφλήσεις κτλ. Το πρόγραμμα έχει στόχευση: Η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS (με στόχο την παράλληλη αποστολή στοιχείων στην εφορία), εκτιμάται ότι θα περιορίσει τις δυνατότητες φοροδιαφυγής και τις απώλειες στον ΦΠΑ.

Σήμερα, πολλές επιχειρήσεις έχουν προμηθευτεί νέες ταμειακές μηχανές κλειστού τύπου που έχουν διασυνδεθεί με την εφορία. Με αυτές τις μηχανές η εφορία γνωρίζει το πότε πραγματοποιήθηκε μία συναλλαγή, αλλά δεν έχει στη διάθεση της τα στοιχεία της πληρωμής, αν δηλαδή έγινε με μετρητά ή ηλεκτρονικά με τη χρήση κάρτας.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου επιχειρήσεις εντοπίζονται να μην έχουν εκδώσει την απόδειξη λιανικής στις συναλλαγές που είχαν με πελάτες τους με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες. Ενώ δηλαδή το POS δέχεται τη συναλλαγή, ο καταστηματάρχης είτε δεν κόβει καθόλου απόδειξη, είτε εκδίδει απόδειξη αλλά με ένα μικρό ποσό.

Διαβάστε ακόμη

Σε ύφεση η μεγάλη φωτιά στον Ασπρόπυργο – Μήνυμα για επικίνδυνους καπνούς από το 112

Μελίνα Τραυλού: Η ναυτιλία δεν είναι απλά ένας επιχειρηματικός κλάδος

Συνέδριο ygeiamou: Το Σύστημα Υγείας στη Νέα Εποχή

Exit mobile version