Δεν πρόλαβαν καλά-καλά να επαναλειτουργήσουν ο Τουρισμός και τα παραλιακά θέρετρα, και αμέσως επανήλθε και η φοροδιαφυγή. Πιο δύσκολο και από το να τηρήσουν στοιχειωδώς αποστάσεις, μάσκες, καθαριότητα ή όποια μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας, ίσως είναι τελικά για χιλιάδες επαγγελματίες η έκδοση αποδείξεων, όπως τουλάχιστον δείχνουν οι έλεγχοι τη εφορίας.
Τα μηνύματα που φτάνουν από ολόκληρη τη χώρα είναι ότι εκτός από τη Μύκονο, κλιμάκια της ΑΑΔΕ εντόπισαν και επέβαλαν πρόστιμα και «λουκέτα» και σε εκατοντάδες εστιατόρια, καφέ, μπαρ που «ξέχασαν» να «κόψουν» αποδείξεις, σε Σαντορίνη, Λευκάδα, Κέρκυρα, Πάρο, Χαλκιδική, Κρήτη και άλλους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.
Μεταξύ άλλων, όπως ανακοινώθηκε από την ΑΑΔΕ, επιβλήθηκαν 48ωρα λουκέτα:
· Στη Σαντορίνη, σε δύο γνωστά club: Το Enigma και το Jojo.
· Στην Πάρο, στο Cabana.
· Στην Ίο, στο εστιατόριο του camping του νησιού.
Σημειώνεται ότι, για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, ακολουθεί εκτεταμένος έλεγχος στα βιβλία τους και στο σύνολο των στοιχείων, που εκδίδουν και λαμβάνουν.
Αν και «ενδημική» η φοροδιαφυγή το καλοκαίρι στη χώρα μας, τη νέα έξαρση προκαλεί ενδεχομένως ο φόβος των καταστηματαρχών ότι μπορεί να κλείσουν ξαφνικά αν τα επιδημιολογικά δεδομένα το επιβάλουν, ή και ότι μπορεί τότε να επιδοτηθούν και από το κράτος αν φοροδιαφύγουν και εμφανίσουν πτώση του τζίρου τους.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, επειδή η χώρα βρίσκεται σε μια κρίσιμη περίοδο και τα οικονομικά δεδομένα δεν επιτρέπουν παιχνίδια «εν ου παικτοίς», το μήνυμα της ΑΑΔΕ είναι ότι βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη το ειδικό σχέδιο ελέγχων και καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, σε ολόκληρη τη χώρα.
Οι έλεγχοι έχουν εντοπίσει τις συνηθέστερες –και πιο ευτελείς- μεθόδους εξαπάτησης του καταναλωτή. Τέτοιες εξώφθαλμες πρακτικές που χωρίς ντροπή χρησιμοποιούν είναι:
1. Η έκδοση και παράδοση στους πελάτες των γνωστών «Δελτίων Παραγγελίας». Η απάτη φαίνεται ξεκάθαρα όταν πρόκειται για απόκομμα από μπλοκ που γράφεται στο χέρι. Κάποιοι άλλοι όμως, πιο «καθώς πρέπει» χρησιμοποιούν μηχάνημα στο οποίο πληκτρολογείται η παραγγελία από τον σερβιτόρο.
Τότε το απόκομμα του Δελτίου Παραγγελίας που εκδίδεται, μοιάζει κάπως με απόδειξη και δίνουν αυτό στον καταναλωτή, σαν να ήταν η κανονική απόδειξη! Έτσι εισπράττουν όλο το ποσό του λογαριασμού (και μαζί και τον ΦΠΑ που πλήρωσε ο πελάτης) χωρίς να κτυπούν τίποτα απολύτως στην ταμειακή μηχανή τους.
2. Ακόμα χειρότερα, όπως λένε χαρακτηριστικά πηγές της ΑΑΔΕ, «κάποιοι έχουν και το θράσος να πληρώνονται με κάρτα» –με αποτέλεσμα η πληρωμή να φαίνεται στον τραπεζικό επαγγελματικό λογαριασμό της επιχείρησης- αλλά να μην κόβουν την αντίστοιχη απόδειξη!
Βεβαίως υπάρχουν και πιο «επιστημονικοί» τρόποι, που πλέον όμως και αυτοί έχουν αποκαλυφθεί. Όπως η εγκατάσταση παράνομου λογισμικού (software) στον φορολογικό μηχανισμό, μέσω του οποίου καταφέρνουν να εκδίδουν κανονικά μεν απόδειξη για τον πελάτη, αλλά μετά αυτό το ποσό «εξαφανίζεται» από τα έσοδα της ημέρας για να μην φαίνεται στην εφορία!
Στόχος των ελέγχων είναι οι επιχειρήσεις να τηρούν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις και να εντοπίζονται όσο το δυνατόν περισσότερες περιπτώσεις φοροδιαφυγής, οι οποίες λειτουργούν σε βάρος των καταναλωτών, των συνεπών και νόμιμων επιχειρηματιών και του κοινωνικού συνόλου.
Διαβάστε ακόμη:
Αισιοδοξία για τον Τουρισμό: Με 46% πάνω έκλεισε ο Ιούλιος, υψηλή ζήτηση και τον Αύγουστο (πίνακες)
Λάθος εκκαθαριστικά: Απειλούνται και με πρόστιμα όσοι έπεσαν «θύματα» του Taxisnet