Της Μαριάννας Τζάννε
Ελάχιστες μέρες πριν την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας συντήρησης τροχαίου σιδηροδρομικού υλικού και την υπογραφή της συμφωνίας για την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους Ιταλούς, δημοσιεύτηκε χθες στο φύλλο της κυβέρνησης, ο διορισμός νέας διοίκησης στην ΕΕΣΣΤΥ.
Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργών Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη και του υπουργού Υποδομών κ. Χρίστου Σπίρτζη που φέρει ημερομηνία 12 Αυγούστου, διορίζεται νέο (προσωρινό λόγω ιδιωτικοποίησης) διοικητικό συμβούλιο, στο οποίο τη θέση του προέδρου καταλαμβάνει ο κ. Ιωάννης Αντωνιάδης πολιτικός μηχανικός και τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου ο κ. Γιώργος Αναγνωστόπουλος, ηλεκτρολόγος μηχανικός.
Τα δύο στελέχη θα αντικαταστήσουν τον κ. Στέφανο Αγιάσογλου, ο οποίος τοποθετήθηκε στην εταιρεία από την ΝΔ κατά την περίοδο της συγκυβέρνησης με το ΠΑΣΟΚ αλλά όλο αυτό το διάστημα παρέμενε στην θέση του, λόγω της επικείμενης ιδιωτικοποίησης. Υπενθυμίζεται ότι η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ΕΕΣΣΤΥ μετά την τελευταία αναβολή του διαγωνισμού είναι προγραμματισμένη για την προσεχή Δευτέρα 3 Οκτωβρίου, με την ελπίδα ότι οι Ιταλικοί σιδηρόδρομοι θα ενδιαφερθούν για την εταιρεία.
Το ξήλωμα του κ. Αγιάσογλου φημολογείται από τις αρχές καλοκαιριού όταν ο υπουργός Υποδομών έδωσε εντολή για διαχειριστικό έλεγχο από το 1997, στις εποπτευόμενες εταιρείες (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ, ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΕΛΤΑ, ΚΤΥΠ).
Τότε, η έγγραφη εντολή προς την ΕΕΣΣΤΥ (λειτουργεί από το 2013 όταν αποσχίστηκε από τον ΟΣΕ) δεν δόθηκε στη σημερινή διοίκηση του κ. Αγιάσογλου αλλά σε δύο στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Κρίθηκε όμως ανίσχυρη καθώς δεν είχε υπογραφεί η ΚΥΑ για τον διορισμό του νέου διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας. Μέλη του νέου ΔΣ τοποθετούνται οι κύριοι Ιωάννης Γρημανέλλης, δημόσιος υπάλληλος, Θανάσης Καρελιώτης- Μηχανολόγος, Γιώργος Βερναδάκης-δημόσιος υπάλληλος και Γιώργος Παπαγεωργαντάς, οικονομολόγος.
Η ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ έτρεξε αρχικά ως παράλληλος διαγωνισμός με την αναζήτηση επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ωστόσο, οι δύο συγγενείς εταιρείες χώρισαν τους δρόμους τους όταν πριν λίγους μήνες εμφανίστηκε ως επενδυτής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η Τrenitalia, ενώ στο διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ δεν προσήλθε κανείς.
Η ΕΕΣΣΤΥ ξαναμπαίνει στο χάρτη των ενδιαφερομένων από την στιγμή που βγήκε λευκός καπνός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Ιταλοί φαντάζουν ως φαβορί για την εταιρεία χωρίς να αποκλείεται η εμφάνιση και άλλου ενδιαφερόμενου.