Σε εξαιρετικά επίπεδα κινήθηκαν οι εξαγωγές των ελληνικών αλκοολούχων ποτών, οι οποίες αυξήθηκαν τόσο σε αξία όσο και σε ποσότητα μέσα στο α’ εξάμηνο του 2021.
Όπως αναφέρει το imerisia.gr, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ), οι εξαγωγές εμφάνισαν άνοδο κατά 31% σε αξία (+10,7 εκατ. ευρώ) και κατά 9,13% σε ποσότητα (1,5 εκατ. κιλά).
Αποτέλεσμα ήταν η συνολική αξία να φθάσει σε 46 εκατ. ευρώ, έναντι 35 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και 37 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
H Ευρώπη συνεχίζει να αγοράζει το μεγαλύτερο μερίδιο των εξαγωγών, σε ποσότητα και αξία, με ποσοστό της τάξης του 75%. Η Γερμανία, από την πλευρά της, αποτελεί τη χώρα – προορισμό με το μεγαλύτερο μερίδιο (43,3%)
Το ούζο, ταυτόχρονα, διατηρεί την πρώτη θέση στις ελληνικές εξαγωγές, καθώς το α’ εξάμηνο παρουσίασε αύξηση σε αξία (+5,1 εκατ. ευρώ) και σε ποσότητα (+0,7 εκατ. κιλά).
Όσον αφορά στο τσίπουρο/τσικουδιά, το οποίο έπεται στη δεύτερη θέση, παρατηρήθηκε άνοδος 0,3 εκατ. ευρώ σε αξία και 0,05 εκατ. κιλά σε ποσότητα.
Σύμφωνα με τον ΣΕΑΟΠ, ο κλάδος της ελληνικής ποτοποιίας και αποσταγματοποιίας είναι από τους πλέον εξωστρεφείς κλάδους, προάγοντας την ελληνική παράδοση σε όλο τον κόσμο.
Η ποιότητα των ελληνικών ποτών αναγνωρίζεται διεθνώς και προτιμάται όλο και περισσότερο σε παγκόσμιο επίπεδο. Μετά την αύξηση των εξαγωγών, το επόμενο στοίχημα είναι η ενδυνάμωση της επιτόπιας κατανάλωσης των ελληνικών ποτών, σπεύδει να προσθέσει.
Στο ίδιο πλαίσιο, ο Σύνδεσμος στηρίζει όσες ενέργειες σκοπεύουν να οδηγήσουν στην ενδυνάμωση της ελληνικής αγοράς, ενώ αναμένει να ξεκινήσει άμεσα η αποκλιμάκωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ), προκειμένου να ενισχυθεί η υγιής επιχειρηματικότητα και να περιοριστεί το λαθρεμπόριο.
Διαβάστε ακόμα
«Τουρισμός για όλους»: Ξεκινάει η πληρωμή των vouchers Ιουνίου για παρόχους
Κίνηση «ματ» απ’ την Delivery Hero (efood) στη λιανική – Eξαγοράζει kiosky’s και delivery.gr
Σκλαβενίτης: +20% έπιασε το «κοντέρ» μέσα στην πανδημία και συνεχίζει…