Την πορεία του διαγωνισμού της γραμμής 4 του μετρό μελετούν στην κυβέρνηση αφού το μέγεθος του έργου αλλά και η συμβολή του στον τομέα της απασχόλησης εκτιμάται ότι θα είναι καθοριστικής σημασίας για την επόμενη (δύσκολη) μέρα μετά την υγειονομική κρίση.
Η σημασία που αποδίδει η κυβέρνηση στο διαγωνισμό ύψους 1,8 δις. ευρώ στον οποίο αναμετρώνται μέχρι τελικής πτώσεως, οι κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi και J&P ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport, αποδεικνύεται και από το ενδιαφέρον που εκδηλώνει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός για την πορεία του έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, την Παρασκευή, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενημερώθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης για το διαγωνισμό αλλά και για τις προτεινόμενες λύσεις από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή και την διοίκηση της Αττικό Μετρό, παρουσία του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη.
Χθες έγινε γνωστό ότι στις δύο κοινοπραξίες, εστάλη επιστολή και ζητήθηκε παράταση της ισχύος της προσφοράς τους που λήγει στις 15 Απριλίου.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές του υπουργείου η απόφαση αυτή δεν «ξεκλειδώνει» την πορεία του διαγωνισμού αλλά επιβάλλεται καθώς σε ένα τόσο μεγάλο και σημαντικό έργο, είναι απαραίτητο να είναι σε ισχύ οι προσφορές που έχουν υποβληθεί. Στο παρασκήνιο συνεχίζει να δίνεται η μάχη μεταξύ των διεκδικητών του έργου αφού και οι δύο πλευρές εμφανίζονται αποφασισμένες να εξαφανίσουν τον αντίπαλο για να μείνουν μόνες στην τελική κούρσα με έπαθλο ένα μεγάλο συμβόλαιο, που θα εξασφαλίσει το μέλλον τους στις κατασκευές για τα επόμενα χρόνια.
Τα μηνύματα που στέλνουν τα αντιμαχόμενα στρατόπεδα κάθε άλλο από εύκολη μάχη προμηνύουν μόνο που τα περιθώρια του διαγωνισμού δεν είναι απεριόριστα.
Το επόμενο βήμα είναι να υποβληθούν από τις δύο κοινοπραξίες, αιτήσεις ακυρώσεως της απόφασης του ΣτΕ, με την οποία έκανε δεκτές τις προσφυγές των δύο αντίπαλων στρατοπέδων. Ο νόμος προβλέπει ότι οι αιτήσεις αυτές μπορούν να γίνουν μέσα σε διάστημα 10 ημερών από την έκδοση της απόφασης.
Στο ίδιο θεσμικό πλαίσιο για τις δημόσιες συμβάσεις προβλέπεται επίσης ότι αν χρόνος από την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων παρέλθει άπρακτος (σ.σ χωρίς την υποβολή ενστάσεων), τότε αυτόματα τα ένδικα μέσα ακυρώνονται ως μη γενόμενα και τότε ο διαγωνισμός προχωρεί στην επόμενη φάση που είναι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Μια τέτοια όμως εξέλιξη προϋποθέτει την απόσυρση των δύο κοινοπραξιών από ένα νέο κύκλο προσφυγών, κάτι που με τα σημερινά δεδομένα δεν είναι εφικτό. Στην κυβέρνηση εκφράζουν τον φόβο ότι ακόμη και αν προχωρήσει ο διαγωνισμός, τότε η διαδικασία κινδυνεύει να ξαναφτάσει στο ΣτΕ (λόγω νέων προσφυγών) και ο διαγωνισμός να ακυρωθεί. Όλα δείχνουν ότι οι επόμενες μέρες θα είναι καθοριστικές για το μέλλον του έργου.