search icon

Οικονομία

Πώς δηλώνονται στην εφορία τα έσοδα από το YouTube

Τι πρέπει να γνωρίζουν όσοι έχουν ανοίξει «κανάλι» και έχουν κέρδος

Όποιος εισπράττει χρήματα από το YouTube (π.χ. μέσω διαφημίσεων, συνδρομών, χορηγιών κ.λπ.), οφείλει να δηλώσει αυτά τα έσοδα στην εφορία και να φορολογηθεί με 2 εναλλακτικούς τρόπους.

Στην Ελλάδα, τα έσοδα από το YouTube, όπως και από άλλες διαδικτυακές δραστηριότητες, θεωρούνται εισόδημα και φορολογούνται. Υπάρχουν όμως δυο διαφορετικές περιπτώσεις ανάλογα με το εισόδημα και την συχνότητα είσπραξης του. Η φορολόγηση των εσόδων από το YouTube στην Ελλάδα εξαρτάται κυρίως από το χαρακτήρα της δραστηριότητας. Όλοι οι δημιουργοί περιεχομένου στο YouTube που εισπράττουν χρήματα από διαφημίσεις, συνδρομές, χορηγίες ή άλλες πηγές, υποχρεούνται να δηλώσουν τα έσοδά τους στην εφορία.

Ο τρόπος φορολόγησης εξαρτάται κυρίως από το αν η δραστηριότητα σας έχει χαρακτήρα επαγγελματικό ή είναι περιστασιακή. Δηλαδή, εάν η δημιουργία περιεχομένου στο YouTube αποτελεί μια συστηματική προσπάθεια με στόχο το κέρδος, τότε τα έσοδά θα θεωρηθούν ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα. Αντίθετα, εάν πρόκειται για μια περιστασιακή δραστηριότητα, τα έσοδα θα φορολογηθούν ως εισόδημα από ευκαιριακή απασχόληση. Ειδικότερα, η εφορία «βλέπει» τις εξής δυο περιπτώσεις εισοδημάτων:

1. Εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα: YouTuber με σημαντικά έσοδα, θεωρείται ότι ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα. Αυτό συνεπάγεται την υποχρέωση έναρξης επιχείρησης, τήρησης βιβλίων και έκδοσης αποδείξεων/τιμολογίων. Τα έσοδα φορολογούνται βάσει της κλίμακας φορολογίας ελεύθερων επαγγελματιών (ξεκινά από το 9% και αυξάνεται ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος).

2. Εισόδημα από περιστασιακή απασχόληση: Αν τα έσοδά είναι μικρά και περιστασιακά έως 10.000 ευρω, μπορεί να δηλωθούν ως «εισόδημα από περιστασιακή απασχόληση». Στην περίπτωση αυτή, το εισόδημα υπόκειται σε αυτοτελή φορολόγηση με ποσοστό 22%, αλλά δεν χρειάζεται να «ανοιχτούν» βιβλία στην εφορία.

Σε κάθε περίπτωση οι YouTubers οφείλουν να δηλώνουν τα έσοδά τους κάθε χρόνο στη φορολογική δήλωση. Αν υπάρχουν έσοδα από διαφημίσεις, μπορεί να υπάρχει υποχρέωση για απόδοση ΦΠΑ, ειδικά αν τα έσοδά προέρχονται από ενδοκοινοτικές συναλλαγές (π.χ. Google Ireland). Oι δε «επαγγελματίες» YouTuber, θα πρέπει να καταβάλουν ασφαλιστικές εισφορές στον ΕΦΚΑ.

Διαβάστε ακόμη

Αναλυτές: Οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή αλλάζουν τα δεδομένα για το πετρέλαιο (γράφημα)

Ο «λογαριασμός» του placement για το 10% της Εθνικής Τράπεζας

Sarantis Group: Η νέα εποχή του Ομίλου με επενδύσεις, εξαγωγές και εξαγορές στο μικροσκόπιο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version