Ψηφιακά μέσω του daktylios.gov.gr μπορούν οι πολίτες να εκδίδουν το ειδικό σήμα για την ελεύθερη κυκλοφορία στον δακτύλιο της Αθήνας για τα φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα, σύμφωνα με τα κριτήρια του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η νέα υπηρεσία που σχεδίασαν τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών και υλοποίησε το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET), εποπτευόμενος φορέας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποσκοπεί στη διευκόλυνση των οδηγών και την διασφάλιση της γνησιότητας των σχετικών αδειών. Έτσι, τα νέα ειδικά σήματα εκδίδονται ψηφιακά, γρήγορα, εύκολα και με απόλυτη διαφάνεια.

Σύμφωνα με την υπ’ αρ. οικ-289738/Φ.911 Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ B’ 4860/20-10-2021), οι κατηγορίες των οχημάτων που εξαιρούνται από την εκ περιτροπής κυκλοφορία των αυτοκινήτων εντός του μικρού δακτυλίου (μονά – ζυγά) και για τις οποίες εκδίδεται το ειδικό σήμα είναι οι εξής:

  • ηλεκτρικά
  • εκ κατασκευής φυσικού αερίου ή υγραερίου
  • υβριδικά
  • κατηγορίας Euro 6 που εκπέμπουν κάτω από 120 gr CO2.

Η λειτουργία της υπηρεσίας είναι ιδιαίτερα απλή και φιλική προς τον πολίτη. Αρχικά, ο ενδιαφερόμενος αυθεντικοποιείται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnet και στη συνέχεια υποβάλλει αίτηση για την έκδοση του ειδικού σήματος, αφού δηλώσει τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος και τον ΑΦΜ του ιδιοκτήτη. Τα στοιχεία του οχήματος αντλούνται από τα μητρώα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Ο έλεγχος για το αν το όχημα υπάγεται σε κάποια από τις παραπάνω κατηγορίες γίνεται αυτόματα και, εφόσον διαπιστωθεί ότι το όχημα πληροί τις προδιαγραφές, το ειδικό σήμα εκδίδεται επιτόπου σε μορφή pdf. Τέλος, ο ενδιαφερόμενος οφείλει είτε να το εκτυπώσει, είτε να το αποθηκεύσει στο κινητό του τηλέφωνο, ώστε να το επιδεικνύει σε κάθε σχετικό έλεγχο της Τροχαίας.

Όπως όλα τα ηλεκτρονικά έγγραφα που εκδίδονται από το gov.gr, το ειδικό σήμα φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης, με σκοπό την επαλήθευση του περιεχομένου του εγγράφου από τον λήπτη.

Νωρίτερα, ο Κυριάκος Πιερρακάκης, υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, είχε ανακοινώσει πως μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής στην πλατφόρμα gov.gr και πριν από τη Δευτέρα οπότε και θα ξεκινήσει η εφαρμογή του δακτυλίου θα μπορούν οι δικαιούχοι να εκδίδουν τον κωδικό εξαίρεσής τους που θα τους επιτρέπει την ελεύθερη κίνησή τους εντός των ορίων του,

Συγκεκριμένα όπως δήλωσε ο υπουργός μιλώντας στον ΣΚΑΪ διαμορφώνονται οι τελευταίες λεπτομέρειες της εφαρμογής σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών και πριν από τη Δευτέρα θα τεθεί σε λειτουργία. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον αρχικό προγραμματισμό η πλατφόρμα για την έκδοση των εξαιρέσεων θα ξεκινούσε τη λειτουργία της την ίδια μέρα με την έναρξη εφαρμογής του μέτρου του δακτυλίου, δηλαδή τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου.

Οι δικαιούχοι θα πρέπει να χρησιμοποιούν τους κωδικούς του taxis για την είσοδό τους στην πλατφόρμα.

«Πριν από τη Δευτέρα θα υπάρξει μια πλατφόρμα, έτσι ώστε οι εξαιρέσεις να αποτυπωθούν σε συγκεκριμένη πλατφόρμα με κωδικό QR ώστε με κωδικούς taxis και την πινακίδα του αυτοκινήτου, οι δικαιούχοι να μπαίνουν και να εκδίδουν τον κωδικό της εξαίρεσης του οχήματος από τον δακτύλιο», δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης.

 

Τα όρια του δακτυλίου

Σύμφωνα και με την ανακοίνωση της ΕΛΑΣ τα όρια του ΜΙΚΡΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ ορίζονται από τις παρακάτω οδούς και λεωφόρους:

Λ. Αλεξάνδρας – Ζαχάρωφ – Λ. Μεσογείων – Φειδιππίδου – Μιχαλακοπούλου – Σπ. Μερκούρη – Βρυάξιδος – Υμηττού – Ηλ. Ηλιού – Αμβρ. Φραντζή – Λ. Ανδρ. Συγγρού – Χαμοστέρνας – Πειραιώς – Ιερά Οδός – Λ. Κωνσταντινουπόλεως – Αχιλλέως – Πλ. Καραϊσκάκη – Καρόλου – Μάρνη – 28ης Οκτωβρίου (Πατησίων) – Λ. Αλεξάνδρας.

Στις οριακές λεωφόρους και οδούς του ΜΙΚΡΟΥ ΔΑΚΤΥΛΙΟΥ τα μέτρα περιορισμού δεν ισχύουν.

Στις οδούς και λεωφόρους που περικλείονται από τον ΜΙΚΡΟ ΔΑΚΤΥΛΙΟ επιτρέπεται μόνο η εκ περιτροπής κυκλοφορία των Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων, καθώς και των Ι.Χ.Φ. αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2,2 τόνους, με βάση το τελευταίο ψηφίο του αριθμού κυκλοφορίας τους (μονά – ζυγά).

Διαβάστε ακόμα:

Στην «Athens ΙRC» (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και τυπικά το καζίνο στο Ελληνικό

Μέσα στο 2022 θα επαναλειτουργήσουν τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Το «μεγάλο κανόνι» χτύπησε σε Σύρο και Πειραιά – Έρχονται Μύκονος, Αττική και Θεσσαλονίκη