Η Fitch Ratings αναμένεται να αναβαθμίσει σήμερα τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας. Σε πρόσφατο σημείωμα, ο οργανισμός αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας δήλωσε ότι η επικείμενη αναθεώρηση θα λάβει υπόψη την πολιτική σταθερότητα που δημιουργήθηκε από ένα μονοκομματικό κυβερνητικό σχήμα, καθώς και από την κυβερνητική οικονομική πολιτική και ιδιαίτερα από την φορολογική πολιτική, υπογραμμίζοντας, από την άλλη, ότι η απόφαση της κυβέρνησης να διατηρήσει το αφορολόγητο όριο θα καθιστούσε πιο δύσκολη την εξισορρόπηση της δημοσιονομικής πολιτικής, ιδίως όταν μειώνονται οι φόροι. Άλλωστε η Fitch είχε προχωρήσει σε μια διπλή αναβάθμιση στο ‘BB -‘/Stable τον Αύγουστο του 2018.
Το θετικό κλίμα που επικτατεί στην ελληνική οικονομία ήρθαν να ενισχύσουν τα στοιχεία της IHS Markit για την ελληνική μεταποίηση. Όπως καταδεικνύουν, το δεύτερο τρίμηνο του 2019 ξεκίνησε δυναμικά, καθώς σημειώθηκε επιτάχυνση της ανάπτυξης συνολικά, ως αποτέλεσμα της ταχύτερης αύξησης της παραγωγής, των νέων παραγγελιών και της απασχόλησης. Εξέλιξη που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εικόνα στην Ευρώπη.
Πιο αναλυτικά, ο εποχικά προσαρμοσμένος Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών της IHS Markit για τον τομέα μεταποίησης στην Ελλάδα (Purchasing Managers’ Index – PMI) –ένας σύνθετος δείκτης που μετρά την απόδοση του δευτερογενούς τομέα της οικονομίας– αυξήθηκε στις 54,6 μονάδες τον Ιούλιο από τις 52.4 του Ιουνίου, καταγράφοντας υψηλό τριών μηνών.
Η τιμή του δείκτη υπέδειξε σημαντική βελτίωση της υγείας του τομέα, επεκτείνοντας την τρέχουσα περίοδο ανάπτυξης σε 26 διαδοχικούς μήνες. Όπως σημειώνει η Markit, η έντονη ζήτηση που καταγράφηκε κατά τη διάρκεια του Ιουλίου συνέβαλε στη βελτίωση του κλίματος αισιοδοξίας για το μέλλον από την πλευρά των κατασκευαστών, καθώς ο βαθμός αισιοδοξίας ήταν ο υψηλότερος που έχει καταγραφεί από την αρχή συλλογής σχετικών στοιχείων τον Ιούλιο του 2012. Την ίδια περίοδο, οι πληθωριστικές πιέσεις εξασθένησαν.
Βασικός παράγοντας ήταν η σημαντική αύξηση των νέων παραγγελιών μέσα σε ένα μήνα, η επιτυχής διαφήμιση και οι ταχύτερες παραδόσεις προϊόντων στους πελάτες, παράγοντες που συνέβαλαν στην αύξηση των πωλήσεων.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τη μηνιαία έρευνα του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (IOBE), το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα βελτιώθηκε σε 105,3 μονάδες τον Ιούλιο του 2019 σε σύγκριση με τις 101,0 μονάδες τον Ιούνιο, κι αυτή είναι η καλύτερη επίδοση από τον Μάρτιο του 2008.
Όπως επισημαίνει το ΙΟΒΕ, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών βελτιώθηκε σημαντικά τον Ιούλιο του 2019, καθώς ο σχετικός δείκτης διαμορφώθηκε σε -20,2 μονάδες έναντι -27,8 τον Ιούνιο, σημειώνοντας υψηλά επίπεδα 12 ετών, αντανακλώντας τη θετική διάθεση των νοικοκυριών μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης που έχει δεσμευτεί να εισαγάγουν μέτρα φορολογικής ελάφρυνσης εντός του έτους.