Ειδική Επιτροπή που ασχολείται με το Τέλος Ταξινόμησης και τα Τέλη Κυκλοφορίας έχει συστήσει το υπουργείο Οικονομικών με στόχο να μειωθούν οι δασμοί στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα για να ανανεωθεί ο στόλος των οχημάτων, ενώ από την άλλη μεριά οι εισαγωγές στα «σαπάκια» να γίνουν ασύμφορες.
Σύμφωνα με τις προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι επικρατέστερη μέχρι αυτή τη στιγμή είναι εκείνη που είχε αποκαλύψει το Newsauto.gr και αφορά στην προοδευτική εφαρμογή του Τέλους Ταξινόμησης με νέους συντελεστές, ενώ επίσης μεγάλες αλλαγές εξετάζονται για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα.
Παράλληλα κάποια στελέχη του υπουργείου Οικονομικών επιδιώκουν να καταργηθεί η Αξία Λιανικής προ Φόρων και το Τέλος Ταξινόμησης να υπολογίζεται σύμφωνα με τον κυβισμό και την ιπποδύναμη του κινητήρα, τις εκπομπές CO2, το βάρος ή την ροπή.
Βέβαια αυτή η πρόταση εγκυμονεί κινδύνους, καθώς αν αφαιρεθεί η Αξία Λιανικής προ Φόρων τότε αρκετά φθηνά μοντέλα κινδυνεύουν να επιβαρυνθούν με υψηλότερους φόρους από πολύ ακριβότερα μοντέλα που κινούνται με τους ίδιους κινητήρες.
Πάντως το μόνο σίγουρο όπως φαίνεται είναι ότι το οικονομικό επιτελείο έχει αποφασίσει να είναι προοδευτικός ο υπολογισμός του Τέλους Ταξινόμησης, ώστε να γίνει δικαιότερο το σύστημα και να μην χρειάζεται να εισάγονται καινούρια αυτοκίνητα με «φτωχό» εξοπλισμό. Να υπενθυμίσουμε πως η κυβέρνηση έχει δώσει και παράταση μέχρι τον Φεβρουάριο του 2020 στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα που πληρούν την τελευταία οδηγία ρύπων, να εκτελωνίζονται με τον χαμηλό συντελεστή.
Τι θα γίνει με τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Οι αλλαγές στο Τέλος Ταξινόμησης
Μειώνεται ο ΦΠΑ στα ηλεκτρικά!
Αλλαγές και στους ρύπους