Ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης μειώνει το κόστος εκτελωνισμού σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα καθώς όσο αυξάνεται η Αξία Λιανικής προ Φόρων τόσο υψηλότερο είναι το όφελος.
Σε κάποια φθηνά μοντέλα, αυτό θα «μεταφραστεί» σε πλουσιότερο εξοπλισμό ενώ όσο αυξάνει η Αξία Λιανικής προ Φόρων τόσο υψηλότερο θα είναι και το οικονομικό όφελος για τους καταναλωτές.
Ειδικότερα οι δασμοί στα φθηνά μοντέλα παραμένουν αμετάβλητοι καθώς είναι ήδη πολύ χαμηλοί αφού σε ένα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 8.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης υπολογίζεται σε 320 ευρώ και σε ένα όχημα με Αξία Λιανικής προ Φόρων 10.000 ευρώ ο δασμούς κυμαίνεται σε 400 ευρώ…
Στα αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων έως 14.000 ευρώ το Τέλος Ταξινόμησης δεν αλλάζει καθώς φορολογείται με συντελεστή 4% όπως δηλαδή ίσχυε και το προηγούμενο καθεστώς. Ο εισαγωγικός δασμός φόρος αυτός, που πληρώνεται στον χρόνο αγοράς και ονομάζεται Τέλος Ταξινόμησης και θα παραμείνει στα 560 ευρώ όπως και μέχρι τώρα.
Σε αυτοκίνητα αξίας υψηλότερης, από 14.000 και μέχρι τις 16.999 ευρώ, ο συνολικός φόρος είναι άθροισμα του πιο πάνω φόρου – δηλαδή για τις 14.000 ευρώ – και ποσοστού 26% επί της διαφοράς των επόμενων έως 3.000 ευρώ. Δηλαδή 3.000 ευρώ Χ 26% = 780 ευρώ. Άρα συνολικός φόρος 560 + 780 = 1.340 ευρώ. Με το μέχρι χθες σύστημα στο ίδιο αυτοκίνητο με Αξία Λιανικής προ Φόρων 16.999 ευρώ ο φόρος ανέρχονταν σε 1.359 ευρώ, άρα θα είναι πλέον φθηνότερο κατά 19 ευρώ. Η ίδια λογική υπολογισμού, δηλαδή αυτή των κλιμακίων ισχύει και για μεγαλύτερες αξίες.
Δηλαδή για Αξία Λιανικής προ Φόρων αυτοκινήτου από 17.001 έως 19.999 ευρώ ο συνολικός φόρος θα είναι το άθροισμα των πιο πάνω φόρων δηλαδή 1.340 ευρώ που απορρέει έως τις 17.000 ευρώ ενώ οι επιπλέον 3.000 ευρώ θα υπολογιστούν με συντελεστή 53% γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον 1.590 ευρώ. Άρα ο συνολικός φόρος ανέρχεται σε 2.930 ευρώ. Με το παλαιό σύστημα υπολογισμού το Τέλος Ταξινόμησης ανέρχονταν σε έως 3.199 ευρώ. Δηλαδή το όφελος μπορεί να ανέλθει έως 270 ευρώ.
Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στο newsauto.gr