Της Μαριάννας Τζάννε
Τον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες στην γραμμή 4 του μετρό σχεδιάζει να προκηρύξει μέχρι τα τέλη του μήνα, η Αττικό Μετρό προκειμένου να προχωρήσει η ωρίμανση του μεγάλου και απαιτητικού έργου. Ο διαγωνισμός ύψους 40 εκατ. ευρώ θα περιλαμβάνει τις αρχαιολογικές ανασκαφές και την μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας, εργασίες που όπως έχει αποδείξει η ιστορία αποτελούν τις βασικές πηγές καθυστέρησης των τεχνικών έργων. Ιδιαίτερα στην περίπτωση της γραμμής 4 οι εργασίες αυτές, θα δυσκολέψουν ακόμη περισσότερο το έργο της Αττικό Μετρό αφού θα γίνουν μέσα στην καρδιά της πόλης και σε περιοχές όπως η Κυψέλη, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι κ.α.
Οι πρόδρομες εργασίες είναι από τους πρώτους διαγωνισμούς του υπουργείου Υποδομών που θα γίνουν με ηλεκτρονική δημοπρασία και αυτός είναι και ένας από τους λόγους που έχει καθυστερήσει η προκήρυξη του έργου. Από τις 25 Ιουλίου δημοπρατούνται ηλεκτρονικά όλα τα έργα πλην ύδρευσης και αποχέτευσης που μπήκαν στο νέο καθεστώς από τις 20 Οκτωβρίου, με την διαφορά ότι όσοι διαγωνισμοί έχουν προκηρυχθεί μέχρι σήμερα είναι κυρίως μικρού προϋπολογισμού. Την ίδια στιγμή, η Αττικό Μετρό προετοιμάζεται για τον κύριο διαγωνισμό του έργου συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ενδεχομένως και μέσα στο μήνα να έχει ολοκληρωθεί η α΄ φάση που είναι η προεπιλογή. Στην δημοπρασία του Αυγούστου προσήλθαν συνολικά τέσσερις ισχυρές κοινοπραξίες:. Τέρνα – Vinci-Siemens AG “TVS”, J&P Αβαξ- Ghella SpA –Alstom Transport S.A., ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – Ansaldo STP S.p.A – Hitachi Rail Italy SPA και η FCC – Archirodon-Μυτιληναίος.
Επόμενο στάδιο του διαγωνισμού θα είναι η κατάθεση τεχνικών και οικονομικών προσφορών που υπολογίζεται να γίνει αρχές του 2018 ενώ εκκρεμεί η ένταξη της Γραμμής 4 στο ΕΣΠΑ.