Σε νέο επίπεδο κινούνται πλέον οι έλεγχοι της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Πλέον των καθημερινών, επιτόπιων επισκέψεων σε καταστήματα σε όλη τη χώρα, για την έκδοση αποδείξεων, πραγματοποιούνται και στοχευμένοι έλεγχοι, που προκύπτουν από τον ειδικό λογάριθμο και λογισμικό της ΑΑΔΕ.
Κλειδί των νέου τύπου ελέγχων είναι η συνεργασία των ελεγκτών με τις πλατφόρμες διανομής φαγητού. Τα στοιχεία, που αποστέλλουν οι πλατφόρμες, αξιοποιούνται καθημερινά, δεδομένου ότι διαμορφώνουν – μαζί με τις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ – συγκεκριμένες στοχεύσεις επιχειρήσεων, μέσω των κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τις ελεγκτικές υπηρεσίες, η ΑΑΔΕ πλέον έχει τη δυνατότητα, με τη χρήση έξυπνων λογισμικών:
α) να επεξεργάζεται μεγάλο όγκο των ψηφιακών δεδομένων, που παράγουν οι φορολογικοί μηχανισμοί, εντοπίζοντας μη τιμολογηθέντα δελτία παραγγελίας ή μαζικές εκπτώσεις στο τέλος της ημέρας ή αδικαιολόγητα μεγάλο όγκο ακυρωτικών.
β) να συσχετίζει τις ληφθείσες παραγγελίες, μέσω των πλατφορμών παραγγελιοληψίας, με την έκδοση των αντίστοιχων αποδείξεων.
Σε αυτή την κατεύθυνση, οι ελεγκτές εντόπισαν πιτσαρία στην Αργυρούπολη, η οποία, για τρεις χρονιές, 2017 – 2018 – 2019:
Δεν έκοψε 58.200 αποδείξεις για παραγγελίες, που είχε πάρει μέσω πλατφόρμας συνολικής αξίας 635.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ 131.000 ευρώ.
Εκτός από τα πρόστιμα, τους φόρους και τις προσαυξήσεις, που επιβλήθηκαν ήδη στην επιχείρηση, οι ελεγκτές συνεχίζουν να κάνουν φύλλο και φτερό τα βιβλία του καταστήματος, ώστε και να δουν σε βάθος την υπόλοιπη φορολογική συμπεριφορά του, αλλά και να ελέγξουν και τις υπόλοιπες χρήσεις.
Διαβάστε ακόμη:
Daly: Η Fed δεν έχει τελειώσει ακόμα με τη μείωση του πληθωρισμού
Ιουλία Χαϊδά (Ικτίνος Ελλάς): Άνοιγμα σε νέες αγορές – Το ελληνικό μάρμαρο που κατέκτησε τον κόσμο