Καμπανάκι κινδύνου για τις ελλείψεις ανταλλακτικών και εξαρτημάτων, οι οποίες επιβραδύνουν την παραγωγή χιλιάδων οχημάτων, έκρουσε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής φορτηγών παγκοσμίως, ο οποίος χαρακτήρισε τις αναταράξεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες ως το κυριότερο πρόβλημα του κλάδου.
Μιλώντας στο CNBC, ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler Truck, Martin Daum, υποστήριξε ότι τα τρέχοντα προβλήματα στα logistics είναι τα χειρότερα των τελευταίων τουλάχιστον 25 ετών.
«Αντιμετωπίζουμε τεράστιες πιέσεις» επεσήμανε, μεταξύ άλλων. «Θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι πρόκειται για ένα από τα χειρότερα χρόνια της καριέρας μου στον κλάδο των φορτηγών» συνέχισε, στο ίδιο μήκος κύματος.
Η Daimler, στην οποία ανήκει και η Mercedes-Benz, ανακοίνωσε προ μηνός ότι υπάρχουν σημάδια χαλάρωσης της παρατεταμένης κρίσης στα μικροτσίπς, δηλαδή στα «τσιπάκια» που απαιτούνται για την κατασκευή των οχημάτων.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Daum, οι ελλείψεις σε άλλα εξαρτήματα εξακολουθούν να καθυστερούν την παραγωγή χιλιάδων φορτηγών σ’ όλο τον κόσμο. «Έχουμε περισσότερα από 10.000 φορτηγά, στα οποία λείπουν ένα – δύο εξαρτήματα. Ψάχνουμε απελπισμένα σ’ όλο τον κόσμο, αλλά δεν βρίσκουμε».
Πέραν των παραπάνω, οι πληθωριστικές πιέσεις επίσης επιβαρύνουν την παραγωγή, καθώς το κόστος ενέργειας και πρώτων υλικών είναι σημαντικά υψηλότερο. «Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να συμπιέσουμε αυτές τις αυξήσεις, ώστε να μπορέσουμε να διατηρήσουμε τα περιθώρια κέρδους».
Υπενθυμίζεται ότι η Daimler Truck, η οποία έχει στο χαρτοφυλάκιο της και τα brands Freightliner, Western Star και Fuso, εμφάνισε στο α’ τρίμηνο του 2022 αύξηση πωλήσεων κατά 8%, με τα συνολικά έσοδα του Ομίλου να ενισχύονται κατά 17%.
Διαβάστε επίσης:
Lambi Resort: Ανατροπή με ακύρωση του «ιερού σφυριού» για το 4άστερο ξενοδοχείο (pic)
Intrakat: Συζητήσεις ακόμη και για πώληση πλειοψηφικού πακέτου στις ΑΠΕ
Νίκος Τσάκος: Η ΤΕΝ παρέλαβε το νεότευκτο shuttle tanker «Porto» (pics)